Bijeenkomsten Archief

  1. Op 19-02-19 in Utrecht:

    Young Logeion: Krachtig adviseren

    Til je adviesvaardigheden naar een hoger niveau

    Of je nu adviseur bent, projectmedewerker of redacteur: als marketing- of communicatieprofessional geef je advies. Dit betekent niet dat jouw advies altijd wordt aangenomen. Daar zijn talloze redenen voor. Soms, simpelweg omdat de klant het niet met je eens is. Een andere keer, omdat de klant je niet goed begrijpt. Het is niet eenvoudig om jouw advies op een goede manier te brengen. Op een manier die past bij jou en jouw persoonlijkheid. Daar gaan we in deze workshop mee aan de slag. 

  2. Op 13-02-19 in 's-Gravenhage:

    Ik betrek! Werken aan engagement (wegens succes herhaald)

    Communicatiespel van medewerker en management

    Gedreven medewerkers praten enthousiast over hun vak, hun werkgever en de producten die ze maken. Ze hebben plezier in hun werk, zijn minder vaak ziek en zijn trouw aan hun werkgever. Met gedreven medewerkers komen klanten eerder terug en neemt de omzet toe. Werken aan gedrevenheid draagt dus niet alleen bij aan goede relaties en een gezellige werksfeer, maar ook aan het bereiken van organisatiedoeleinden. Volgens Huib Koeleman ligt hier een belangrijke opdracht voor communicatie.

  3. Op 13-02-19 in Nieuwegein:

    Lastige gesprekken (wegens succes herhaald)

    Een praktisch vervolg op Confronteren kun je leren

    Iedereen staat wel eens voor een gesprek waarvan je weet: dat wordt lastig! Bijvoorbeeld omdat je slecht nieuws brengt, kritisch feedback moet geven of er een spannende confrontatie wacht met een onzekere afloop. Hoe comfortabel zou het zijn als je ook die gesprekken met vertrouwen tegemoet kunt zien? Marco Doeser neemt je mee naar de basis van het vak: de intermenselijke communicatie. Hij geeft inzicht in de complexiteit van lastige confrontaties en leert je vaardigheden om (bijna) elke gesprekspartner te verleiden tot een goed gesprek.

  4. Op 06-02-19 in Hilversum:

    Zo word je een topadviseur! - Ben Tiggelaar

    Over hoe je als adviseur het verschil kunt maken

    Wat is er nodig om een effectieve, vertrouwde adviseur te worden? Wat zijn de 'habits' van succesvolle adviseurs? En: hoe maak we ons die eigen? In deze Masterclass draait het om één ding: effectiever worden als adviseur. Ben Tiggelaar (schrijver, spreker, gedragswetenschapper en expert in leiderschap en verandering) selecteert de beste ideeën uit onderzoek en praktijk. 

  5. Op 05-02-19 in Mijdrecht:

    Enter-the firm: Onvergetelijke communicatie door de kracht van emotie

    Op bezoek bij The Oval Office en Zcene Moving Media

    Als communicatieprofessional heb je meer middelen tot je beschikking dan ooit tevoren om je doelgroep te bereiken. Maar hoe zorg je dat je aanpak impact heeft? En dat je communicatie onvergetelijk is? Ontdek het tijdens deze Enter-the-firm bij The Oval Office, een internationaal live communicatiebureau en Zcene Moving Media, creatief partner in audiovisuele producties. Zij vertellen je hoe ze te werk gaan: van strategie naar concept, tot uiteindelijk de ultieme beleving voor de doelgroep.

  6. Op 30-01-19 in Herpen:

    GEANNULEERD WEGENS VERWACHTE SNEEUWVAL - Enter-the-firm: Hulphond Nederland

    De kracht van stakeholders tijdens campagnes

    Hulphond Nederland helpt door de inzet van haar hulphonden 1.000 mensen per jaar met een geestelijke- of fysieke zorgvraag. Hulphond Nederland was tien jaar geleden echter op een haar na failliet. Gelukkig werd het faillissement afgewend en inmiddels verbinden grote bedrijven hun naam aan dit goede doel, steunen veertigduizend donateurs de organisatie en besteden steeds meer media aandacht aan de bijzondere verhalen van Hulphond Nederland. Het geheim achter het weer tot leven brengen van de organisatie bleek een succesvolle inzet van communicatie: communicatiekracht, gedeelde waarden in een organisatie, slimme partnerships, de kunst van verhalen vertellen en persoonlijke communicatie als wapen. Benieuwd hoe je een dergelijke campagne vorm geeft? Kom dan naar deze Enter-the-firm.

  7. Op 28-01-19 in Nieuwegein:

    Ethiek in het nieuwe medialandschap

    Kies je rol als communicatieprofessional

    Bestaan er grenzen aan journalistieke vrijheid op het oneindige internet? Hoe onderscheid je goede en betrouwbare bronnen van nepnieuws? In het huidige medialandschap draagt bijna iedereen bij aan een ongelimiteerde informatiestroom. Maar trek je als bedrijfsjournalist, tekstschrijver of communicatieadviseur een duidelijke grens in wat ethisch verantwoord is? En hoe kun je de grenzen opzoeken of oprekken zonder de werkrelatie met je opdrachtgever in gevaar te brengen? Laat je inspireren tijdens deze Vakimpuls over ethiek in het medialandschap en ga in gesprek met door de wol geverfde mediaexperts Huub Evers en Nico de Leeuw.

  8. Op 24-01-19 in Amsterdam:

    Young Logeion: Enter-the-firm bij VanMoof

    Bezoek het wereldberoemde Nederlandse bedrijf achter de revolutionaire rijwielen

    VanMoof maakt fietsen. Niet zomaar fietsen, maar fietsen met alarmen en geïntegreerde tracking. VanMoofs zijn diefstal-proof. Ooit begonnen als een bike-meets-tech startup en inmiddels op weg naar een volwaardige global brand. Het van oorsprong Amsterdamse merk is tegenwoordig in iedere uithoek van de wereld te vinden. De strategie? Fiets-barrières weghalen, zodat er geen enkele reden meer is om niet te fietsen. Karlijn Marchildon, Global Head of Communications & PR, neemt je 24 januari mee in de wondere wereld van de slimme stadsfiets.

  9. Op 23-01-19 in 's-Gravenhage:

    Enter-the-firm: Issuemanagement bij de politie

    Proactief, structureel en transparant

    Bijna elke dag komen we de politie tegen in de media. Agenten doen hun werk in een glazen huis. Wel of niet ingrijpen, mensen spreken zich snel en makkelijk uit over hoe de politie een gebeurtenis oppakt. Kleine en grote issues worden daardoor aan het licht gebracht, zoals etnisch profileren, de kwaliteit van de opsporing, gebruik van geweld, totstandkoming van de CAO en integriteitsonderzoeken.
    Tijdens deze Enter-the-firm krijg je een kijkje achter de schermen bij de politie en ontdek je hoe issuemanagement wordt toegepast. Met een proactieve communicatiestrategie wil de politie structureel in contact staan met belangrijke stakeholders. Deze ‘Strategische Agenda’ vormt de leidraad om elke dag om te gaan met issues: proactief, structureel en transparant.

  10. Op 10-01-19 in 's-Gravenhage:

    De Logeion-nieuwjaarsborrel 2019

    Van nieuw initiatief naar traditie

    Vorig jaar een eerste editie, dit jaar zetten we dit initiatief om naar een traditie en nodigen we alle Logeion-leden weer van harte uit voor de Logeion-nieuwjaarsborrel! Een moment om met elkaar het glas te heffen op Logeion, maar ook op elkaars plannen voor 2019.

    De Logeion-nieuwjaarsborrel vindt opnieuw plaats in het COMM in Den Haag. Onze voorzitter Wieneke Buurman zal haar wensen voor het vak en de vereniging toelichten, waarna spreker en flirtcoach Saskia Paulissen ons alles vertelt over ‘Seksen op de werkvloer’. Wat is het verschil tussen het mannelijke en vrouwelijke brein? Hoe ontstaan die verschillen en hoe zet je ze slim in voor een nog beter bedrijfsresultaat? Saskia geeft ons de antwoorden, en dit doet ze met veel humor.