Over Thought Leadership in a Society of Change - Mignon van Halderen

Thought Leadership in a Society of Change - Mignon van Halderen

Wat vraagt 'thought leadership' van de communicatieprofessional?

Thought leaders zijn 'leading by thought'. Ze worden gedreven door een hoger doel, maar het is niet het doel op zich die ze thought leading maakt. Het is hun gedachtegoed, hun andere kijk op de wereld, waarmee ze in steen gebeitelde denkbeelden uitdagen en een katalysator zijn voor verandering en vernieuwing op belangrijke thema's in onze samenleving. Voorbeelden zijn Tesla, Tony Chocolonely of Fairphone, maar denk ook aan Buurtzorg, Studio Roosegaarde of Bio Art Laboratories. Organisaties die zijn gedreven door een Novel Point of View en deze weten te vertalen naar concreet gedrag en resultaat.

Lector Mignon van Halderen neemt ons mee in haar kijk op thought leading organisaties. Waarom is thought leadership belangrijk in onze snel veranderende samenleving? Wat karakteriseert thought leading organisaties? Hoe ontwikkel je een thoughtleadershipstrategie en is dit überhaupt maakbaar? Wat vraagt dit aan competenties, vaardigheden en mentaliteit van de communicatieprofessional?

Dit college vindt niet voor niks plaats in Eindhoven, broedplaats van High Tech, Dutch Design en thought leadership. Een mooie plek om tijdens het college ook stil te staan bij de relatie tussen Dutch Design, High Tech en Communicatie, drie gebieden die steeds meer met elkaar moeten gaan samenwerken om te komen tot relevante vernieuwingen waar onze samenleving omvraagt. Wat kan communicatie leren van de innovatie uit de High Tech wereld en vice versa? Wat kunnen we leren van de inventiviteit en lenigheid in denken van de Dutch Design wereld? Welke cross-overs tussen deze drie disciplines helpt ons om thought leadership verder vooruit te drijven?

Na het college gaan we met elkaar en met Mignon in gesprek onder leiding van Rosalinde van de Wall (General Manager Omnicom PR Group NL, bestuurslid Logeion).


Dit CommunicatieCollege is een initiatief binnen het Centrum Strategische Communicatie van Logeion, de plek waar de communicatiewetenschap en de praktijk elkaar ontmoeten.



Het Centrum voor Strategische Communicatie Logeion is de plek waar de communicatiewetenschap en de praktijk elkaar ontmoeten. Onderzoekers en docenten van universiteiten, hogescholen, particuliere onderwijsinstellingen en communicatieprofessionals verkennen elkaars werkterrein, delen kennis en ontwikkelen samen relevante onderzoeksvragen. De verdieping en verrijking die deze ontmoetingen opleveren geven richting aan de verdere professionalisering van het vak communicatie.

Voor meer informatie, zie de website van het Centrum voor Strategische Communicatie.



Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 130,00

Kostenoverzicht:
Leden: 65,00
Logeion Young Professionals: € 32,50
Niet-leden: € 130,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 20 november 2017.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen