Bijeenkomsten Archief

  1. Op 15-07-21:

    Enter-the-firm bij publiekscommunicatie VWS: coronavaccinatie

    Hoe communiceer je met moeilijk bereikbare doelgroepen?

    In deze Online Enter-the-firm neem je een kijkje bij publiekscommunicatie van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). We nemen de publiekscampagne coronavaccinatie onder de loep. Hoe pakt VWS het aan, waar staan ze op dit moment? Speciale aandacht is er voor het bereiken van laaggeletterden en mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden.

  2. Op 13-07-21:

    Vergroot je bereik op LinkedIn - Marieke Schouten en Christ Coolen

    Vergroot je bereik - doorbreek je writersblock

    Christ Coolen (Zelfstroom) en Marieke Schouten (Schrijver met een missie) kennen elkaar via LinkedIn. De gemeenschappelijke deler is hun fascinatie voor algoritmes. Christ geeft je vanuit zijn rol als marketeer inzicht in het vergroten van je bereik op LinkedIn. Marieke focust op de inhoudelijke content en leert je hoe je op LinkedIn mensen je verhaal intrekt. Je krijgt praktische tips en inspiratie om je content vandaag nog actief, levendig en persoonlijk te maken!

  3. Op 08-07-21:

    Young Logeion Communicatie Pubquiz

    Denk jij alles te weten over communicatie? Dan is de Young Logeion Communicatie Pubquiz echt iets voor jou! Tijdens deze pubquiz zullen bestuursleden van Young Logeion de deelnemers toetsen op hun kennis over het brede vakgebied.

  4. Op 06-07-21:

    Ik betrek! – Theorie en praktijk van burgerparticipatie - Remmert van Haaften en Frithjof de Haan

    Burgerparticipatie is hot. Van burgerforum tot uitdaagrecht en van groenbeheer tot klimaatbeleid. De mondige burger is niet meer weg te denken. Terecht, maar hoe ga je daar als professional in het publieke domein mee om? Welke rol pak je? We gaan in op theorie en praktijk. Uitgangspunten, aanpak instrumenten en cases.

  5. Op 05-07-21:

    Audiotrends - van podcast tot Clubhouse

    Audio is springlevend! Kijk naar Clubhouse, de audioapp die sinds een halfjaar sterk de aandacht trekt. Of denk aan het aantal podcasts dat het afgelopen jaar is gemaakt en werd beluisterd. De wereld van audio ontwikkelt zich voortdurend, en creëert nieuwe kansen voor jou als communicatieprofessional. Saber Benjah en Ismael Loukili (namens De Trainingsstudio, het trainingslabel van Van Luyken) nemen je mee in de wereld van audio. Ze zoomen in op de huidige audiotrends en de laatste ontwikkelingen op het gebied van audio. Wat denk jij? Is Clubhouse een trend of toch een hype? En wat levert het maken van een podcastserie of een wekelijkse Clubhouse talk nu eigenlijk op?

  6. Op 30-06-21:

    Employee Engagement tijdens en na corona

    Praktijkcase HEMA

    Duurzame waardecreatie begint en eindigt met blije medewerkers. Alleen door het belangrijkste kapitaal – de mensen die bij en voor een organisatie werken – centraal te stellen kun je als bedrijf succesvol zijn en blijven. Juist in tijden waar verandering de enige constante is.

    Bea Aarnoutse (PROOF) en Frederike van Urk (HEMA) weten daar alles van en zijn daar elke dag mee bezig. Elk op hun eigen manier en ook samen. Op 30 juni vertellen zij meer over de theorie en de praktijk. Hoe werk je aan alignment in tijden van verandering? En wat is daar voor nodig?

  7. Op 29-06-21:

    Strategieën en technieken voor gedragsbeïnvloeding

    Deze sessie is bedoeld voor communicatieprofessionals die zich een methodiek eigen willen maken voor communicatievraagstukken die zijn gericht op gedragsverandering en wetenschappelijke kennis in de praktijk toe willen passen.

  8. Op 24-06-21:

    C-week21 – vier dagen online Kennis & Inspiratie!

    Tijdens C-week21 kan je jezelf maar liefst vier dagen lang vanuit huis op verschillende momenten onderdompelen in het communicatievak. Waar worden de bakens verzet? Wie zijn de koplopers en wat kunnen we van hen leren? Wat zijn de trends in het vak? Wat gebeurt er in aanpalende gebieden?

    Omdat Logeion dit jaar 75 jaar bestaat, maken we er een feestelijke (zomerse!) online editie van. Met iedere middag een waanzinnig Topcollege van o.a. Ben Tiggelaar (expert in leiderschap, verandering en gedrag) en Afdhel Aziz (USA, Chief Purpose Officer), de bekendmaking van de CommunicatieProfessional en het CommunicatieTalent van het Jaar, de eerste editie van het Groot Logeion Dictee, dagelijkse Clubhouse-meetings en volop inspiratiesessies van vooraanstaande vakgenoten en wetenschappers.

    Pauline de Wilde is de presentatrice die alle elementen gedurende de week met elkaar zal verbinden.

    Wil je zeker weten dat je niets gaat missen? Koop nu je ticket op de website van C-week21!

  9. Op 21-06-21:

    Live talkshow Communicatieverkiezingen 2021

    C-week21 start met een talkshow onder leiding van Pauline de Wilde, jij kan dit programma-onderdeel van de online C-week21 kosteloos volgen. Als eerste  ontvangt zij Logeion voorzitter Wieneke Buurman, directeur André Manning én Young Logeion voorzitter Marjolein Snellink aan tafel om te praten over onder meer professionalisering.

  10. Op 10-06-21:

    Gedragsverandering ♥ video

    In het webinar laten we jou zien hoe je gedrag van jouw doelgroep kunt beïnvloeden met video. We geven je tips hoe jij met video een belangrijke bijdrage levert aan gedragsverandering. Bob van Dam van de Behavior Change Group André Freyssen en Alfred Noomen van VideoAgency bundelen hun kennis en verbinden deze samen op het gebied van gedragsverandering. Wanneer is een campagne succesvol? Hoe kwam de campagne tot stand en heeft dit geleid tot gedragsverandering. Om deze vragen te beantwoorden sprak André Freyssen met Pieter Bas Simons, manager bestuurscommunicatie en veiligheid City of Rotterdam. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb haalde begin dit jaar in een video hard uit naar relschoppers. Heeft het effect gehad? We gaan het hebben over het effect van deze video. 

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.