Logo Zoeken
College Amersfoort

Thought leadership in tijden van grote veranderingen

donderdag 12 mei 2022 van 14:00 uur tot 17:30 uur

Locatie

Atelier300c Amersfoort
Soesterweg 300c
3812 BH Amersfoort
Toon locatie
Thought leadership_705x220.jpg

Durf jij als communicatieprofessional in deze tijd van grote transformaties een vernieuwingsrol op je te nemen? Een rol waarbij je betekenis en vorm geeft aan een nieuwe realiteit, en waarin je stakeholders weet te betrekken, inspireren en mobiliseren. Aan de hand van tien vernieuwingsrollen onderzoeken we in deze inspirerende sessie op locatie met Mignon van Halderen en Brandon Martens (beiden Reputatiegroep) welke rol het beste bij jou past en hoe je die krachtiger en gerichter kunt maken.

Thought leadership is geen kwestie van jezelf zo benoemen of het ergens opschrijven. Thought leadership gaat om de progressieve rol die organisaties durven te nemen als het gaat om belangrijke vraagstukken op het snijvlak van hun strategie en de maatschappij.

Wil jij als communicatieprofessional vanuit vakinhoud en persoonlijkheid meer bijdragen dan je nu doet, of dan jouw organisatie voor ogen heeft? Durf jij vernieuwingsdrang te tonen en meer te betekenen dan binnen de kaders waarvoor je bent aangenomen? In deze tijd van grote transformaties kun je een krachtige vernieuwingsrol op je nemen en daarmee betekenisgever van de toekomst worden. Een rol waarbij je betekenis en vorm geeft aan een nieuwe realiteit, en waarin je stakeholders weet te betrekken, inspireren en mobiliseren.

Wat komt aan bod in deze sessie?
Aan de hand van tien vernieuwingsrollen onderzoeken we in deze inspirerende sessie op locatie met Mignon van Halderen en Brandon Martens (beiden Reputatiegroep) welke rol het beste bij jou past. In de sessie komen aan bod:

-de tien vernieuwingsrollen
-onderzoek naar welke rol bij jou past
-hoe je jouw vernieuwingsrol en positie van binnenuit krachtiger en gerichter maakt
-op welke manier je jouw zienswijzen gericht op vernieuwing beter tot uiting laat komen en van waarde laat zijn in het proces

Meer over Mignon en Brandon
Mignon van Halderen (partner bij de Reputatiegroep) houdt zich al ruim vijftien jaar bezig met organisatievernieuwing op het snijvlak van markt en maatschappij. In dat licht gaf zij inhoudelijke invulling en richting aan thought leadership: een strategische benadering waarbij organisaties ervoor kiezen om hun positionering te baseren op vernieuwende zienswijzen die uiting geven aan een nieuwe realiteit. Zij richtte hiervoor onder andere het lectoraat Thought Leadership in a Society of Change op aan de Fontys School of Business in Eindhoven, wat ze de afgelopen zeven jaar leidde.

Brandon Martens (adviseur bij de Reputatiegroep) werkt sinds 2015 samen met Mignon aan het vormgeven van thought leadership binnen diverse organisaties. Als lectoraatslid van het eerste uur combineerde hij zijn conceptueel-strategische achtergrond met praktijkgericht onderzoek en droeg bij aan de inhoudelijke ontwikkeling van thought leadership voor het hbo.

Meer weten over thought leadership?
Lees dan het recente interview met Mignon en Brandon: Communicatieprofessionals mogen betekenisgevende rol daadkrachtiger op zich nemen (februari 2022)

En lees ook de blog van Mignon: Communicatieprofessionals als betekenisgevers van de toekomst (april 2021)

Bookcover   Optionele literatuur: Thought leadership als succesfactor in een veranderende samenleving – Mignon van Halderen en Brandon Martens (maart 2022)


Over de sprekers

Mignon van Halderen_200x200.jpg

Mignon van Halderen

Mignon van Halderen houdt zich al meer dan vijftien jaar bezig met organisatievernieuwing op het snijvlak van markt en maatschappij. In dat licht gaf zij inhoudelijke invulling en richting aan thought leadership: een strategische benadering waarbij organisaties ervoor kiezen om hun positionering te baseren op vernieuwende zienswijzen die uiting geven aan een nieuwe realiteit. Zij richtte hiervoor onder andere het lectoraat Thought Leadership in a Society of Change aan de Fontys School of Business in Eindhoven op, wat ze de afgelopen zeven jaar leidde. Sinds 2021 is Mignon partner bij de Reputatiegroep, een strategisch onderzoeks- en adviesbureau dat organisaties helpt bij het vergroten van hun maatschappelijke verbinding en positieve impact in de samenleving. De groep richt zich daarbij op organisaties in transitie, waarbij de rol van thought leadership steeds relevanter wordt.

Prijzen

Leden
€ 27,50
Niet-Leden
€ 55,00
Young Logeion
€ 13,75

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 mei 2022. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.