Bijeenkomsten Archief

  1. Op 09-11-21:

    Young Logeion: Kick-ass content voor social media

    Hoe maak je kick-ass content voor social media die niemand wil missen? Hoe houd je de aandacht vast in een omgeving met zoveel afleiding? Waarop reageren je volgers nou écht?

  2. Op 08-11-21 in Nieuwegein:

    Het organiseren van goede woordvoering - Andy Wiemer

    Het medialandschap verandert met de dag en snelheid speelt bij journalisten een steeds grotere rol. Dit resulteert niet altijd in feitelijke en zorgvuldige berichtgeving, wat de reputatie van jouw organisatie flink kan aantasten. Hoe ga jij hier mee om? Welke kansen kun je als communicatieprofessional het beste benutten? In rustige tijden, maar ook tijdens een crisis. In deze workshop vertelt coördinator Woordvoering Andy Wiemer van ProRail hoe jij als woordvoerder zo goed mogelijk met deze snelle ontwikkelingen mee kunt gaan. 

  3. Op 04-11-21:

    PubCom21 - Nationaal Congres Publieke Communicatie

    Op donderdag 4 november is het zover: dan vindt het Nationaal Congres Publieke Communicatie (PubCom21) plaats in Spant in Bussum. Het thema van 2021 is: Het Eerlijke Verhaal. Een onderwerp dat direct veel losmaakt en waar veel professionele dilemma’s achter schuil gaan.

  4. Op 28-10-21:

    Schrijven met impact - Genieke Hertoghs

    De rol van het onbewuste brein

    Ben jij communicatieprofessional en schrijf je regelmatig diverse teksten, zoals webteksten, mail, persberichten, nieuwsartikelen of human interestartikelen? Vraag je je wel eens af waarom je lezer niet reageert, of niet op de manier die jij zou willen? Terwijl je boodschap en het belang voor de lezer glashelder zijn. Welke rol speelt het brein als je je tekst beter wilt laten landen bij je lezer?

    Mensen handelen vooral vanuit het onbewuste. Dat betekent dat ook jij als schrijver onbewust schrijft: op een manier die voor jou handig of logisch is. In deze Online Workshop leert Genieke Hertoghs je de denkomslag te maken: hoe schrijf je voor het onbewuste brein van de lezer, zodat die reageert zoals jij wilt? 

  5. Op 25-10-21:

    Online tools voor succesvolle interactie - Roosmarijn Busch (wegens succes herhaald)

    Welke tools zijn voor jou een must?

    Inmiddels zijn we het gewend: vergaderen, samenwerken, brainstorms en interne communicatie organiseren we grotendeels online. Wil jij verder kijken dan Zoom, Teams of WebEx? Zoek je mogelijkheden om jouw online bijeenkomsten net zo waardevol te maken als fysieke bijeenkomsten? Roosmarijn Busch (Senior communicatieadviseur en specialist online communicatie bij Orange Otters) helpt jou ontdekken welke interactieve online tools je gebruikt om online sessies een succes te maken. Onder begeleiding van het team van Orange Otters ga je in breakouts zelf aan de slag.

  6. Op 14-10-21:

    Data-ethiek & Communicatie

    Hoe voer je intern een goed gesprek over de dilemma’s?

    Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met ethische en juridische vragen rond het gebruik van data. En dat is logisch, want je wil graag doelgroepen bereiken via (online) kanalen. De verleiding is groot om data te gebruiken die je tot je beschikking hebt of die je makkelijk kan verkrijgen. Met ook vaak nog eens een nobele (campagne)doelstelling. Maar er zijn natuurlijk wetten (en regels die gebruik aan banden leggen). Niet alles wat je wil dat mag. En niet alles wat mag moet je misschien ook willen. Hoogste tijd voor een informatief en inspirerend webinar in samenwerking met DDMA, de branchevereniging voor data-driven marketing.

  7. Op 13-10-21:

    Het smeden van allianties: communicatie als kritische succesfactor

    Overheden en maatschappelijke organisaties staan steeds vaker voor vraagstukken waarbij zij de handen ineen moeten slaan. Zoals de energietransitie, armoede, wonen en zorg. Alleen door samen te werken en een alliantie te vormen kun je zulke grote uitdagingen aan. Maar dat is niet altijd eenvoudig. Allianties zijn een vliegwiel voor verandering. Om als alliantie succesvol te zijn, moet je het complexe, politieke samenspel waarin meerdere partijen elk een deel van een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid dragen tot in de finesses beheersen. Of het nu om samenwerkende overheids- en maatschappelijke instanties gaat, publiek-private constructies of consortia. Bij het smeden en managen van allianties is communicatie een kritische succesfactor.  

  8. Op 12-10-21 in Utrecht:

    Ontdek de kracht van een coachende adviesstijl (wegens succes herhaald)

    Communicatieprofessionals zijn op veel manieren bezig het communicatief vermogen van anderen te ontwikkelen. Bijvoorbeeld door trainingen te geven, workshops te organiseren, toolkits te maken etc. En ook door meer coachend te adviseren. Dat wil zeggen: de ander begeleiden, helpen en ruimte geven om zich te ontwikkelen in een bepaalde vaardigheid. Wil jij je repertoire aan coachende adviesstijlen uitbreiden? Wil je weten welke coachende vaardigheden je al makkelijk afgaan en waar je nog winst kunt boeken? Dan is deze praktische workshop over coachend adviseren echt iets voor jou!

  9. Op 07-10-21:

    Zelf nieuwsvideo’s maken (wegens succes herhaald)

    Het landelijke nieuws halen met een zelfgemaakt nieuwsbericht op video is echt makkelijker dan je denkt. In deze Vakimpuls ontdek je hoe je kleine en grote verhalen eenvoudig in beeld brengt en zo online jouw doelgroep bereikt. Maar ook de landelijke en internationale media maken graag gebruik van beeldmateriaal wat door organisaties is gedraaid. Zelfs als dat gefilmd is met een smartphone!

  10. Op 06-10-21:

    Young Logeion: Online netwerken voor startende communicatieprofessionals

    Je bent een jonge communicatieprofessional en wilt carrière maken in het communicatievakgebied. De wereld ligt aan je voeten, maar… waar begin je? Hoe kun je jouw (online)netwerk inzetten om een flitsende start te maken? Samen met Babbage Company organiseert Young Logeion op 6 oktober een webinar over (online) netwerken voor starters.