Logo Zoeken
Webinar Online

Webinar Creating shared value door stakeholdermanagement

dinsdag 14 november 2017 van 20:00 uur tot 21:00 uur
Webinar-landscape.jpg

Een belangrijke doelstelling van een organisatie is steeds vaker: 'het creëren van gemeenschappelijke waarde met en voor anderen'. Dit is nodig om tot de bestaanswaarde van de organisatie te komen. 'Creating shared value' is daarom ook een van de Logeion-trends voor 2018/2019. In dit webinar bespreken drie ervaren vakgenoten hoe zij samen met stakeholders op zoek gaan naar deze gemeenschappelijke waarde. Een stevig gesprek over bruggen bouwen, verrassende allianties en gedeelde waarde, co-creatie en de organisatie van dialogen. En natuurlijk de vraag: welke rol pak je als communicatieprofessional in het aanjagen van de zoektocht naar gemeenschappelijke waarde?

Een belangrijke doelstelling van een organisatie is steeds vaker: 'het creëren van gemeenschappelijke waarde met en voor anderen'. Dit is nodig om tot de bestaanswaarde van de organisatie te komen. 'Creating shared value' is daarom ook een van de Logeion-trends voor 2018/2019. In dit webinar bespreken drie ervaren vakgenoten hoe zij samen met stakeholders op zoek gaan naar deze gemeenschappelijke waarde. Een stevig gesprek over bruggenbouwen, verrassende allianties en gedeelde waarde, co-creatie en de organisatie van dialogen. En natuurlijk de vraag: welke rol pak je als communicatieprofessional in het aanjagen van de zoektocht naar gemeenschappelijke waarde?

Stakeholdermanagement wordt vaak vanuit communicatie opgepakt als het onderwerp reputatie op tafel ligt. Maar het gaat verder dan dat. Het gaat om het opzoeken van wederkerigheid in de relatie. Als dat lukt, raak je de bestaanswaarde van je organisatie. Communicatieprofessionals zijn als geen ander in staat om de waarde van de organisatie zichtbaar te maken en kunnen potentiële waarde bij stakeholders identificeren. Hoe doe je dat? Wat zijn de valkuilen? In dit webinar vertellen ervaren vakgenoten hoe zij hier in hun dagelijkse praktijk invulling aan geven.

Onze webinarhost Hans Etman (Dagvoorzitter.nl) spreekt met Jeannot Waaifoort (Omnicom PR Group), die als ervaren consultant voor verschillende organisaties onderzoekt waar hun gemeenschappelijke waarde ligt. Daarnaast is Arthur van Buitenen (Rabobank) te gast. Hij is dagelijks in gesprek met de belangrijkste stakeholders van de Rabobank over gemeenschappelijke waarden en vertrekpunten. Ook komt Hilke van Bergen (De Reputatiegroep) aan het woord. Zij is gespecialiseerd in onder andere stakeholdermanagement en het herpositioneren van marketing- en communicatiefuncties.

Is dit ook jouw raakvlak? Meld je dan aan voor dit webinar en stel je vragen aan de sprekers in de studio!

 

Dit webinar wordt mede mogelijk gemaakt door:

Afbeeldingsresultaat voor company webcast

Over de sprekers

Foto Arthur van Buitenen.JPG

Arthur van Buitenen

Arthur van Buitenen is verantwoordelijk voor Externe Relaties & Corporate Affairs IDLO, International Development Law Organization in Den Haag. Eerder ontwikkelde hij stakeholder engagement programma’s voor Rabobank, was hij partner van Ketchum Pleon Nederland en voorzitter van de Logeion vakgroep Public Affairs. Bij Ketchum Pleon gaf hij sinds 2005 leiding aan de public affairs-praktijk en was hij verantwoordelijk voor de Europese activiteiten op het gebied van duurzaamheid en verantwoord ondernemen. Van Buitenen doet promotie onderzoek aan de Universiteit Leiden naar coalitievorming tussen bedrijven en CSOs in mondiale op duurzame voedselproductie gerichte ketens.
LOGNW_Hans Etman_vierkant.jpg

Hans Etman

Hans Etman is dagvoorzitter en gespreksleider. Eigenaar van het gespecialiseerde boekingsbureau Dagvoorzitter.nl en het internationaal opererende Masters in Moderation. Zijn stijl als dagvoorzitter is toegankelijk, rustig en direct. Gezaghebbend met gepaste bescheidenheid. Voelt zich ook thuis in verhitte bijeenkomsten. Met Dagvoorzitter.nl en Masters in Moderation streeft hij naar verhoging van effectiviteit en beleving van bijeenkomsten door de juiste dagvoorzitter in het juiste meeting design te plaatsen. In 2021 is Hans verkozen tot The 100 Most Influential People in the Events Industry.
Hilke_vBergen_200x200.jpg

Hilke van Bergen

Hilke van Bergen werkt sinds oktober 2016 als senior adviseur bij de Reputatiegroep. Bij de Reputatiegroep brengt Hilke haar jarenlange ervaring aan bureau- en klantzijde in de praktijk voor opdrachtgevers. Zij houdt zich bezig met complexe reputatie- en strategische communicatievraagstukken die intensieve verbinding vereisen. Tot haar specialismen rekent Hilke: stakeholdermanagement, crisiscommunicatie, (her)positionering en (her)inrichting van de marketing- en communicatiefunctie. Eerder was zij onder andere Hoofd Communicatie bij het Diakonessenhuis Utrecht, Zeist en Doorn en teamleider van het corporate communicatie-team bij het Nederlandse kantoor van het internationaal pr-bureau Edelman. Zij studeerde Communicatiemanagement aan de Hogeschool Utrecht en Sociaal Culturele Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Jeannot Waaifoort.jpg

Jeannot Waaifoort

Jeannot Waaifoort is Director bij Omnicom Public Relations Group. Hij gaat in zijn strategische advisering uit van de authenticiteit en relevantie van het merk in onze veranderlijke samenleving. In nauwe samenwerking met de klant bouwt hij bruggen tussen die klant en al zijn stakeholders, effectief gebruikmakend van 25 jaar merkervaring. Als specialist in interne communicatie en change-management geeft hij leiding aan de practices Financial, Food & Agribusiness en Professional Services.

Prijzen

Niet-Leden
€ 50,00

Kostenoverzicht:
Leden: 25,00
Logeion Young Professionals: € 12,50
Niet-leden: € 50,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 12 november 2017.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.