Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Iedereen verandert - nu wij nog

    Hans Vermaak gaf op 12 april de Masterclass 'Verandermanagement & communicatie'. Vermaak vertelde ons over de rol van communicatie in veranderprocessen. “Veranderkunde is een te elitair vak geworden, dat vooral plaatsvindt in directiekamers en niet waar de veranderingen normaalgesproken plaatsvinden. Participatie en professionaliteit krijg je niet centraal ‘ingeregeld’. Het gaat om de menselijke maat, om lokaal werk.” 

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 17 april 2018 0 reacties
  2. Wie vindt heeft slecht gezocht

    Na tien jaar stopt prof. dr. Noelle Aarts met de Logeion leerstoel voor Strategische Communicatie aan de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR). Tijdens een goed bezocht afscheidscollege in de Universiteit van Amsterdam verweefde ze haar werk op het gebied van de dialoog met haar nieuwe aandachtsveld: de invloed van de mens op de omgeving en omgekeerd.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 05 april 2018 0 reacties
  3. Een terugblik op het CommunicatieCollege ‘Thought Leadership’ van Mignon van Halderen

    Vorige week dinsdag gaf Mignon van Halderen het CommunicatieCollege ‘Thought Leadership in a society of change’ bij Fontys Hogeschool Communicatie in Eindhoven – stad van de hightech en design. De rol van design vervlocht Mignon in haar verhaal over Thought Leadership.

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 05 december 2017 0 reacties
  4. Terugblik op de masterclass Customers the day after tomorrow

    Afgelopen woensdag zijn we met 150 communicatieprofessionals getuige geweest van een hele bijzondere masterclass. Steven van Belleghem nam ons in anderhalf uur tijd mee in een reis door de toekomst. Een toekomst die door technologische ontwikkelingen zoals: Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) er totaal anders uitziet dan gisteren. Zoals Steven vertelde, draait het allemaal om de klantervaring: als je de behoefte van de klant niet centraal stelt, verlies je terrein. Naarmate de dag vorderde werd het steeds duidelijker welke rol voor de communicatieprofessional is weggelegd in tijden van snelle veranderingen.

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 november 2017 0 reacties
    Corporate communicatie
  5. Content marketeers maken content zonder strategie

    Bij het maken van content door marketeers blijken een slimme strategie of indicatoren of de aanpak werkt, vaak te ontbreken. Dat blijkt uit het Grote Content Marketing Onderzoek 2017, dat onder bijna tweehonderd Nederlandse en Belgische marketeers en communicatieprofessionals de rol van content marketing in hun organisatie onderzocht. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 november 2017 0 reacties
    Marketingcommunicatie