Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  2. Hans Koeleman: 'De noodzaak van wetenschappelijk onderzoek in het communicatievak'

    Communicatieprofessionals werken in een fantastisch vakgebied waarin ze zich op velerlei gebieden, die veel verder reiken dan alleen communicatie, verdienstelijk kunnen maken. Daarvoor is het wel noodzakelijk om een wetenschappelijke basis te hebben. Om op basis van gedegen studie en onderzoek onszelf de inspiratie en inzichten te verschaffen die ons helpen bij de dagelijkse weerbarstige praktijk.

    Lees verder

    Blog Door Hans Koeleman op 01 augustus 2018 0 reacties
  3. C-DAY18: Vertrouwen gezocht

    Het gaat om vertrouwen. Ben je te vertrouwen, krijg je vertrouwen? Op dat thema borduurden vrijwel alle sprekers voort tijdens C-DAY18, het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals georganiseerd door Logeion. Op de langste dag van het jaar, 21 juni, kwamen meer dan 700 communicatieprofessionals naar het NBC Congrescentrum in Nieuwegein om kennis te delen en kennis te maken.  

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 26 juni 2018 0 reacties
  4. Studiereis Zweden: van concerncommunicatie tot fika, van transparantie tot de vrijdagmiddagborrel

    Natuurlijk weten we dat Abba en IKEA één van de beste exportproducten van Zweden zijn. Maar hoe dan? Young Logeion organiseerde een vijfdaagse studiereis naar Zweden, waar we een kijkje in de keuken kregen bij IKEA, Scandinavian Airlines, Roche en het Zweedse communicatiebureau StrandbergHaage. Kortom: inspiratie, cultuur en ook een beetje lol maken in Malmö en Stockholm!

    Lees verder

    Blog Door op 30 mei 2018 0 reacties
    Young Logeion
  5. Iedereen verandert - nu wij nog

    Hans Vermaak gaf op 12 april de Masterclass 'Verandermanagement & communicatie'. Vermaak vertelde ons over de rol van communicatie in veranderprocessen. “Veranderkunde is een te elitair vak geworden, dat vooral plaatsvindt in directiekamers en niet waar de veranderingen normaalgesproken plaatsvinden. Participatie en professionaliteit krijg je niet centraal ‘ingeregeld’. Het gaat om de menselijke maat, om lokaal werk.” 

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 17 april 2018 0 reacties

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer