Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Logeion en Van der Hilst Communicatie intensiveren samenwerking

    Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, en Van der Hilst Communicatie gaan nog intensiever samenwerken. De twee organisaties hebben een drietal intensieve middagworkshops samengesteld die twee keer in 2019 worden aangeboden. Deze workshops richten zich op het (verder) ontwikkelen van vaardigheden voor communicatieprofessionals. De onderwerpen zijn: 'Adviseren & beïnvloeden', 'De communicatieprofessional als trainer' en 'Coachend adviseren'. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 23 januari 2019 0 reacties
  2. Wil jij een actieve rol hebben in de vereniging?

    Vanwege de groei en onze grote ambities voor 2019, is Logeion op zoek naar leden die zich actief willen inzetten voor de vereniging. Wil jij bijvoorbeeld bijdragen aan hét grootste communicatiecongres van Nederland? Voor C-DAY19 zijn we op zoek naar een lid voor de congrescommissie. Of ben jij helemaal thuis in het vakgebied Corporate communicatie of Publieke communicatie? Deze vakgroepen zijn op zoek naar leden die hun kennis en expertises in willen zetten voor de vereniging. Tenslotte doen we nog oproep naar creatief schrijftalent voor de redactie van vakblad C! Meer weten over een van deze rollen? Lees snel verder. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 januari 2019 0 reacties
  3. Ben Tiggelaar: 'Houd je kennis op peil en deel ruimhartig'

    Ben Tiggelaar verzorgt op woensdag 6 februari 2019 de Masterclass 'Zo word je een topadviseur!'. Daarin zal hij gedragswetenschappelijke kennis aanhalen, ervaringen delen en veel tijd besteden aan de vraag hoe je deze kennis gaat toepassen. Daar ligt een behoefte van communicatieprofessionals. Hierbij alvast een voorproefje op het interview met Ben Tiggelaar dat in de nieuwe C staat en op 21 december op de mat valt. Lees verder

    Nieuws Door Sander Grip op 11 december 2018 0 reacties
  4. Reputatiemanagement: 'Vanuit je purpose en strategie als organisatie de juiste dingen doen'

    Prof. dr. Cees van Riel is expert op het gebied van reputatiedynamiek van organisaties. Van zijn grote kennis en jarenlange ervaring kan je profiteren tijdens het CommunicatieCollege 'De impact van reputatiemanagement op een succesvolle organisatie' op 18 december. Wat kunnen we van Van Riel verwachten? We vragen het Hans Koeleman, directeur Corporate Communicatie en Corporate Social Responsibility (CSR) bij KPN, die het gesprek tijdens het college leidt. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 11 december 2018 0 reacties
  5. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer