Toetsings- en Certificeringscommissie

Certificering

Logeion is definitief gestopt met de certificering van communicatieopleidingen. Er is vanuit de markt geen vraag meer. Daarnaast kiest Logeion voor de strategische lijn om in te zetten op het stimuleren van professionalisering bij communicatieprofessionals en het faciliteren van dit proces. De beroepsniveauprofielen en het BNP-model zet Logeion in als een breed toepasbaar hulpmiddel. Deze brengt zij dan ook actief onder de aandacht bij haar leden en andere belanghebbenden.

  1. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie
  2. Logeion stopt met certificering van communicatieopleidingen

    Het AB van de vereniging heeft besloten om definitief te stoppen met de certificering van communicatieopleidingen. Er is vanuit de markt geen vraag meer. Daarnaast kiest Logeion voor de strategische lijn om in te zetten op het stimuleren van professionalisering bij communicatieprofessionals en het faciliteren van dit proces. Het BNP-model zet Logeion in als een breed toepasbaar hulpmiddel. Deze brengt zij dan ook actief onder de aandacht bij haar leden en andere belanghebbenden. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 27 november 2018
  3. Prikkels - De markt is waar mensen zijn

    Op de Boschdijk in Eindhoven, voor het hoofdkantoor van mijn eerste werkgever Philips, staat een beeld van Frans van Beers genaamd ‘De markt is waar mensen zijn’. Een passende titel voor het bedrijf dat meer dan 120 jaar geleden begon met een lichtfabriekje en vervolgens is uitgegroeid tot een wereldspeler op het gebied van gezondheidszorg. Klanten vind je niet door in je kantoor voor een beeldscherm of in een vergadering te zitten. Alleen wanneer je “buiten” bent, weet je wat er speelt bij je klanten, medewerkers en iedereen die bij je organisatie betrokken is. Dat geldt ook voor Logeion.

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 26 november 2018
  4. Prikkels - Certificering

    Afgelopen week was een boeiende Logeion-week met een interessante sessie samen met het bestuur over de korte en lange termijn acties om Logeion verder te laten groeien. Goede, concrete acties zijn benoemd rondom onze drie pijlers programmering, positionering en professionalisering. De programmering loopt uitstekend, met een breed aanbod waar voor ieder lid wel iets bij moet zijn. Op het gebied van positionering kunnen we snel de volgende stappen zetten en een daarvan is dat we een projectleider marketing en communicatie zoeken om het team in Den Haag te versterken. Een nieuwe functie voor Logeion en ik ga ervan uit dat we ons team snel kunnen versterken. En dan professionalisering; daar gebeuren in het Centrum Strategische Communicatie Logeion (waar steeds meer mensen, bedrijven en organisaties zich bij aansluiten) natuurlijk prachtige dingen.

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 06 juli 2017 2 reacties
  5. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 108 reacties