Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Ben Tiggelaar: 'Houd je kennis op peil en deel ruimhartig'

    Ben Tiggelaar verzorgt op woensdag 6 februari 2019 de Masterclass 'Zo word je een topadviseur!'. Daarin zal hij gedragswetenschappelijke kennis aanhalen, ervaringen delen en veel tijd besteden aan de vraag hoe je deze kennis gaat toepassen. Daar ligt een behoefte van communicatieprofessionals. Hierbij alvast een voorproefje op het interview met Ben Tiggelaar dat in de nieuwe C, die 21 december op de mat valt, staat. Lees verder

    Nieuws Door Sander Grip op 11 december 2018 0 reacties
  2. Reputatiemanagement: 'Vanuit je purpose en strategie als organisatie de juiste dingen doen'

    Prof. dr. Cees van Riel is expert op het gebied van reputatiedynamiek van organisaties. Van zijn grote kennis en jarenlange ervaring kan je profiteren tijdens het CommunicatieCollege 'De impact van reputatiemanagement op een succesvolle organisatie' op 18 december. Wat kunnen we van Van Riel verwachten? We vragen het Hans Koeleman, directeur Corporate Communicatie en Corporate Social Responsibility (CSR) bij KPN, die het gesprek tijdens het college leidt. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 11 december 2018 0 reacties
  3. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  4. Paul Stamsnijder: 'Van bolwerk naar netwerk: scoren in de samenwerking'

    Hoe komt het toch dat zoveel organisaties nog moeite hebben om de verbinding met de samenleving aan te gaan? "De valkuil voor iedere organisatie is 'zelfreferentialiteit', aldus reputatiegoeroe Paul Stamsnijder. Maandag 10 december geeft hij voor de vierde keer de Vakimpuls 'Stakeholdermanagement' voor Logeion. Hoe belangrijk is stakeholdermanagement binnen de organisatie? Welke rol ligt hier voor communicatieprofessionals? En wat komt er de tiende aan bod? Paul geeft antwoord! Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 0 reacties
  5. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018 0 reacties

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer