Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Het congres en de gebaande paden, dat kan toch anders? 

    Ook de communicatiebranche bezoekt graag congressen. Kennis delen, inspirerende keynote speakers en hopelijk nieuwe waardevolle contacten opdoen. We gaan voor inhoud in ruil voor een vaak duurbetaald kaartje. Maar wat was het resultaat van het laatste congres dat je bezocht? Wat waren jouw doelstellingen en waren die na afloop bereikt? Joost Callaars: “Ik vind het rendement van een congres vaak te weinig en denk dat het anders kan. Door de inzet van eenvoudige techniek moet het congres naar een hoger niveau getild worden en beter aansluiten bij de behoeften van de deelnemers.” Lees verder

    Nieuws Door Herman Grendelman op 07 augustus 2018 0 reacties
  2. Hans Koeleman: 'De noodzaak van wetenschappelijk onderzoek in het communicatievak'

    Communicatieprofessionals werken in een fantastisch vakgebied waarin ze zich op velerlei gebieden, die veel verder reiken dan alleen communicatie, verdienstelijk kunnen maken. Daarvoor is het wel noodzakelijk om een wetenschappelijke basis te hebben. Om op basis van gedegen studie en onderzoek onszelf de inspiratie en inzichten te verschaffen die ons helpen bij de dagelijkse weerbarstige praktijk.

    Lees verder

    Blog Door Hans Koeleman op 01 augustus 2018 0 reacties
  3. C-DAY18: Vertrouwen gezocht

    Het gaat om vertrouwen. Ben je te vertrouwen, krijg je vertrouwen? Op dat thema borduurden vrijwel alle sprekers voort tijdens C-DAY18, het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals georganiseerd door Logeion. Op de langste dag van het jaar, 21 juni, kwamen meer dan 700 communicatieprofessionals naar het NBC Congrescentrum in Nieuwegein om kennis te delen en kennis te maken.  

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 26 juni 2018 0 reacties
  4. Overheid scoort het beste op begrijpelijk communiceren

    Wie doet het volgens de Nederlander beter als het gaat om begrijpelijke communicatie: de overheid of het bedrijfsleven? Op C-DAY18 werd de vraag 'Wat denkt u dat Nederland heeft geantwoord?' voorgelegd aan de ruim 700 communicatieprofessionals. De grote meerderheid (75 procent) schat in dat het bedrijfsleven het beter doet dan de overheid. Het omgekeerde blijkt waar. Lees verder

    Nieuws Door Job Leene op 26 juni 2018 2 reacties
  5. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 2 reacties

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer