Logo Zoeken
Enter-the-firm Amsterdam Online

Enter-the-firm Vattenfall

woensdag 10 april 2019 van 13:30 uur tot 17:30 uur

Locatie

Nuon hoofdkantoor
Hoekenrode 8
1102 BR Amsterdam
vattenfall nog groter.jpg

Nuon, al 10 jaar in handen van het Zweedse Vattenfall, gaat vanaf dit jaar dezelfde naam voeren als het moederbedrijf. De merkmigratie maakt onderdeel uit van de one-brand strategie die Vattenfall aan het uitrollen is over de verschillende merken die nu deel uitmaken van het concern. Je krijgt een inkijk in dit rebrandproces vanuit Nuon en de koppeling tussen business- en (merk)communicatiestrategie. Wat zijn de uitgangspunten en afwegingen geweest in de gemaakte keuzes? Hoe om te gaan met het loslaten van een sterk merk in Nederland in ruil voor een nog relatief onbekend moedermerk? En welke rol speelt het maatschappelijk thema van duurzaamheid en klimaatverandering binnen dit geheel? 

Nuon, al 10 jaar in handen van het Zweedse Vattenfall, gaat vanaf dit jaar dezelfde naam voeren als het moederbedrijf. De merkmigratie maakt onderdeel uit van de one-brand strategie die Vattenfall aan het uitrollen is over de verschillende merken die nu deel uitmaken van het concern. De rationale hierachter is om onder één naam meer te kunnen bereiken. En zo de gedefinieerde missie van Vattenfall, om binnen één generatie fossielvrij te leven, mogelijk te maken. Door onder één naam verder te gaan kunnen grotere slagen worden gemaakt. Zo wordt nu als één Vattenfall voor de kust van Zuid-Holland bijvoorbeeld het allereerste subsidieloze windpark ter wereld gebouwd.

Guido Stein, Director Customer Strategy & Brand bij (nu nog) Nuon, geeft een inkijk in dit rebrandproces vanuit Nuon en legt de koppeling tussen business- en (merk)communicatiestrategie. Zo’n transitie gaat niet vanzelf en levert dilemma’s op. Wat zijn de uitgangspunten en afwegingen geweest in de gemaakte keuzes? Hoe om te gaan met het loslaten van een sterk merk in Nederland in ruil voor een nog relatief onbekend moedermerk? En welke rol speelt het maatschappelijk thema van duurzaamheid en klimaatverandering binnen dit geheel? Michel van Eijnatten is Business Director at VIM Group - Brand Management & Implementation en spreekt vanuit zijn betrokkenheid bij de merkmigratie Nuon – Vattenfall.

Over Nuon & Vattenfall
Vattenfall is sinds 10 jaar het Zweedse moederbedrijf van Nuon en bestaat al meer dan 100 jaar. Nuon is de grootste energieleverancier van Nederland, Vattenfall de grootste in Noordwest-Europa en levert energie aan zo’n 7 miljoen klanten. Vattenfall is Zweeds voor waterval. In Zweden wordt de meeste stroom opgewekt uit waterkracht en daarom is het een toepasselijke naam. Ambitie is om binnen één generatie te kunnen leven zonder fossiele brandstoffen. Dat betekent onder andere dat dan alleen nog maar energie geleverd wordt uit schone bronnen die nooit opraken. Denk aan zon, wind en water. Daar wordt aan gewerkt in Zweden, Duitsland, Nederland, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Finland en Frankrijk.

Over de sprekers

500x500-sprekers-michel-van-eijnatten.jpg

Michel van Eijnatten

Met meer dan 15 jaar ervaring binnen het vakgebied, biedt Michel van strategie tot operatie het volledige spectrum van expertise binnen branding, marketing en communicatie. Michel was voorheen Hoofd Marketing & Communicatie bij detacheerder Maandag® en was hij verantwoordelijk voor de rebranding en implementatie van het nieuwe merk in Nederland, Duitsland en België. In zijn huidige rol als Business Director & Brand Consultant bij VIM Group is hij de afgelopen twee jaar betrokken bij merktrajecten voor oa Landal, Geldmaat, Rabobank, Wolters Kluwer en vele anderen.

Nuon hoofdkantoor

Hoekenrode 8
1102 BR AMSTERDAM
Bekijk op Google Maps

Openbaar vervoer
Nuon hoofdkantoor is gelegen direct tegenover station Bijlmer Arena. Plan je reis met 9292.nl

Auto en parkeren
Helaas zijn er geen gratis parkeerplekken beschikbaar. In de directe omgeving zijn betaalde parkeerplaatsen. Advies is om met het OV te reizen.

Bekijk de bereikbaarheid van Nuon hoofdkantoor op deze kaart

Prijzen

Niet-Leden
€ 79,00

De Logeion-waardebon is geldig voor deze bijeenkomst.

Kostenoverzicht
:
Leden:  39,50 
Young Logeion: € 19.75
Niet-leden: € 79,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 2 april 2019.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.