Over De kracht van (Dutch) design bij verandering en communicatie

De kracht van (Dutch) design bij verandering en communicatie

From pretty to purposeful

Inclusief bezoek aan de Dutch Design Week

De rol van design in de samenleving is door de jaren heen flink veranderd. Waar het vroeger meer ging om ‘pretty’ (fragiele kopjes of artistieke tafels), wordt design nu steeds meer ingezet vanuit een maatschappelijke purpose. Dat betekent dat je met een doordacht proces naar nieuwe, relevante oplossingen werkt die een positieve impact hebben op organisaties, producten of diensten. Ben je ook benieuwd naar de rol die design kan spelen bij communicatie en verandervraagstukken? Kom dan naar deze bijzondere Logeion bijeenkomst tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven en ga zelf actief aan de slag met design for purpose.

Lector Mignon van Halderen van de Fontys Hogeschool Communicatie in Eindhoven deelt haar visie op de rol van design en hoe je door middel van design thinking een impact kan hebben op communicatievraagstukken. We gaan diep in het hart van de Dutch Design Week zelf aan de slag met een opdracht over design for purpose. Michael J. Dawkings zal een korte introductie geven van de missie van SingularityU The Netherlands, exponentieel denken en deze los te laten op grote uitdagingen. Afsluitend laten studenten van de Fontys Hogeschool Communicatie hun MARKED project zien. MARKED is een project waarbij communicatiestudenten de vrijheid krijgen om een designer op de Dutch Design Week te volgen die volgens hen aanzet tot verandering of vernieuwing. Vervolgens wenden ze hun eigen communicatie-expertise aan om de designer te helpen de weg naar de markt te vinden of om de verander- of vernieuwingskracht van het gekozen design te versterken.

Een unieke Logeion bijeenkomst georganiseerd in samenwerking met Fontys Hogeschool Communicatie Eindhoven die zich afspeelt in het hart van de Dutch Design Week. Ontdek het nieuwste en beste wat design te bieden heeft, welke rol het kan hebben bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie en laat je actief overtuigen door de potentie van design.

Let op: er is een beperkt aantal plekken beschikbaar.

Kijktip: De Toekomstbouwers  (VPRO 2017) en Abstract (Netflix 2017)

 

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 105,00

Kostenoverzicht:
Leden:  52,50
Young Logeion: € 26,25
Niet-leden: € 105,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 16 oktober 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen