Webinar Creating shared value door stakeholdermanagement
dinsdag 14 november 2017 van 20:00 uur tot 21:00 uurEen belangrijke doelstelling van een organisatie is steeds vaker: 'het creëren van gemeenschappelijke waarde met en voor anderen'. Dit is nodig om tot de bestaanswaarde van de organisatie te komen. 'Creating shared value' is daarom ook een van de Logeion-trends voor 2018/2019. In dit webinar bespreken drie ervaren vakgenoten hoe zij samen met stakeholders op zoek gaan naar deze gemeenschappelijke waarde. Een stevig gesprek over bruggen bouwen, verrassende allianties en gedeelde waarde, co-creatie en de organisatie van dialogen. En natuurlijk de vraag: welke rol pak je als communicatieprofessional in het aanjagen van de zoektocht naar gemeenschappelijke waarde?
Een belangrijke doelstelling van een organisatie is steeds vaker: 'het creëren van gemeenschappelijke waarde met en voor anderen'. Dit is nodig om tot de bestaanswaarde van de organisatie te komen. 'Creating shared value' is daarom ook een van de Logeion-trends voor 2018/2019. In dit webinar bespreken drie ervaren vakgenoten hoe zij samen met stakeholders op zoek gaan naar deze gemeenschappelijke waarde. Een stevig gesprek over bruggenbouwen, verrassende allianties en gedeelde waarde, co-creatie en de organisatie van dialogen. En natuurlijk de vraag: welke rol pak je als communicatieprofessional in het aanjagen van de zoektocht naar gemeenschappelijke waarde?
Stakeholdermanagement wordt vaak vanuit communicatie opgepakt als het onderwerp reputatie op tafel ligt. Maar het gaat verder dan dat. Het gaat om het opzoeken van wederkerigheid in de relatie. Als dat lukt, raak je de bestaanswaarde van je organisatie. Communicatieprofessionals zijn als geen ander in staat om de waarde van de organisatie zichtbaar te maken en kunnen potentiële waarde bij stakeholders identificeren. Hoe doe je dat? Wat zijn de valkuilen? In dit webinar vertellen ervaren vakgenoten hoe zij hier in hun dagelijkse praktijk invulling aan geven.
Onze webinarhost Hans Etman (Dagvoorzitter.nl) spreekt met Jeannot Waaifoort (Omnicom PR Group), die als ervaren consultant voor verschillende organisaties onderzoekt waar hun gemeenschappelijke waarde ligt. Daarnaast is Arthur van Buitenen (Rabobank) te gast. Hij is dagelijks in gesprek met de belangrijkste stakeholders van de Rabobank over gemeenschappelijke waarden en vertrekpunten. Ook komt Hilke van Bergen (De Reputatiegroep) aan het woord. Zij is gespecialiseerd in onder andere stakeholdermanagement en het herpositioneren van marketing- en communicatiefuncties.
Is dit ook jouw raakvlak? Meld je dan aan voor dit webinar en stel je vragen aan de sprekers in de studio!
Dit webinar wordt mede mogelijk gemaakt door:
Over de sprekers
Arthur van Buitenen
Hans Etman
Hilke van Bergen
Jeannot Waaifoort
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 25,00
Logeion Young Professionals: € 12,50
Niet-leden: € 50,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 12 november 2017.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.