Crisiscommunicatie & Issuemanagement

Crisiscommunicatie & Issuemanagement

De vakgroep Crisiscommunicatie & Issuemanagement wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van het vakgebied. Uitwisseling van kennis en ervaring, debat en discussie staan bij de bijeenkomsten die de vakgroep organiseert centraal. De vakgroep wil inspireren en bijdragen aan de innovatie van het vakgebied. De vakgroep richt zich op de volle breedte van het vakgebied in zowel de publieke als de private sector.

Vragen, opmerkingen of interesse?
Heb je suggesties voor onderwerpen, interessante sprekers of wil je anderszins een ...Lees meer

  1. C-DAY18: Vertrouwen gezocht

    Het gaat om vertrouwen. Ben je te vertrouwen, krijg je vertrouwen? Op dat thema borduurden vrijwel alle sprekers voort tijdens C-DAY18, het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals georganiseerd door Logeion. Op de langste dag van het jaar, 21 juni, kwamen meer dan 700 communicatieprofessionals naar het NBC Congrescentrum in Nieuwegein om kennis te delen en kennis te maken.  

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 26 juni 2018
  2. Confronteren kun je leren

    Je kunt je niet ‘niet gedragen’. Je zendt altijd een bepaald signaal uit, ook als je niets doet. Confronteren is intermenselijke communicatie, zowel op inhoud als op relatie. Hoe verhoud je je tot elkaar? Waardoor ontstaat weerstand en hoe los je dat op? Marco Doeser van Mediation & communicatieadvies gaf 15 februari tijdens een afgeladen vakimpuls van Logeion een interessant inkijkje in de wereld van de intermenselijke communicatie. De tweede bijeenkomst ‘Confronteren kun je leren’, want wegens succes herhaald.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 16 februari 2018
  3. Interview met Jaap de Bruijn: Dilemma's voor woordvoerders

    Jaap de Bruijn is stakeholdermanager bij Coöperatie VGZ, zorgverzekeraar. Hiervoor deed hij woordvoering in de functie van manager mediarelaties. Rondom issues doet hij soms nog de woordvoering namens VGZ. "Ik denk zelf dat het goed is om contacten met belangrijke opinieleiders en influencers warm te houden. Hierdoor maak je de voedingsbodem voor fake news kleiner."

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 januari 2018
  4. Rio 2016: Communiceren is even belangrijk als presteren

    Gebrekkige communicatie, inschattingsfouten, het verliezen van de regie. Het is het horrorscenario van menig communicatieprofessional. En toch is dat precies wat gebeurde bij TeamNL tijdens de Olympische Spelen in Rio. De Volkskrant publiceerde een lezenswaardig artikel van Robèrt Misset over wat er op het gebied van communicatie allemaal misging. ”Timing is alles”, concludeert chef de mission Maurits Hendriks in het interview met de krant.

    Lees verder

    Blog Door op 17 oktober 2016
  5. Woordvoering en crisiscommunicatie; nobody cares

    De meeste ondernemers die ik ken willen geen stuiver uitgeven aan zaken als woordvoering en crisiscommunicatie. Wellicht komt het door hoe wij het brengen. Dat zou kunnen. Maar dit soort PR dienstverlening wordt toch vooral gezien als een onnodige kostenpost. Je ziet dit van kleine tot hele grote organisaties en dat levert de gekste situaties op. Zo ook bij Capgemini. Petra Hendriksen van Capgemini vertelde vorige week enthousiast aan de NOS over de kansen die internet biedt voor vrouwen: ‘wanneer je jezelf leuk kunt opmaken en kunt stylen dan kun je ook een website maken’. Op social media wordt de vriendelijke dame met de grond gelijk gemaakt. Terecht of onterecht? Dat maakt misschien niet uit.

    Lees verder

    Blog Door op 08 juni 2016