Toetsings- en Certificeringscommissie

Certificering

Logeion is definitief gestopt met de certificering van communicatieopleidingen. Er is vanuit de markt geen vraag meer. Daarnaast kiest Logeion voor de strategische lijn om in te zetten op het stimuleren van professionalisering bij communicatieprofessionals en het faciliteren van dit proces. De beroepsniveauprofielen en het BNP-model zet Logeion in als een breed toepasbaar hulpmiddel. Deze brengt zij dan ook actief onder de aandacht bij haar leden en andere belanghebbenden.

  1. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  2. Logeion stopt met certificering van communicatieopleidingen

    Het AB van de vereniging heeft besloten om definitief te stoppen met de certificering van communicatieopleidingen. Er is vanuit de markt geen vraag meer. Daarnaast kiest Logeion voor de strategische lijn om in te zetten op het stimuleren van professionalisering bij communicatieprofessionals en het faciliteren van dit proces. Het BNP-model zet Logeion in als een breed toepasbaar hulpmiddel. Deze brengt zij dan ook actief onder de aandacht bij haar leden en andere belanghebbenden. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 27 november 2018 0 reacties
  3. Prikkels - De markt is waar mensen zijn

    Op de Boschdijk in Eindhoven, voor het hoofdkantoor van mijn eerste werkgever Philips, staat een beeld van Frans van Beers genaamd ‘De markt is waar mensen zijn’. Een passende titel voor het bedrijf dat meer dan 120 jaar geleden begon met een lichtfabriekje en vervolgens is uitgegroeid tot een wereldspeler op het gebied van gezondheidszorg. Klanten vind je niet door in je kantoor voor een beeldscherm of in een vergadering te zitten. Alleen wanneer je “buiten” bent, weet je wat er speelt bij je klanten, medewerkers en iedereen die bij je organisatie betrokken is. Dat geldt ook voor Logeion.

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 26 november 2018 0 reacties
  4. Prikkels - De kunst van het netwerken

    Netwerken zijn zo oud als de mensheid. Toch kwam het begrip netwerksamenleving pas echt in zwang toen de Spaanse socioloog Manuel Castells in 1996, het jaar waarin de eerste smartphone op de markt kwam, voorzag dat we naar een samenleving toegingen waarin iedereen met iedereen verbonden zou zijn. En dit zou grote gevolgen hebben voor onze manier van organiseren en werken. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 13 november 2018 0 reacties
  5. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties