Logo Zoeken
Online

Enter-the-firm Customer Revolution: Klantgericht werken met profielen en persona’s

woensdag 7 november 2018 van 14:30 uur tot 18:30 uur

Locatie

Caballero Fabriek
Saturnusstraat 60
2516 AH 's-Gravenhage
Customer Revolution landscape.jpg

Hoe kun je je klanten goed helpen? Breng hun leefwereld en ervaringen in kaart. Zo ontstaat inzicht in wie mensen zijn en wat ze nodig hebben. Met profielen kun je klanten vervolgens op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Met persona’s kun je je veel beter in hen verplaatsen. En dat levert in je gehele organisatie betere dienstverlening op. In deze Enter-the-firm nemen Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin, adviseurs bij Customer Revolution en auteurs van “Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken”, je mee in theorie én praktijk.  

Inclusief het boek van Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin "Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken" !

Tijdens deze bijeenkomst leer je hoe profielen en persona’s in jouw organisatie het meeste waarde toevoegen. Profielen en persona’s brengen abstracte klantdata tot leven waardoor organisaties hun doelgroep beter kunnen (h)erkennen. Vanuit dat begrip ontstaan beweging en energie die op hun beurt zorgen voor blijvende verandering. Benieuwd hoe je met persona’s en profielen voor verbetering en vernieuwing kan zorgen? Kom dan naar deze Enter-the-Firm.

Gevuld met theorie uit hun boek ‘Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken’ nemen Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin van Customer Revolution je mee in hun dagelijkse praktijk. Met korte oefeningen laten ze je proeven aan verschillende methodes en technieken. Zo krijg je praktische handvatten voor het ontwerpen en onderbouwen van profielen en persona’s.

Daarnaast krijg je tips en ideeën voor implementatie én het dagelijkse gebruik. Ook zal de praktijkcase ‘Rotterdammers gerichter en persoonlijker begeleiden naar werk’ belicht worden. Gemeente Rotterdam biedt de ruim 37.000 mensen met een bijstandsuitkering ondersteuning bij het zoeken naar werk of een tegenprestatie. Boudewijn en Natanja lichten toe hoe klantprofielen casemanagers handvatten geven om deze mensen op maat te begeleiden. Ze gaan dieper in op de achterliggende doelen, de methode die Rotterdam hanteert en laten de eerste resultaten zien.

Wil je leren hoe je het goede van hokjesdenken in jouw organisatie kunt benutten? Schrijf je dan snel in voor deze Enter-the-firm en ga naar huis met handvatten waarmee je gelijk aan de slag kunt.

 

Over de sprekers

Boudewijn.png

Boudewijn Bugter

Boudewijn Bugter gelooft heilig dat overheden het hun klanten makkelijker moeten maken, omdat die klanten daar recht op hebben. Vanuit die overtuiging startte hij Customer Revolution, een onderzoeks- en adviesbureau dat organisaties met een publieke functie helpt koers en richting te bepalen voor hun (digitale) service, communicatie en klantcontact. Als strateeg helpt hij je bij het verbeteren en vernieuwen van je service en communicatie, door je klant echt voorop te stellen – in elk contact, op elk moment en via elk kanaal. Zijn advies is altijd onderbouwd met feiten en gedegen onderzoek naar behoeften, verwachtingen en ervaring van klanten. Voordat hij Customer Revolution startte was hij jarenlang mede-eigenaar en directeur van een van de grotere internet- en communicatieadviesbureaus. Daarvoor werkte hij als online adviseur bij ProRail en Veilig Verkeer Nederland. Hij deelt zijn kennis graag: hij is onder meer gastdocent bij opleidingsinstituut SRM en schrijft regelmatig voor Frankwatching.com. Van 2006 tot 2012 was hij voorzitter van de themagroep Online Communicatie van Logeion.
natanja de bruin.jpg

Natanja de Bruin

Natanja de Bruin is een analytische denker met een bijna onbedwingbare behoefte om te weten hoe mensen in elkaar steken. Om er achter te komen wat hen drijft, hoe ze denken en voelen. Wil zaken kunnen duiden, in perspectief plaatsen. Helpt je vanuit die motivatie om je klanten écht te begrijpen. Vertaalt uitkomsten van onderzoek en data in sterke punten en verbeterkansen. En zorgt met bijvoorbeeld persona’s en profielen voor herkenning, verrassing en inzicht in wat je klanten écht nodig hebben. Weet de beweging en energie die van daaruit ontstaan als geen ander te benutten om mensen mee te nemen in veranderingen. Met veel gevoel voor verhoudingen, humor en oog voor de menselijke maat begeleidt ze je organisatie bij het verbeteren en vernieuwen van je dienstverlening en communicatie. Natanja werkte voor haar komst naar Customer Revolution als senior adviseur en projectmanager bij een van de grotere communicatie- en internetbureaus. Daarvoor werkte ze als (interim-)adviseur voor onder meer Rijkswaterstaat, DHL, de Provincie Zuid-Holland, Hogeschool Utrecht en de Rabobank.

Caballero Fabriek

Saturnusstraat 60
2516 AH 'S-GRAVENHAGE
Bekijk op Google Maps

Caballero Fabriek Binckhorst is een multifunctioneel bedrijfsverzamelgebouw voor innovatieve, creatieve en culturele bedrijven. Waar het vroeger draaide om sigaretten, ademt het hier nu bedrijvigheid op het gebied van multimedia, grafisch ontwerp, fotografie, reclame, ICT, communicatie, evenementen en architectuur. 

Routebeschrijving auto:

Vanuit Amsterdam – Volg de A4 richting Den Haag
Vanuit Rotterdam – Volg de A13 richting Den Haag
Vanuit Utrecht – Volg de A12 richting Den Haag

Volg vanaf het knooppunt Prins Clausplein de A12 richting Den Haag Centrum. Neem afslag 4: Voorburg. Na 400 meter links afslaan naar de Wilhelmina Viaduct. Op de Maanweg na 500 m rechts afslaan naar de Melkwegstraat. Op de Melkwegstraat na 200 m links afslaan naar de Saturnusstraat. Rijd deze weg helemaal uit, door het hek en langs de portier.

Routebeschrijving openbaar vervoer:

Voor een gedetailleerde routebeschrijving zie 9292.nl

Prijzen

Niet-Leden
€ 110,00

Kostenoverzicht:
Leden:  55,00
Young Logeion: € 27,50
Niet-leden: € 110,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 30 oktober 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.