Crisiscommunicatie & Issuemanagement

Crisiscommunicatie & Issuemanagement

De vakgroep Crisiscommunicatie & Issuemanagement wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van het vakgebied. Uitwisseling van kennis en ervaring, debat en discussie staan bij de bijeenkomsten die de vakgroep organiseert centraal. De vakgroep wil inspireren en bijdragen aan de innovatie van het vakgebied. De vakgroep richt zich op de volle breedte van het vakgebied in zowel de publieke als de private sector.

Vragen, opmerkingen of interesse?
Heb je suggesties voor onderwerpen, interessante sprekers of wil je anderszins een ...Lees meer

  1. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  2. Het geheim achter het succes van de dames van De Issuemakers

    Mayke van Keep en Sybrig van Keep zijn als zussenduo al tien jaar succesvol met hun bedrijf: De Issuemakers. En wie jarig is, geeft een kijkje achter de schermen van het behaalde succes. Zo vertellen zij waarom het effectief is om je als organisatie te profileren met issues en wat de kracht van De Issuemakers is. "Vaak zijn organisaties nog erg intern gericht, waardoor ze niet altijd voldoende alert zijn op wat er in de buitenwereld speelt. Hierdoor kunnen issues escaleren en een crisis tot gevolg hebben. Dat is eigenlijk niet nodig." Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 september 2018 0 reacties
  3. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties
  4. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018 0 reacties
  5. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 4 reacties