Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Hans Faber wint de titel CommunicatieProfessional 2021 en Skye van Gooswilligen is CommunicatieTalent 2021

    Hans Faber mag zich CommunicatieProfessional 2021 noemen en Skye van Gooswilligen wint de titel CommunicatieTalent 2021. De prijs wordt elk jaar door Logeion uitgereikt aan twee communicatieprofessionals die in het afgelopen jaar een onderscheidende prestatie hebben geleverd. Voor de verkiezingen gelden vier criteria: inspirerend (voor vakgenoten), professioneel (je hebt je bewezen als communicatieprofessional/-strateeg), innovatief (qua aanpak) en impactvol (qua resultaat). Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2021
  2. Dit zijn de finalisten voor de Verkiezing CommunicatieProfessional en CommunicatieTalent 2021!

    De finalisten voor de Verkiezingen CommunicatieProfessional en CommunicatieTalent 2021 zijn bekend. Esther van Tienen (Transavia), Hans Faber (Namens de Familie) en Judith Zuijderhoudt (MSD) maken kans op de titel CommunicatieProfessional van het Jaar. Voor de Verkiezing CommunicatieTalent van het Jaar gaat het om de volgende drie finalisten: Evita Bloemheuvel (Zelfmoordpreventie 113), Falco Cremers (Zuyderland MC Heerlen) en Skye van Gooswilligen (De Omgevingsanalist & Rijkswaterstaat). De vakjury’s hebben alle kandidaten en hun cases beoordeeld op vier criteria: inspirerend, professioneel, innovatief en impactvol. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 april 2021
  3. Zeg je reputatiemanagement, zeg je Cees van Riel

    Naast zijn onderzoekswerk aan de Erasmus universiteit in Rotterdam adviseert emeritus professor Cees van Riel ook bedrijven en non-profit organisaties op het gebied van reputatiemanagement. Het is inmiddels een bijzondere traditie geworden dat Cees ieder jaar een gastcollege voor Logeion geeft over de nieuwste inzichten op het gebied van reputatiemanagement. Het college staat inmiddels gepland voor 12 januari en dit jaar niet in de collegezaal van de Erasmus Universiteit maar online. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 december 2020
  4. 'We kunnen het er de hele tijd over hebben, maar we kunnen het ook gewoon doen'

    2020 is een jaar van verandering. In veel opzichten, maar vooral wanneer je kijkt naar de thema’s inclusie en diversiteit. Door Corona komen jong en oud lijnrecht tegenover elkaar te staan. De economische crisis als gevolg van de pandemie raakt vooral de kwetsbaren op de arbeidsmarkt. Gedrag van grote organisaties of publieke figuren wat volgens hun ‘fans’ niet langer door de beugel kan, wordt openlijk bekritiseerd. De ‘Cancel Culture’ zorgt voor de bewustwording dat één verhaal je kan maken of breken - denk aan #metoo en #BLM. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 02 september 2020
  5. Vakgenoten gezocht!

    De ontwikkeling van het communicatievak is één van de belangrijkste speerpunten van Logeion. Dat doet de beroepsorganisatie op verschillende manieren en de, door Logeion ontwikkelde, beroepsniveauprofielen (BNP’s) spelen daarin een belangrijke rol. Momenteel is de BNP-commissie bezig met een update van de profielen en zij willen nu toetsen of deze aangepaste BNP’s overeenkomen met de dagelijkse praktijk. Daarom zoeken ze vakgenoten voor een klankbordgroep. Help jij mee? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 juli 2020

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer