Bijeenkomsten Archief

  1. Op 10-12-18 in Nieuwegein:

    Stakeholdermanagement - Paul Stamsnijder (wegens succes herhaald)

    Als je niet aan tafel zit, sta je op het menu

    Communicatieprofessionals krijgen steeds vaker vragen op het vlak van stakeholdermanagement. Hoe leggen we de verbinding met de samenleving? Hoe zetten we de dialoog in? Het zijn actuele kwesties. Tegenwoordig zijn organisaties pas echt succesvol als ze – binnen en buiten – alle belanghebbenden zo vroeg mogelijk bij hun strategie betrekken: medewerkers, klanten, aandeelhouders en de samenleving in het algemeen. Tal van voorbeelden tonen hoe het werkt. Organisaties die hun netwerken goed onderhouden, presteren immers duurzaam beter dan organisaties die dat niet doen. Hun les: de beste manier om vrienden te maken, is door er één te zijn.

  2. Op 27-11-18 in Rotterdam:

    Stedelijke bereikbaarheidscommunicatie in Rotterdam

    Wil je weten hoe je er komt? Ga met ons #onderweg!

    Rotterdam is nooit af. Dat heb je in een stad die leeft, bruist en zich ontwikkelt. Waar je met honderdduizenden leeft, woont, werkt. En waar miljoenen mensen recreëren. Er gaat geen dag voorbij of er is wel ergens hinder. Door noodzakelijk onderhoud of het verbeteren van de bereikbaarheid van de stad. Verkeershinder is lastig als je zelf ergens heen wilt. Met verkeersmanagement en -regie wordt gewerkt aan stedelijke bereikbaarheid, maar vooral met communicatie. Hoe? Ontdek het tijdens deze bijzondere Enter-the-firm in Rotterdam!

  3. Op 26-11-18 in Hilversum:

    The Wow Starts Now - Theo Hendriks (wegens succes herhaald)

    Gebruik de kracht van storytelling

    Leiders, managers, ondernemers en starters. Iedereen heeft ideeën waarmee zij de wereld voorgoed willen veranderen. Storytelling helpt om van een goed idee een onvergetelijk idee te maken. Theo Hendriks is expert op het gebied van storytelling en in april verschijnt zijn boek ‘The Wow Starts Now’ over de kracht van verhalen bij het tot leven wekken van ideeën. In dit seminar, dat Logeion in samenwerking met Managementboek organiseert, vertelt Theo aan de hand van vele voorbeelden hoe je daadwerkelijk ideeën tot leven wekt met storytelling.  

  4. Op 22-11-18 in Amersfoort:

    IC Eyeopeners - Differentiatie in interne communicatie: moet het omdat het kan?

    Zijn verschillende generaties in een organisatie een verrijking of zorgen die voor onoverbrugbare verschillen in aanpak en beleving? En helpen data ons die verschillen te overbruggen? Hoe dan ook bepalen medewerkers zelf steeds vaker hun kanaal. Hoe ga je daar als interne-communicatiespecialist mee om? Hoe bereik je je collega’s nog? En moet je extern social-mediagebruik van je collega’s willen controleren?

          

  5. Op 20-11-18 in Utrecht:

    What's going on in Digital? Over online communicatiestrategie & relevante content

    Always on – Always relevant

    Digitale communicatie krijgt een prominentere plek in de Logeion-programmering. Samen met Frankwatching hebben we onze krachten gebundeld en 'What’s going on in Digital' ontwikkeld. Acht online thema's passeren de revue in vier compacte kennissessies, in het huis van Frankwatching. Deze vierde sessie staat in het teken van online communicatiestrategie (Always on) en het creëren van relevante content (Always relevant).

  6. Op 12-11-18 in Amersfoort:

    Persoonlijke gezondheidsomgevingen en patiëntenportalen

    Hoe bevorder jij toegankelijkheid voor alle gebruikers?

    Over twee jaar moeten patiënten via een zelf gekozen persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) hun medische gegevens kunnen raadplegen van zorginstellingen waar ze klant zijn. Dus ook van jouw ziekenhuis, GGZ-instelling, revalidatiecentrum, instelling voor gehandicaptenzorg en elke andere zorginstelling. Hoe bereid jij jezelf, jouw afdeling of je organisatie voor op het PGO?

  7. Op 07-11-18 in 's-Gravenhage:

    Enter-the-firm Customer Revolution: Klantgericht werken met profielen en persona’s

    Hoe benut je het goede van hokjesdenken?

    Hoe kun je je klanten goed helpen? Breng hun leefwereld en ervaringen in kaart. Zo ontstaat inzicht in wie mensen zijn en wat ze nodig hebben. Met profielen kun je klanten vervolgens op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Met persona’s kun je je veel beter in hen verplaatsen. En dat levert in je gehele organisatie betere dienstverlening op. In deze Enter-the-firm nemen Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin, adviseurs bij Customer Revolution en auteurs van “Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken”, je mee in theorie én praktijk.  

  8. Op 07-11-18 in Arnhem:

    Omgevingswet Provincie Gelderland: communicatiekansen en -consequenties

    In gesprek over de Omgevingswet bij de Provincie Gelderland

    In 2021 wordt de nieuwe Omgevingswet van kracht. Met deze wet wil de overheid de regels voor ruimtelijke ontwikkeling vereenvoudigen en samenvoegen. De wetgeving wordt eenvoudiger, duidelijker en biedt meer ruimte voor lokaal maatwerk en participatie. Zodat het straks bijvoorbeeld makkelijker is om bouwprojecten en initiatieven te starten. De implementatie nu en de uitvoering ervan straks, brengt grote communicatieve opgaven en kansen met zich mee. De themagroep Omgevingswet van Logeion organiseert hierover woensdagmiddag 7 november een bijeenkomst met en bij de Provincie Gelderland, waarin denken en doen centraal staat. We behandelen praktijkcasussen uit de provincie en gaan met elkaar in gesprek.

  9. Op 06-11-18 in Amsterdam:

    Verdraaide organisaties – Wouter Hart

    Terug naar de bedoeling. Beginnen bij communicatie?

    Organisaties willen in deze tijd weer terug naar kernwaarden als dialoog, eigen verantwoordelijkheid en de klant centraal. Terug naar ‘de bedoeling’. Werken vanuit de bedoeling van de organisatie betekent: de denkrichting omdraaien en het bestaansrecht van je organisatie centraal stellen. In de Masterclass ‘Verdraaide organisaties’ legt veelgevraagd spreker en bestseller auteur Wouter Hart uit hoe we de gangbare managementlogica een draai kunnen geven door meer uit te gaan van de menselijke natuur, en systemen een meer ondersteunende rol te geven.

  10. Op 01-11-18 in Bussum:

    Hét nationale praktijkcongres voor publieke communicatie

    De vernieuwde Galjaarddag waarin de praktijk centraal staat

    Kennis maak je samen. In de praktijk. Waar zijn de collega-koplopers in ons vak mee bezig? Wat speelt er in de publieke communicatie? Ontdek het op de Galjaarddag: hét nationale praktijkcongres voor publieke communicatie. Deze middag leer je van experts en communicatiecollega’s, die net als jij dagelijks bezig zijn met het realiseren van mooie initiatieven. We bieden het podium aan de koplopers in de publieke communicatie, een internationale gast en boegbeelden uit ons vak. En uiteraard reiken we de ‘Galjaardprijs 2018’ uit; dé prijs voor het beste communicatie initiatief in de publiek sector.