Over Enter-the-firm: Randstad

Enter-the-firm: Randstad

Global rebranding van een nieuwe merkpositionering

Human Forward. Eind 2017 lanceerde Randstad wereldwijd deze nieuwe merkpositionering. Een nieuwe website, een pakkende huisstijl en een passende inrichting voor al hun internationale filialen in 39 landen. En daarbij ook de interne en externe communicatie rondom de nieuwe merkpositionering. Want bij een global rebranding speelt communicatie een cruciale rol. Ilse Trabano, Directeur Marketing Communicatie van Randstad Nederland, neemt je mee langs het proces van Human Forward.

De van oorsprong Nederlandse multinational heeft de koersverandering ingezet om de leidende rol van Randstad in HR dienstverlening te behouden en te versterken. Dat vraagt om een nieuwe, sterke merkpositionering met een nieuwe visuele identiteit en een nieuwe merkbelofte. Een behoorlijke uitdaging als je te maken hebt met bijna veertig landen. Hoe kom je van merkwaarden tot een merkpositionering, die iedereen aanspreekt?

Aan de basis van de merkpositionering Human Forward staat de video  ‘a tribute to...’. De korte film laat zien dat alle technologische innovaties niet hadden kunnen plaatsvinden zonder de mensen die dit ontwikkeld hebben. Het zijn dan ook de ménsen die centraal staan in de nieuwe merkpositionering. Maar het ontwikkelen van een merkpositionering is één, de uitrol is een heel ander verhaal. Hoe pak je dit aan? En hoe communiceer je dat?

Met lokale kick-off events, workshops en vieringen is de merkpositionering gelanceerd. Ook is de huisstijl aangepakt en zijn alle 39 websites tegelijkertijd onder handen genomen. De transformatie is ook doorgevoerd in de inrichting van alle internationale Randstad filialen; van het meubilair tot de kleinste paperclip. Interne en externe stakeholders zijn via verschillende kanalen geïnformeerd en Ilse en haar team zijn nu nog bezig met het laden van het nieuwe merk Randstad.

Dus wat komt er allemaal kijken bij een global rebranding van een multinational? Ilse Trabano vertelt je er meer over tijdens deze Enter-the-firm van Young Logeion bij Randstad.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-leden young professionals (tot 30 jaar) € 39,50

Kostenoverzicht:
Young Logeion: € 19,25
Niet-leden young professionals (tot 30 jaar): € 39,50
Leden: 39,50
Niet-leden: € 79,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 16 april 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen