Logo Zoeken
Vakimpuls Amsterdam Online

Mobile first! Wat zijn de kansen voor communicatie?

maandag 10 februari 2014 van 15:00 uur tot 18:30 uur

Locatie

Waternet
Korte Ouderkerkerdijk 7
1096 AC Amsterdam
LOGNW_-mobile-apps.jpg

Mobiel is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Als communicatieprofessional hebben we er al mee te maken of krijgen we er mee te maken. De kansen en mogelijkheden die mobile biedt om te communiceren zijn groot, maar wat pak je als eerste op? Welke kansen zijn er voor je eigen organisatie? En wat vraagt dat van de mensen binnen je organisatie en je communicatieafdeling?

Mobiel is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Als communicatieprofessional hebben we er al mee te maken of krijgen we er mee te maken. De kansen en mogelijkheden die mobile biedt om te communiceren zijn groot, maar wat pak je als eerste op? Welke kansen zijn er voor je eigen organisatie? En wat vraagt dat van de mensen binnen je organisatie en je communicatieafdeling?

Tijdens dit Logeion mobile event bij Waternet in Amsterdam krijg je drie inspirerende presentaties van hele verschillende organisaties. Over prijswinnende apps maar ook over de noodzaak om te  communiceren via mobiele platformen. Er is veel ruimte om je vragen te stellen naar aanleiding van de presentaties of tijdens de discussieronde onder leiding van Danijel Bonancic, creatief directeur van @TamTam Mobile.

Met bijdragen van:

Waternet
Mario Kortman vertelt over de vaarwater app die is ontwikkeld samen met TNO. Meer dan 20.000 boten bevaren de grachten in Amsterdam en op Koninginnedag komen daar nog eens flink wat bij. Waternet, de publieke organisatie verantwoordelijk voor het beheer van de watercyclus in Amsterdam, gebruikt een innovatieve App om het probleem van verkeersopstoppingen op het water te helpen terugdringen.

Sanoma
Dimitri Heikamp vertelt hoe het Kids & Teen cluster (Sanoma) in een transformatieproces probeert het veranderend medialandschap een stap voor te zijn. Mobile development is daar een belangrijk onderdeel van. Verder vertelt Heikamp ook over de communicatie van het content team dat zeer direct eindgebruikers en bedrijven aanspreekt. Soms succesvol en soms minder succesvol. Dit alles moet echter wel gebeuren door de specifieke kernwaardes van merken als Donald Duck, Tina en Fashionista in ogenschouw te nemen.

Oxxio
Joos Luteijn licht de mobiele strategie van Oxxio toe. Mobiel internet brengt nieuwe uitdagingen en kansen met zich mee. Hoe heeft Oxxio, als energieleverancier met een low involvement product, deze uitdagingen en kansen aangegrepen om een relatie met haar klanten op te bouwen? Hoe hebben zij de Oxxio app gepositioneerd en hoe sluit dit aan bij de andere (online) communicatiekanalen? Wat zijn de learnings van Oxxio en hoe zien zij de toekomst?

Over de sprekers

Danijel Bonacic.jpg

Danijel Bonacic

Danijel Bonacic is creative director bij TamTam mobile. De afgelopen jaren heeft Bonacic veel ervaring opgedaan met online waarvan de laatste 3 jaar een focus op mobile. Die ervaring heeft hij opgedaan bij Waternet, ABN-AMRO en de laatste 1,5 jaar als verantwoordelijke voor TamTammobile. "Ik ben hooked geraakt aan Mobile omdat het de online en de offline weet samen te brengen en ons leven structureel verandert en verrijkt. Ik denk graag met merken mee hoe toegevoegde waarde gehaald kan worden uit huidige mogelijkheden en wat toekomstige kansen zijn."
Foto Dimitri Heikamp.jpg

Dimitri Heikamp

Dimitri Heikamp is hoofdredacteur Kids & Teens bij Sanoma. Mobiel centraal bij transformatie en communicatie. Dimitri Heikamp vertelt hoe het Kids & Teen cluster (Sanoma) in een transformatieproces probeert het veranderend medialandschap een stap voor te zijn. Mobile development is daar een belangrijk onderdeel van. Verder vertelt Dimitri ook over de communicatie van het content team dat zeer direct eindgebruikers en bedrijven aanspreekt. Soms succesvol en soms minder succesvol. Dit alles moet echter wel gebeuren door de specifieke kernwaardes van merken als Donald Duck, Tina en Fashionista in ogenschouw te nemen.
Joos-portretfoto-025-1.jpg

Joos Luteijn

Joos Luteijn is Manager e-Business bij Oxxio eindverantwoordelijk voor de succesvolle uitrol van de online strategie voor Oxxio, WoonEnergie en het realiseren van de gestelde targets voor zowel B-to-C als B-to-B. Hij stuurt de afdeling E-Business aan en is onderdeel van het commercieel management team. Joos is ook verantwoordelijk voor de aansturing van externe partners waaronder internetbureaus & mediabureaus & opzetten nieuwe partnerships.
Mario Kortman.jpg

Mario Kortman

Mario Kortman is strategisch adviseur communicatie en marketing bij Waternet. Mario Kortman vertelt over de vaarwater app die is ontwikkeld samen met TNO. Meer dan 20.000 boten bevaren de grachten in Amsterdam en op Koninginnedag komen daar nog eens flink wat bij. Waternet, de publieke organisatie verantwoordelijk voor het beheer van de watercyclus in Amsterdam, gebruikt een innovatieve App om het probleem van verkeersopstoppingen op het water te helpen terugdringen.

Waternet

Korte Ouderkerkerdijk 7
1096 AC AMSTERDAM
Bekijk op Google Maps

Water is overal om ons heen. Of het nu gaat om wonen, werken of recreëren. Of om gezondheid, voedsel, energie en transport. Al dat water vormt een kringloop: de watercyclus. Waternet is het enige waterbedrijf in Nederland dat zich richt op de hele cyclus. We zuiveren afvalwater, maken drinkwater en houden het oppervlaktewater op peil en schoon. Dit doet Waternet in opdracht van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht en de gemeente Amsterdam.

Bereikbaarheid met de auto
Alle toevoerwegen richting Amsterdam komen uit op de ringweg A10. Houdt de ‘Ring Oost’ aan. Als u uit het westen komt, neemt u de A10 ‘Ring Zuid’. Neem de afslag S111 Amstel Business Park en sla aan het einde van de afrit linksaf. Volg deze weg (u gaat onder het trein-/metroviaduct door). Ga bij de verkeerslichten rechtsaf de Spaklerweg op. Na ongeveer 350 meter, gaat u linksaf. Neem na ca. 50 meter de eerste afslag rechts de Amstelvlietstraat op. Neem de eerste afslag rechts de Markonstraat in. De ingang naar de parkeergarage ligt tussen de twee torens.

Let op: de Spaklerweg is momenteel in één richting afgesloten voor autoverkeer, u wordt ter plekke omgeleid.

De parkeergarage in de Markonstraat zeer beperkt toegankelijk. Aangeraden wordt om het openbaar vervoer te reizen.

Logeion heeft slechts 3 parkeerkaarten voor mensen die bijv. slecht ter been zijn. Hiervan moeten wij vooraf de namen opgeven. Indien je hier gebruik van wilt maken, ontvangen wij graag je bericht via info@logeion.nl. Je hoort dan van ons of het gelukt is een plaats voor je te reserveren.

Er kan wel buiten het terrein van Waternet worden geparkeerd: de kosten buiten de parkeergarage zijn 2,40 euro per uur.

Bereikbaarheid met het openbaar vervoer
Het pand ligt op loopafstand van het metrostation Spaklerweg. U bereikt deze halte vanaf Amsterdam CS/Amsterdam Amstel (lijn 53 en 54), Station Duivendrecht (lijn 54). Nadat u metrostation Spaklerweg heeft verlaten steekt u de Spaklerweg over en gaat u rechtsaf. Ga bij de eerste straat naar links, dit is de Korte Ouderkerkerdijk. Opmerking: Metrolijn 51 van station Zuid/WTC richting station Amsterdam CS rijdt deze zomer niet.

Prijzen

Niet-Leden
€ 65,00

Kostenoverzicht:
Leden: 37,50
Logeion Young Professionals: 18,75
Niet-leden: € 65,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 2 februari 2014.