Bijeenkomsten Archief

  1. Op 25-11-13 in Gouda:

    Scrum: lessons learned

    In gesprek met scrumexperts uit aanpalende vakgebieden

    De scrummethode legt de focus op inhoud, resultaat en proces. Multidisciplinaire teams werken in korte perioden (sprints genoemd) aan de oplevering van een complex product. Toonaangevende organisaties in Nederland passen deze methode al toe. De verkenning van Betteke van Ruler in de bèta-versie van ‘Reflectieve Communicatie Scrum’ en een eerdere Logeion-bijeenkomst leverde ons al nieuwe inzichten vanuit scrum op. Dit keer gaan we een stap verder. 

  2. Op 21-11-13 in Utrecht:

    Grand Prix Customer Media

    De jaarlijkse awards voor relatiemedia

    De uitreiking van de Grand Prix Customer Media Awards vindt dit jaar voor het eerst plaats in aansluiting op het Customer Media Congres. Meer informatie vind je op www.grandprixcm.nl.

  3. Op 20-11-13 in Rotterdam:

    Corporate communicatie & reputatiemanagement

    De stand van zaken en actuele vraagstukken in corporate communicatie

    Prof. dr. Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communication en directeur van het Corporate Communication Center aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en daarnaast co-founder / managing director van het wereldwijde Reputation Institute, verzorgt op woensdag 20 november het achtste CommunicatieCollege: Corporate communicatie & reputatiemanagement. Aansluitend gaan we in debat onder leiding van Joyce Veekman, Senior Vice President Corporate Communication KLM en Ron van der Jagt, partner bij de Reputatiegroep en voorzitter van Logeion.

  4. Op 19-11-13 in Amsterdam:

    Project Rode Loper Amsterdam

    Communicatie over werk in uitvoering op één van de drukste plekken van het land

    Amsterdam bouwt aan een nieuwe entree voor de stad dat een visitekaartje moet worden voor bezoekers en toeristen. Het project Rode Loper draagt hieraan bij door het herinrichten van de openbare ruimte boven het tracé van de Noord/Zuidlijn. Op dinsdag 19 november zijn we te gast op het projectbureau bij Bart Veilbrief die verantwoordelijk is voor de overall communicatie.

  5. Op 19-11-13 in Leiden:

    Dagvoorzitter in één dag (herhaling)

    Modereren kun je zelf

    In deze workshop leer je van professioneel dagvoorzitter én trainer Jan-Jaap In der Maur de basis van het modereren en passeren de belangrijkste vaardigheden van een gespreksleider de revue. In der Maur vertelt wat nu wel en niet jouw rol is als moderator en je krijgt tips en trucs aangereikt waar je in de dagelijkse praktijk gelijk mee aan de slag kan.

  6. Op 19-11-13 in Delft:

    Science meets Practice: Ontdek de chemie van wetenschap en praktijk

    Vier wetenschappers van TU Delft presenteren hun onderzoek

    Het verbinden van wetenschappelijk onderzoek met de communicatiepraktijk – en vice versa – is een belangrijke ambitie van Logeion. Hoogste tijd voor een mooi en nieuw initiatief: het CommunicatieLab. Elk jaar organiseren we drie bijeenkomsten - steeds aan een andere universiteit - waarin (communicatie)wetenschappers en de praktijk samenwerken.  Tijdens een CommunicatieLab presenteren vier wetenschappers hun onderzoeksproject, waarna we samen met de onderzoekers kennis, ervaring en visies delen in kleine groepen van maximaal 15 deelnemers. Doel: de chemie tussen theorie en praktijk te bevorderen. Resultaat: nieuwe inzichten en veel nieuwe energie.

  7. Op 14-11-13 in Amsterdam:

    Dutchlabel - Conceptdenken 3.0: Denk anders, doe anders

    Over de beste methode voor een goed concept

    Deze enter-the-firm bij Dutchlabel in Amsterdam staat volledig in het teken van conceptdenken 3.0. Monique Juffermans, directeur en strateeg bij Dutchlabel deelt graag haar visie over hoe ons denken in elkaar zit en wat er de komende 20 jaar gaat veranderen. De wereldberoemde kunstenaar Frank Tjepkema vertelt over zijn succesvolle project 'de zelfvoorzienende boerderij'. Juup Laarman–de Kanter, gecertificeerd trainer en lateraal denker, vertelt die middag over de beste denktechnieken en helpt jou als communicatieprofessional om je rechter hersenhelft meer te trainen. 

  8. Op 05-11-13 in Wageningen:

    Accountability: méér dan cijfers

    Overtuigende argumentatie versus meetbare resultaten

    Accountability wordt vaak gezien als de verantwoording van wat voor communicatie-effecten jij als communicatieprofessional wilt bereiken of - achteraf - al dan niet hebt bereikt. Vooral richting opdrachtgever is performative accountability niet onbelangrijk omdat het inzicht geeft in wat je hebt bereikt op persoons-, afdelings- of organisatieniveau. Maar accountability betekent nog veel meer. Hoe verantwoord jij je als communicatieprofessional (ook) ethisch richting publiek, of financieel richting opdrachtgever?

  9. Op 31-10-13 in Rotterdam:

    Evides: Crisiscommunicatie in de ongekende drinkwaterwereld

    Inclusief uniek bezoek aan het Controlecentrum

    Toegang tot schoon en veilig drinkwater is in Nederland een vanzelfsprekendheid; pas als er geen kraanwater is, valt op hoe belangrijk het is in het dagelijkse leven. Evides Waterbedrijf produceert en levert drink- en industriewater. De productie hiervan verloopt via een uitgekiend proces, waarbij alles is ingericht op een continue levering aan 2,5 miljoen klanten.

  10. Op 14-10-13 in 's-Hertogenbosch:

    Positionering en reputatie-management in de zorg

    Hoe werk je - in het licht van bovenstaand krachtenveld - als communicatieafdeling aan de reputatie van je (zorg)instelling en welke rol speel je bij de omslag naar meer klant- en marktgerichte zorg?  Reputatie, positionering en transitie in de gezondheidszorg zijn de thema’s waar het tijdens de bijeenkomst om gaat.