Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties
  2. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018 0 reacties
  3. Studiereis Zweden: van concerncommunicatie tot fika, van transparantie tot de vrijdagmiddagborrel

    Natuurlijk weten we dat Abba en IKEA één van de beste exportproducten van Zweden zijn. Maar hoe dan? Young Logeion organiseerde een vijfdaagse studiereis naar Zweden, waar we een kijkje in de keuken kregen bij IKEA, Scandinavian Airlines, Roche en het Zweedse communicatiebureau StrandbergHaage. Kortom: inspiratie, cultuur en ook een beetje lol maken in Malmö en Stockholm!

    Lees verder

    Blog Door Bob Schellens op 30 mei 2018 0 reacties
    Young Logeion
  4. Wat is dat toch: van buiten naar binnen denken?

    Dr. Mark van Vuuren, universitair hoofddocent communicatiewetenschap aan de Universiteit van Twente, bezocht vorig jaar C-DAY17. Om de haverklap hoorde hij daar de kreet 'van buiten naar binnen denken'. Wat bedoelen ze daar dan precies mee, vroeg hij zich af. En hoe moet je dat dan doen? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 07 mei 2018 0 reacties
    Corporate communicatie
  5. Iedereen verandert - nu wij nog

    Hans Vermaak gaf op 12 april de Masterclass 'Verandermanagement & communicatie'. Vermaak vertelde ons over de rol van communicatie in veranderprocessen. “Veranderkunde is een te elitair vak geworden, dat vooral plaatsvindt in directiekamers en niet waar de veranderingen normaalgesproken plaatsvinden. Participatie en professionaliteit krijg je niet centraal ‘ingeregeld’. Het gaat om de menselijke maat, om lokaal werk.” 

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 17 april 2018 0 reacties