Over Enter-the-firm Customer Revolution: Klantgericht werken met profielen en persona’s

Enter-the-firm Customer Revolution: Klantgericht werken met profielen en persona’s

Hoe benut je het goede van hokjesdenken?

Inclusief het boek van Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin "Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken" !

Workshop
In deze bijeenkomst leer je hoe profielen en persona’s in jouw organisatie het meeste waarde toevoegen. Gelardeerd met theorie uit hun boek Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken  nemen Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin van Customer Revolution je mee in hun dagelijkse praktijk. Met korte oefeningen laten ze je proeven aan verschillende methodes en technieken. Zo krijg je praktische handvatten voor ontwerp en onderbouwing van profielen en persona’s, en tips en ideeën voor implementatie én dagelijks gebruik.

Profielen en persona’s vormen het hart van de klantgerichte organisatie. Het zijn onmisbare hulpmiddelen voor de dienstverlening in je héle organisatie – zeker niet alleen een speeltje van marketing of sales. Wat ze zo waardevol maakt? Profielen en persona’s brengen (h)erkenning, leiden ertoe dat je medewerkers over hun klanten in gesprek gaan. Dat organisaties mét hun klant praten in plaats van over hun klant. En brengen abstracte klantdata tot leven. Vanuit dat inzicht ontstaat begrip van wat er waarom moet gebeuren. En vanuit dat begrip ontstaan beweging en energie. Die op hun beurt zorgen voor blijvende verandering, voor verbetering en vernieuwing van service.

Praktijkcase: Rotterdammers gerichter en persoonlijker begeleiden naar werk
In Rotterdam hebben ruim 37.000 mensen een bijstandsuitkering. De gemeente biedt deze mensen ondersteuning bij het zoeken naar werk of een tegenprestatie. Daarbij is inzicht nodig in wie mensen zijn en wat ze nodig hebben om vooruit te komen. Na de theorie uit hun boek lichten Boudewijn en Natanja toe hoe klantprofielen de casemanagers handvatten geven om mensen op maat te begeleiden. En hoe persona’s helpen om zich beter in hun klanten te verplaatsen. Ze gaan dieper in op de achterliggende doelen, de methode die Rotterdam hanteert en laten wat eerste resultaten zien.

Wil je leren hoe je het goede van hokjesdenken in jouw organisatie kunt benutten? Schrijf je dan snel in voor deze Enter-the-firm en ga naar huis met handvatten waarmee je morgen gelijk aan de slag kunt. Bovendien krijg je een exemplaar van "Werken met profielen en persona’s. Het goede van hokjesdenken" (Van Duuren Management, 2018), op Managementboek.nl al maanden in de top-5 van communicatieboeken!

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 110,00

Kostenoverzicht:
Leden:  55,00
Young Logeion: € 27,50
Niet-leden: € 110,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 30 oktober 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen