Bijeenkomsten Archief

  1. Op 15-05-19 in Utrecht:

    Trends! – Masterclass Farid Tabarki

    De impact van een snel veranderende samenleving op de rol van communicatie

    Vaste structuren en systemen verdwijnen, tijdelijke verbindingen komen daarvoor in de plaats. Wat betekent deze nieuwe samenleving voor leiderschap, de inrichting van organisaties en voor de rol van communicatie? Hoe realiseer je (nog) betekenisvolle verbindingen in een snel veranderende wereld en hoe ga je om met de complexiteit en de snelheid van grote maatschappelijke, technologische en economische veranderingen?

    Onderzoeker Farid Tabarki deelt met ons zijn krachtige analyse van de tijd waarin wij leven en de impact die genoemde veranderingen (gaan) hebben op ons denken, ons leven en ons vak. Ontdek hoe je je voordeel kunt doen met het begrijpen van die veranderingen en hoe de rol van communicatie gaat veranderen.

  2. Op 15-05-19 in Nieuwegein:

    Confronteren kun je leren! (wegens succes herhaald)

    Kennissessie over de dynamiek van confrontaties, weerstanden en conflicten

    Waar mensen zijn, zijn confrontaties. En dat is maar goed ook, want ze zorgen voor de broodnodige verandering. Maar wat doe jij eigenlijk als de spanning in een gesprek oploopt? Ga je met gestrekt been de confrontatie aan, of draai je liever om de hete brij heen? En wat doe je als er een conflict in de lucht hangt? Marco Doeser neemt je mee naar de basis van het vak: de intermenselijke communicatie. Hij vertelt over het ontstaan van weerstanden en conflicten, geeft tips hoe je er mee kunt omgaan en je ze kunt voorkomen. Wie inzicht heeft in deze dynamiek plukt daar als mens én communicatieprofessional de vruchten van.

  3. Op 07-05-19 in Utrecht:

    Gedragsbeïnvloeding: Leren van Cialdini – Reint Jan Renes

    Nudging, framing, boosting… waar staan we anno 2019?

    Cialdini. Als je gefascineerd bent door het onderwerp Gedragsbeïnvloeding dan kan je niet om deze sociaal-psycholoog en schrijver heen. In 1984 verscheen zijn klassieker ‘Invloed’. In dit revolutionaire boek presenteerde hij 6 beïnvloedingsprincipes uit de praktijk die hij via experimenteel onderzoek verder vormgaf en aanscherpte. Wat is anno 2019 de waarde van dit boek, een van de grootste bestsellers uit de geschiedenis van popular science / managementboeken? En hoe zit het met dat 7e principe uit zijn laatste boek Pre-suasion? Een goed moment om samen met Reint Jan Renes de tanden te zetten in het onderwerp Gedragsbeïnvloeding en de balans op te maken.     

  4. Op 16-04-19 in Ede:

    Communicatie naar een strategische positie

    Ontdek je route van uitvoeren naar adviseren

    In dit CommunicatieCollege neemt Karel Winkelaar, bestuursadviseur en auteur van het standaardwerk ‘De Communicatieadviseur - naar een strategische positie in de organisatie’,  je mee naar de rol die je als communicatieadviseur steeds meer zult innemen: je bent zowel expert in moderne communicatie én tegelijk vaardig adviseur op beleidsniveau. Je krijgt inzicht in hoe je de laatste communicatietrends daadwerkelijk benut, je organisatie communicatiever maakt en actor kunt zijn in het proces van beeldvorming!

  5. Op 15-04-19:

    Hoe begin je een effectieve change & communicatieaanpak?

    De modellen en theorieën voor communicatie bij verandering buitelen over elkaar heen. Trainingen zijn niet aan te slepen en communicatiemensen realiseren zich dat hier zowel een kans als een uitdaging ligt. Maar waar begin je? En hoe draag je vanuit communicatie daaraan bij? Involve maakt het in deze 60 minuten simpel en komt tot de kern van verandering. We kijken vanuit het perspectief van mensen die met verandering te maken krijgen en vanuit het perspectief van de veranderaar. We geven je praktische en logische stappen mee als kapstok bij je volgende (of huidige) verandering.

  6. Op 15-04-19:

    Thought leadership voor Signify

    Lighting beyond illumination

    Thought leadership is een buzzwoord geworden. Iedereen praat erover en claimt de waarheid in pacht te hebben. Niets is minder waar. Feit is dat slechts een aantal écht weet wat het inhoudt. Simpelweg omdat ze ervoor gestudeerd hebben. Precies daarom hebben Bovil en Company Webcast dé thought leadership experts bij elkaar gebracht. Zij vertellen je er alles over wat je moet weten in een serie webinars. Dus, voordat je start met jouw thought leadership plannen, luister naar wat deze experts te vertellen hebben en doe er je voordeel mee!

  7. Op 10-04-19 in Amsterdam:

    Enter-the-firm Vattenfall

    Van Nuon naar Vattenfall: business uitdaging vs (merk)communicatie uitdaging

    Nuon, al 10 jaar in handen van het Zweedse Vattenfall, gaat vanaf dit jaar dezelfde naam voeren als het moederbedrijf. De merkmigratie maakt onderdeel uit van de one-brand strategie die Vattenfall aan het uitrollen is over de verschillende merken die nu deel uitmaken van het concern. Je krijgt een inkijk in dit rebrandproces vanuit Nuon en de koppeling tussen business- en (merk)communicatiestrategie. Wat zijn de uitgangspunten en afwegingen geweest in de gemaakte keuzes? Hoe om te gaan met het loslaten van een sterk merk in Nederland in ruil voor een nog relatief onbekend moedermerk? En welke rol speelt het maatschappelijk thema van duurzaamheid en klimaatverandering binnen dit geheel? 

  8. Op 04-04-19 in Utrecht:

    Adviseren en beïnvloeden

    Ontdek de effectiviteit van een flexibele adviesstijl!

    Effectief adviseren is zorgen voor een inhoudelijk goed advies dat geaccepteerd wordt. En omdat niet elke situatie hetzelfde is heb je in je adviesstijl te variëren. Ook wel schakelen genoemd. Wil jij je stijlflexibiliteit vergroten door meer zicht te krijgen op de verschillende advies- en beïnvloedingsvaardigheden? Dan is deze praktische workshop echt iets voor jou! 

       

  9. Op 02-04-19 in Utrecht:

    De kracht van het onzichtbare

    Leer het onbewuste te gebruiken in je communicatie

    Steeds beter weten we hoe het menselijk brein werkt. Ook dat ons functioneren vooral onbewust gestuurd wordt. Als communicatieprofessional gebruik je dit inzicht bijvoorbeeld met nudgen: kleine aanpassingen in context kunnen leiden tot grote veranderingen in gedrag. Maar bestaan er ook manieren om met dit inzicht te werken in complexe situaties? In deze interactieve workshop ga je zelf aan de slag en leer je als communicatieprofessional het onbewuste vaker en effectief in te zetten.

  10. Op 01-04-19 in Rotterdam:

    Design thinking & corporate communicatie

    Ontdek de kansen én ken de beperkingen

    Design thinking is hip and happening: design thinking in één dag, design bootcamp, design masterclass - you name it. Design thinking heeft ogenschijnlijk de belofte in zich om de problemen in onze VUCA (VolatileUncertain, Complex, Ambiguous) wereld te lijf te kunnen. Maar wat is design denken nu eigenlijk? Hoe werkt het? Wat zijn de kansen en beperkingen? Is het gewoon een andere naam voor een creatieve sessie of is het meer dan dat? In deze bijeenkomst laten communicatiebureau HollandSpoor, de TU Delft, de Erasmus Universiteit en Fontys Hogescholen gezamenlijk de reikwijdte van het ontwerpend denken zien voor corporate communicatie.