Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Vakgenoten gezocht!

    De ontwikkeling van het communicatievak is één van de belangrijkste speerpunten van Logeion. Dat doet de beroepsorganisatie op verschillende manieren en de, door Logeion ontwikkelde, Beroepsniveauprofielen (BNP’s) spelen daarin een belangrijke rol. Momenteel is de BNP-commissie bezig met een update van de profielen en willen nu toetsen of deze aangepaste BNP’s overeenkomt met de dagelijkse praktijk. Daarom zoeken ze vakgenoten voor een klankbordgroep. Help jij mee? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 juli 2020
  2. Sascha Becker wint titel Communicatieman 2020 en Andy Wiemer is CommunicatieTalent 2020

    Sascha Becker, Head of strategy bij PROOF, is door Logeion verkozen tot Communicatieman 2020. “Sascha heeft zijn methodiek van de ‘Employee journey’ bij uiteenlopende organisaties in binnen- en buitenland toegepast met zeer aansprekende resultaten die aantoonbaar bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Daarmee heeft hij niet alleen een brug geslagen tussen communicatie en HR, maar ook het belang van communicatie bij tal van bestuurders nadrukkelijk weten aan te tonen”, aldus juryvoorzitter Noud Bex. Andy Wiemer, coördinator Woordvoering bij ProRail, heeft de prijs voor CommunicatieTalent 2020 in ontvangst mogen nemen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 16 juni 2020
  3. Communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend

    De nieuwe communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend. De trends vormen een belangrijke inspiratie voor vakgenoten en organisaties waarvoor zij werken. De drie trends zijn ‘Verdeelde samenleving, gedeelde toekomst’, ‘Technologie als bondgenoot’ en ‘Welkom in de belevingswereld’. De trends zijn het resultaat van een proces met diverse (communicatie)professionals onder leiding van de Adviesraad Programmering en Trends (APT) van Logeion. Het vak is continu in beweging, waardoor de trends ook veranderen. Daarom formuleert Logeion iedere twee jaar nieuwe trends die van belang zijn voor communicatieprofessionals en als vertrekpunt kunnen fungeren voor strategie- en planontwikkelingen van communicatieafdelingen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 mei 2020
  4. Logeion start nieuw initiatief: Commlabs

    Tijdens de laatste keukentafelgesprekken met Logeion-leden en ook tijdens bestuursvergaderingen is het idee ontstaan om de structuur van Logeion aan te passen aan de hedendaagse manier van werken en te experimenteren met meer het karakter van een netwerk. Toen konden we natuurlijk nog niet vermoeden hoe deze ontwikkeling zou aansluiten bij wat er zou gaan spelen in onze maatschappij. Wendbaar zijn kan in tijden van Corona het verschil uitmaken. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 13 mei 2020 1 reactie
  5. Resultaten van onderzoek naar impact coronavirus op communicatievak bekend

    Heeft het coronavirus impact op het communicatievak? En zo ja, wat is deze impact dan? Dit soort vragen stelden we in een onderzoek dat we samen met onderzoeksbureau DVJ Insights uitvoerden. Op basis van de repons en de input die we hebben gekregen kunnen we vaststellen dat het coronavirus inderdaad een impact heeft op ons vak. Met name op de communicatiebureaus en al onze vakgenoten die als zzp’er werken. Communicatieafdelingen in zowel de publieke als de private sector zien de budgetten wel toenemen, maar de bureau’s en de zzp’ers zien dat niet terug in extra werk. Sterker nog, zij zien al de eerste inkomsten teruglopen. Het is met name (hands-on)crisiscommunicatie en interne communicatie waaraan op dit moment veel behoefte is en tijd en geld aan wordt besteed. Dat gaat ten koste van bijvoorbeeld de meer strategische langetermijncommunicatie. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 april 2020

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer