Boekrecensies

Boekrecensies

Deze recensies zijn ook gepubliceerd in vakblad C.

De empathische organisatie - Henk Noort

Empathie 2D FRONT.jpgjuli 2020 Recensent: Guido Rijnja

Het grootste gevaar bij investeren in empathie is dat het als een trucje wordt ervaren. lees verder

Organiseren van communities - Peter Staal en Kirsten Wagenaar

9789463191982.jpgapril 2020 Recensent: Christel Berkhout

'Organiseren van communities' beschrijft een breed spectrum van alles wat komt kijken bij het opzetten en managen van online communities. lees verder

We Love Communities

Cover We Love Communities.jpgapril 2020 Recensent: Yvonne van Vliet

In onze online wereld bieden communities voor organisaties én individuen steeds meer een uitkomst. Zoals auteur Maartje Blijleven het noemt: een win-win-winsituatie. lees verder

Propaganda - Edward Bernays en Tonie Broekhuijsen

Cover Propaganda - Edward Bernays -The Social Newsroom.jpgapril 2020 Recensent: André Manning

Ja, daar zit je dan thuis. Net als veel vakgenoten de richtlijnen van het RIVM en de overheid volgend. En voldoende tijd om bijvoorbeeld Propaganda te lezen. En beste lezer, nu niet stoppen met lezen omdat je al een oordeel hebt gevormd bij het lezen van het woord propaganda. lees verder

Werk aan je charisma. Authentiek, aantrekkelijker en geloofwaardig overkomen - Lida van Doorn

Werken aan je charisma.jpgfebruari 2020 Recensent: Peter van den Besselaar

Hoe kom je over? Dát interesseert iedereen wel in zekere mate. Communicatieprofessionals bespreken soms wat besmuikt waarom bestuurder A wél goed overkomt en bestuurder B wat minder. lees verder

Je doet het toch wel gratis? Influencer Marketing voor professionals - Mascha Feoktistova, Max de Vries

JE DOET HET TOCH WEL GRATIS nieuw_0.jpgfebruari 2020 Recensent: Britt de Rooij

Hoe kan je als kleine organisatie Influencer Marketing (IM) inzetten? Of is IM alleen voor grote organisaties? Ik wil hier meer over weten en dit leek mij een uitstekend boek om antwoord op mijn vragen te krijgen. lees verder

Purpose. Het verhaal van de moraal - Paul Stamsnijder

Purpose 9789089654816-groot[1].jpgfebruari 2020 Recensent: Guido Rijnja

‘Start met wie’ knipoogt de omslag van het vorige boek van Paul Stamsnijder over stakeholdermanagement. Alles in ‘Purpose’ versterkt die boodschap: ‘het verhaal’, waar iedere organisatie naar op zoek lijkt te zijn, is geen kwestie van een fraaie formulering, maar iets dat je voorleeft en doorleeft. lees verder

De participatieve omslag - Flip de Ryck en Stef Steyaert

participatie-new-coverdef.jpgjanuari 2020 Recensent: Guido Rijnja

In Duitsland zijn supporters van een voetbalclub vaak ook aandeelhouder, en dat leidt tot andere rollen van het publiek: de toeschouwer wordt eigenaar. lees verder

Word meesterframer - Sarah Gagestein en Jolijn Mes

Hoge resolutie cover Meesterframer.jpgjanuari 2020 Recensent: Jaap de Bruijn

Met dit nieuwe boek van Sarah Gagestein en haar partner in crime Jolijn Mes, zijn wat mij betreft alle andere boeken over framing in één klap overbodig geworden. lees verder

Werkvuur - Hans van der Loo en Patrick Davidson

cover werkvuur.jpgjanuari 2020 Recensent: Peter van den Besselaar

Hoe energie mensen en teams positieve impact maken. Hoeveel collega’s heb jij die bevlogen en gepassioneerd hun werk doen? Is het er méér dan 1 op 10, dan werk je in een bijzondere omgeving. lees verder

Werken met millenials - Thijs Launspach

werken met milennials.jpgdecember 2019 Recensent: Christel Berkhout

‘Millenials zijn vatbaar voor stress en burn-out. Hun FOMO zorgt ervoor dat hun leven overvol zit, met als gevolg een gebrek aan prioriteiten en concentratie’. lees verder

Participatieverhaal halen 2020 - Arjen P. van Leeuwen

Participatie.jpgdecember 2019 Recensent: Peter van den Besselaar

In de grote gemeente waar ik woon is bij de begrotingsbehandeling een motie aangenomen. De bewoners zullen veel meer dan nu worden betrokken bij het opstellen van de begroting. Het bericht geeft aan: “Participatief begroten, wordt dat genoemd. Hoe dat moet, zal worden uitgezocht.” lees verder

Focus aan/uit - Mark Tigchelaar & Oscar de Bos

focus.jpgdecember 2019 Recensent: Yvonne van Vliet

De hele dag ben je druk geweest, maar aan het einde van de dag ontdek je dat er eigenlijk niet veel uit je handen is gekomen. En er hoeft maar één belangrijk mailtje tussendoor te komen en je hele planning ligt overhoop. Frustrerend. Herkenbaar? Dan kan focusmanagement je helpen en is dit het boek voor jou. lees verder

Choreografisch creëren als strategie - Alexandra van der Hilst

Choreografisch creëren als strategie.jpgdecember 2019 Recensent: Marie-Louise de Jong

De titel van het boek prikkelt mijn nieuwsgierigheid en het boek ziet er prachtig uit. Mooie foto’s en met zorg getekende schema’s en illustraties. Alexandra van der Hilst wil het denken van choreografen transformeren naar andere contexten. Verschillen nemen als gegeven en daarmee aan de slag gaan. lees verder

Het hoeft niet zo hectisch te zijn op het werk - Jason Fried en David Heinemeier Hansson

cover-hoeft-niet-hectisch-3d-groot.jpgoktober 2019 Recensent: Peter van den Besselaar

Als mijn voorgevoel mij niet bedriegt, is dit een van de meest gelezen berichten in deze C magazine. Want álle communicatieprofessionals die ik ken, vinden het vaak een gekkenhuis op hun werk. lees verder

Dit is nu Marketing - Seth Godin

Cover-Dit is nu marketing.jpgoktober 2019 Recensent: Eveline Waterreus

Marketing verandert je prijsstelling en prijsstelling verandert je marketing. Mensen maken aannames en associaties op basis van je prijsstelling, en omdat deze mede bepaalt hoe mensen over je dienst of product denken, is het belangrijk om helder te zijn over hoe je jezelf positioneert. lees verder

Communicatie Handboek - Wil Michels

Cover-communicatie Handboek.jpgoktober 2019 Recensent: Christel Berkhout

“De kracht van dit handboek is dat je een beknopt en toch volledig overzicht krijgt van het vak”. Deze derde zin in het welkom van het Communicatie Handboek klopt als een bus. lees verder

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.