Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Doe mee aan het wereldwijde onderzoek naar succesvolle communicatieafdelingen

    Reputation Institute (Ri) en Logeion slaan de handen ineen om het communicatievak beter in kaart te brengen. Jij kunt daar een rol in spelen, mits je op de communicatieafdeling werkt bij een publieke of private organisatie. Zzp’ers en communicatiebureaus vallen helaas buiten de scope van het onderzoek. Een groep onderzoekers van het Ri onder leiding van Cees van Riel werkt sinds een jaar aan een wereldwijde studie waarin gegevens verzameld worden over kerncijfers van communicatieafdelingen. Het Ri heeft een enquête ontwikkeld die de essentiële kenmerken van een communicatieafdeling meten. De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in het CommunicatieCollege van Cees van Riel dat traditioneel aan het einde van het jaar plaatsvindt. Waarom dit onderzoek van groot belang is? We vroegen het aan Cees van Riel zelf.  Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 oktober 2019
  2. Verandercommunicatie bij een fusie

    De twee academische ziekenhuizen AMC en VUmc fuseerden vorig jaar en vormen nu Amsterdam UMC. Welke rol heeft communicatie tijdens deze fusie gespeeld? Wat is goed gegaan? En welke lessen hebben zij tijdens dit traject geleerd? Frank van den Bosch van Amsterdam UMC geeft in dit interview antwoord op deze vragen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 03 oktober 2019
  3. Momenteel 110.000 communicatieprofessionals in Nederland

    Het onderzoek van de Hogeschool Leiden en Hanzehogeschool Groningen in samenwerking met Logeion naar de omvang en inhoud van het communicatievak wijst uit dat in Nederland circa 110.000 communicatieprofessionals werkzaam zijn. Deze houden zich bezig met een grote verscheidenheid aan communicatiefuncties; van bijvoorbeeld webredactie tot interne communicatie, van journalistiek tot (publieks)voorlichting en van reclame tot community management.  Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 19 juni 2019 2 reacties
  4. Dieper ingaan op het interview Paul Stamsnijder over purpose in organisaties

    In een recent interview stelt Paul Stamsnijder dat organisaties betekenis moeten zoeken (bijv. bij de oprichter) en communiceren, zodat (potentiële) medewerkers die kunnen omarmen. Daar heeft hij volkomen gelijk in. 'Purpose', al een paar decennia onderzocht onder de aanverwante termen betekenisvol werk of betekenisvolheid, draagt bij aan een hele lading aan positieve personele én organisatie uitkomsten (o.a. meer binding met organisatie en collega’s, meer tevredenheid op werk en minder ziekmeldingen en verloop).

    Lees verder

    Blog Door Martijn Vlug op 27 mei 2019
  5. Patrick Stal: Uber, van viraal product naar een solide en betrouwbaar merk

    Uber, wie kent de app niet. Meer dan 10 jaar geleden gestart als een alternatief voor de traditionele taxiservices is inmiddels niet meer weg te denken uit onze samenleving. Op het hoofdpodium van C-day19 zal Patrick Stal, verantwoordelijk voor de marketing van Uber in Europa, het Midden Oosten en Afrika, vertellen hoe hij Uber van viraal product naar een solide en betrouwbaar merk laat groeien. We stelden hem alvast een aantal vragen over wat hij op 20 juni gaat vertellen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 april 2019

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer