Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Met keynotespreker Friso Fennema is het PubCom19-programma compleet!

    Het programma van het Nationaal Congres Publieke Communicatie, oftewel PubCom19, is compleet. Friso Fennema (hoofd Communicatie bij Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) is keynotespreker en vertelt in dit artikel meer over de uitdagingen van het ministerie, polarisatie en wat hij gaat vertellen op PubCom19. Op het hoofdpodium staan, onder leiding van dagvoorzitter Inge Wallage (European Association of Communication Directors of The Butterfly Effect) ook Hanneke Felten (onderzoeker bij Movisie), Froukje de Jonge (waarnemend burgemeester Stadskanaal), Fidan Ekiz (journaliste) en Shada Islam (spreker, gastdocent en auteur). Verder kun je in twee rondes kiezen uit verschillende workshops en inspiratiesessies van onder andere de vijf finalisten voor de Galjaardprijs 2019. Deze Galjaardprijs 2019 wordt tijdens het congres uitgereikt aan het meest inspirerende, innovatieve en impactvolle communicatieproject in het publieke domein. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 15 oktober 2019
  2. Doe mee aan het wereldwijde onderzoek naar succesvolle communicatieafdelingen

    Reputation Institute (Ri) en Logeion slaan de handen ineen om het communicatievak beter in kaart te brengen. Jij kunt daar een rol in spelen, mits je op de communicatieafdeling werkt bij een publieke of private organisatie. Zzp’ers en communicatiebureaus vallen helaas buiten de scope van het onderzoek. Een groep onderzoekers van het Ri onder leiding van Cees van Riel werkt sinds een jaar aan een wereldwijde studie waarin gegevens verzameld worden over kerncijfers van communicatieafdelingen. Het Ri heeft een enquête ontwikkeld die de essentiële kenmerken van een communicatieafdeling meten. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in het CommunicatieCollege van Cees van Riel dat traditioneel aan het einde van het jaar plaatsvindt. Waarom dit onderzoek van groot belang is? We vroegen het aan Cees van Riel zelf.  Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 oktober 2019
  3. Verandercommunicatie bij een fusie

    De twee academische ziekenhuizen AMC en VUmc fuseerden vorig jaar en vormen nu Amsterdam UMC. Welke rol heeft communicatie tijdens deze fusie gespeeld? Wat is goed gegaan? En welke lessen hebben zij tijdens dit traject geleerd? Frank van den Bosch van Amsterdam UMC geeft in dit interview antwoord op deze vragen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 oktober 2019
  4. Gebruik deze speciale aanbieding en word extra voordelig lid van Logeion!

    Ben je nog geen lid van Logeion? En wil je je verder in het communicatievak ontwikkelen? Profiteer dan van de oktoberactie. Word deze maand lid en geniet van een gratis lidmaatschap tot het einde van 2019! Bovendien betaal je geen eenmalige entreekosten en ontvang je twee waardebonnen voor gratis deelname aan een bijeenkomst. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 01 oktober 2019
  5. Annette Reijersen van Buuren is Communicatievrouw van 2019 en Stefan Meershoek is CommunicatieTalent van 2019

    Annette Reijersen van Buuren, manager Merk, Marketing & Communicatie bij Stichting CPNB, is door Logeion verkozen tot Communicatievrouw van 2019. "Als een bevlogen hovenier heeft Annette gewerkt aan de ombouw van de Stichting CPNB, het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Ze heeft gesnoeid, gezaaid en water gegeven", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Stefan Meershoek, marketing- en communicatieadviseur bij PGGM, is verkozen tot het CommunicatieTalent van 2019. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 20 juni 2019

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer