Over Enter-the-Firm: Koninklijke Burgers' Zoo

Enter-the-Firm: Koninklijke Burgers' Zoo

ZooVeel relevante content!

Wat kunnen mensen leren van dieren? Hoe kan de organisatie zich laten inspireren door voorbeelden uit de natuur, zoals de huid van een haai, het leiderschap van een gorilla of de samenwerking van stokstaartjes? Tijdens deze Enter-the-firm zal Burgers’ Zoo laten zien hoe zij inspiratie halen uit de natuur en hoe je de natuur kan betrekken bij content, social media en andere communicatiethema’s. Ze hebben immers ZooVeel relevante content! Met fascinerende praktijkvoorbeelden word je letterlijk meegenomen naar het dierenrijk. Dit in een congrescentrum in Afrikaanse stijl met een adembenemend uitzicht op de savanne van de Safari en het tropisch regenwoud van de Bush van Burgers' Zoo.

Burgers’ Zoo vergroot zijn naamsbekendheid sinds enige jaren op vernieuwende wijze. De dierentuin richtte zijn marketing afdeling in als uitgever. Werden eerder vooral traditionele media ingezet om het publiek te bereiken, inmiddels wordt online content gecreëerd vanuit een bladformule. Waardoor voelt de doelgroep zich aangetrokken tot het merk? En hoe bereik je doelgroepen op een relevante, inhoudelijke manier? Het keyword is relevantie! Tim Lammers, marketing manager bij Burgers’ Zoo, zal toelichten hoe content wordt gecreëerd zoals een uitgever dat doet.

Constanze Mager, hoofd educatie van Burgers’ Zoo spreekt over bio-inspiratie, waaronder communicatie in het dierenrijk. In haar presentatie weet zij opmerkelijke parallellen te trekken tussen de mensen- en dierenwereld. Met deze inspiratie uit de natuur kunnen organisaties leren van planten en dieren en profiteren van 4 miljard jaar research & development voor hun duurzame innovaties. 

Aansluitend aan de twee presentaties start een rondleiding door Burgers’ Zoo met het thema bio-inspiratie. Tijdens deze rondleiding worden technische en sociobiologische voorbeelden van imitatie van de natuur door de mens besproken. We zullen buitengewone kenmerken van soorten bekijken en we bedenken nieuwe toepassingen na het toepassen van een ‘technische vertaalslag’. Deze inspirerende wandeling is een inhoudelijke en motiverende aanvulling op deze Enter-the-firm bij Burgers’ Zoo.

Benieuwd naar hoe jouw organisatie kan leren van de natuur? Schrijf je dan in voor deze bijeenkomst. Let op: beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 90,00

Kostenoverzicht:
Leden:   45,00
Young Logeion: € 22,50
Cascadis-leden (vanaf 30 jaar): €  45,00
Cascadis-leden (tot 30 jaar): € 22,50
Niet-leden: € 90,00

Prijzen zijn inclusief toegangskaart en rondleiding Burgers' Zoo en exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 24 juni 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen