Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Terugblik op de masterclass Customers the day after tomorrow

    Afgelopen woensdag zijn we met 150 communicatieprofessionals getuige geweest van een hele bijzondere masterclass. Steven van Belleghem nam ons in anderhalf uur tijd mee in een reis door de toekomst. Een toekomst die door technologische ontwikkelingen zoals: Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) er totaal anders uitziet dan gisteren. Zoals Steven vertelde, draait het allemaal om de klantervaring: als je de behoefte van de klant niet centraal stelt, verlies je terrein. Naarmate de dag vorderde werd het steeds duidelijker welke rol voor de communicatieprofessional is weggelegd in tijden van snelle veranderingen.

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 november 2017 0 reacties
    Corporate communicatie
  2. Content marketeers maken content zonder strategie

    Bij het maken van content door marketeers blijken een slimme strategie of indicatoren of de aanpak werkt, vaak te ontbreken. Dat blijkt uit het Grote Content Marketing Onderzoek 2017, dat onder bijna tweehonderd Nederlandse en Belgische marketeers en communicatieprofessionals de rol van content marketing in hun organisatie onderzocht. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 november 2017 0 reacties
    Marketingcommunicatie
  3. Ladders en bananen

    We bouwen liever ladders over bananenschillen dan dat we ons bukken om ze op te rapen. In plaats van een probleem direct op te lossen, werken we aan omwegen via opleidingen, procedures, structuren en technische middelen. En die blijven bestaan, ook als het probleem al lang is opgelost. 

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 18 oktober 2017 0 reacties
  4. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 0 reacties
  5. Cody Keenan, voormalig speechwriter van Obama, keynote spreker tijdens C-DAY17

    Op 1 juni aanstaande spreekt Cody Keenan, voormalig Director of Speechwriting van Barack Obama, voor het eerst op Europese bodem over zijn ervaringen in het Witte Huis. De stille kracht achter Obama’s bekende en indrukwekkende speeches deelt zijn verhaal op C-DAY17, het congres voor communicatieprofessionals in Nederland. In zijn keynote gaat hij in op de kracht van woorden, het proces van de perfecte speech en behandelt hij enkele sprekende voorbeelden uit zijn even succesvolle als turbulente acht jaar in het Witte Huis. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 maart 2017 13 reacties