Crisiscommunicatie & Issuemanagement

Crisiscommunicatie & Issuemanagement

De vakgroep Crisiscommunicatie & Issuemanagement wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van het vakgebied. Uitwisseling van kennis en ervaring, debat en discussie staan bij de bijeenkomsten die de vakgroep organiseert centraal. De vakgroep wil inspireren en bijdragen aan de innovatie van het vakgebied. De vakgroep richt zich op de volle breedte van het vakgebied in zowel de publieke als de private sector.

Vragen, opmerkingen of interesse?
Heb je suggesties voor onderwerpen, interessante sprekers of wil je anderszins een ...Lees meer

  1. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  2. C-DAY18: Vertrouwen gezocht

    Het gaat om vertrouwen. Ben je te vertrouwen, krijg je vertrouwen? Op dat thema borduurden vrijwel alle sprekers voort tijdens C-DAY18, het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals georganiseerd door Logeion. Op de langste dag van het jaar, 21 juni, kwamen meer dan 700 communicatieprofessionals naar het NBC Congrescentrum in Nieuwegein om kennis te delen en kennis te maken.  

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 26 juni 2018 0 reacties
  3. Confronteren kun je leren

    Je kunt je niet ‘niet gedragen’. Je zendt altijd een bepaald signaal uit, ook als je niets doet. Confronteren is intermenselijke communicatie, zowel op inhoud als op relatie. Hoe verhoud je je tot elkaar? Waardoor ontstaat weerstand en hoe los je dat op? Marco Doeser van Mediation & communicatieadvies gaf 15 februari tijdens een afgeladen vakimpuls van Logeion een interessant inkijkje in de wereld van de intermenselijke communicatie. De tweede bijeenkomst ‘Confronteren kun je leren’, want wegens succes herhaald.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 16 februari 2018 0 reacties
  4. Interview met Jaap de Bruijn: Dilemma's voor woordvoerders

    Jaap de Bruijn is stakeholdermanager bij Coöperatie VGZ, zorgverzekeraar. Hiervoor deed hij woordvoering in de functie van manager mediarelaties. Rondom issues doet hij soms nog de woordvoering namens VGZ. "Ik denk zelf dat het goed is om contacten met belangrijke opinieleiders en influencers warm te houden. Hierdoor maak je de voedingsbodem voor fake news kleiner."

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 januari 2018 0 reacties
  5. Rio 2016: Communiceren is even belangrijk als presteren

    Gebrekkige communicatie, inschattingsfouten, het verliezen van de regie. Het is het horrorscenario van menig communicatieprofessional. En toch is dat precies wat gebeurde bij TeamNL tijdens de Olympische Spelen in Rio. De Volkskrant publiceerde een lezenswaardig artikel van Robèrt Misset over wat er op het gebied van communicatie allemaal misging. ”Timing is alles”, concludeert chef de mission Maurits Hendriks in het interview met de krant.

    Lees verder

    Blog Door op 17 oktober 2016 0 reacties