Bijeenkomsten Archief

  1. Op 10-02-14 in Amsterdam:

    Mobile first! Wat zijn de kansen voor communicatie?

    Ontdek hoe Waternet, Oxxio en Sanoma 'mobile' omarmen

    Mobiel is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Als communicatieprofessional hebben we er al mee te maken of krijgen we er mee te maken. De kansen en mogelijkheden die mobile biedt om te communiceren zijn groot, maar wat pak je als eerste op? Welke kansen zijn er voor je eigen organisatie? En wat vraagt dat van de mensen binnen je organisatie en je communicatieafdeling?

  2. Op 06-02-14 in Scherpenzeel:

    Interface: duurzaam communiceren

    De winst van MVO voor interne communicatie

    De grootste ontwerper en fabrikant van tapijttegels Interface gaat sinds 1994 onder de noemer ‘Mission Zero’ voor duurzaam ondernemen. Interne communicatieprofessionals spelen in de ogen van deze MVO-pionier een cruciale rol bij het omzetten van deze uitdaging in business-kansen. Wat betekent dit voor de rol van interne communicatie? Wat heeft interne communicatie aan MVO en ambassadeurs? 

  3. Op 28-01-14 in Amsterdam:

    Logeion Young Professionals: Strategisch adviseren over social media

    Social media zijn een hot topic. Veel organisaties zijn actief op Facebook, Twitter of LinkedIn en de manier waarop er wordt gecommuniceerd verandert drastisch. Deze organisaties zitten vaak nog met vragen als: Wat zijn de kansen? In hoeverre doen we mee? Wat doen we wel en wat niet? Wat zijn de gevaren? Als jonge communicatieprofessional en digital native begrijp je social media en weet je vaak instinctief wat de juiste insteek is. Maar hoe vertaal je jouw kennis in een goed strategisch advies aan jouw organisatie?

  4. Op 28-01-14 in Den Haag:

    Public Affairs

    Over de politiek van de aandacht

    Een college van bijzonder hoogleraar Public Affairs prof. dr. Arco Timmermans die per 1 september 2013 is gestart aan de Campus Den Haag van de Universiteit Leiden. Timmermans is de eerste Nederlandse hoogleraar die onderzoek doet naar de rol en betekenis van belangenbehartiging in Nederland.

  5. Op 16-01-14 in Utrecht:

    Van Markenlezing 2014

    De kracht van het verhaal in beeld

    Hoe helpt een goed beeldverhaal de boodschap over te brengen? Welke bewezen voordelen zijn er ten opzichte van andere communicatiemethodes? En, wat kunnen we er mee in de bedrijfsjournalistiek? Prof. dr. Carel Jansen laat ons tijdens de Van Markenlezing in sprekende (voor)beelden en verhalen zien hoe we onze doelgroepen kunnen bereiken met ‘transportatie’, ‘identificatie’ en ‘parasociale interactie’.

  6. Op 08-01-14 in Rotterdam:

    Eneco: MVO & Reputatie

    Het spanningsveld tussen belofte, bewijsvoering en reputatie

    Ieder zichzelf respecterend bedrijf is met MVO en/of duurzaamheid bezig en wil zich op dit thema onderscheiden van de concurrentie. Tegelijkertijd zien we dat duurzaamheid steeds meer een containerbegrip is geworden en je daarmee het verschil niet meer maakt. Als communicatieprofessional ervaar je regelmatig het spanningsveld tussen hetgeen je naar buiten toe communiceert (belofte) en dat wat je intern als organisatie waarmaakt (bewijsvoering). Wat in de praktijk een lastige vertaalslag blijkt. Is dit herkenbaar? Kom dan naar Enter-the-firm bij Eneco en neem een kijkje in de wereld van duurzame energie. 

  7. Op 07-01-14 in Amsterdam:

    Accountability in communicatie

    Over het meten van de kwaliteit van communicatiebeleid in de praktijk

    Wil jij meer weten over accountability en de wijze waarop de kwaliteit van het communicatiebeleid met de Balanced Scorecard voor communicatie binnen jouw organisatie meetbaar kan worden gemaakt? Schrijf je dan snel in voor de Vakimpuls op dinsdag 7 januari.

  8. Op 17-12-13 in Utrecht:

    Algemene Ledenvergadering Logeion

    Op dinsdag 17 december vindt de Algemene Ledenvergadering van Logeion plaats in Utrecht. Je bent als Logeion-lid hierbij natuurlijk van harte welkom. Zoals gebruikelijk is er na afloop een gezellige borrel.

  9. Op 13-12-13 in Zwolle:

    PEC Zwolle en InterCity

    Topsport als motor voor regiomarketing

    Over de veranderende rol van communicatie bij regiovorming tussen gemeente, stad en regio. Inclusief diner, een rondleiding door het sportcomplex én bijwonen wedstrijd PEC Zwolle tegen SC Heerenveen!

  10. Op 10-12-13 in Amersfoort:

    Enter-the-firm New Media Ventures

    Interne communicatie: de strategie, de tools en de communicatiemix

    Hoe verbind je narrowcasting, online video en interne sociale media met elkaar? Interne communicatie is een vakdiscipline die flink in beweging is. En als een vakgebied in beweging is, bewegen ook de middelen mee en veranderen de inzichten. Reden voor ons om in deze Enter-the-firm drie organisaties - Nationale Nederlanden, HollandSpoor en Bureau Aardewerk - te vragen hun cases en ervaringen te delen en verschillende ‘tools’ tegen het licht te houden die vaak deel uitmaken van de interne mediamix: (online) video, (interne) sociale media en narrowcasting. We staan uitgebreid stil bij de gemaakte keuzes van de verschillende organisaties en de wijze waarop de keuze voor kanalen en tools zijn verbonden met de strategie.