Over Organisatie van de communicatie - Ron van der Jagt (wegens succes herhaald)

Organisatie van de communicatie - Ron van der Jagt (wegens succes herhaald)

Hoe bouw je een excellente, toekomstbestendige afdeling communicatie?

We leven en werken in een tijd waarin iedereen in de organisatie communiceert, ook met de rest van de wereld. Het wordt steeds duidelijker dat communicatie al lang niet meer het exclusieve domein is van de afdeling Communicatie. Dat maakt het vraagstuk van de rol en meerwaarde van deze functie in een communicatieve organisatie actueler dan ooit. Bovendien is ‘meer met minder’ overal het leidende thema voor stafafdelingen van bedrijven en instellingen. Bezuinigingen en reorganisaties zijn aan de orde van de dag. Eén ding is duidelijk. De afdeling Communicatie zal zélf het initiatief moeten nemen om zich voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren, anders besluiten anderen dat het tijd is voor verandering. Wakkere professionals laten het natuurlijk niet zover komen!

Centrale vragen bij de organisatie en (her)inrichting van de communicatie zijn onder andere: Hoe maken we de afdeling klaar voor de toekomst? Hoe kunnen we communicatie optimaal laten aansluiten bij de agenda van de top? Wat zijn onmisbare kerntaken van de afdeling en wat kunnen we beter elders onderbrengen of uitbesteden? Wat zijn beproefde modellen en wat zijn actuele trends voor de inrichting van de communicatiefunctie? Is het onderscheid tussen interne en externe communicatie nog wel van deze tijd en wat zijn de alternatieven? Welke lessen kunnen we leren van de beste afdelingen Communicatie in andere organisaties?

De meest gestelde vraag door de top van de organisatie is in dit verband: "Onze afdeling Communicatie lijkt een ‘ballenbak aan dingetjes’. Hoe bouwen we een communicatiefunctie die echt het verschil weet te maken? Hoe creëren we een sterke afdeling met meer focus, meer relevantie en meer impact?” In een prikkelend college deelt Ron van der Jagt, partner bij de Reputatiegroep, zijn input, ideeën en ervaringen bij genoemde vragen, geactualiseerd op basis van de laatste inzichten. Van der Jagt laat beproefde modellen zien, bespreekt onderzoeksresultaten en voorbeelden, signaleert trends en deelt ervaringen, observaties en tips waar jij je voordeel mee kunt doen. Aansluitend volgt een dialoog onder leiding van Hanneke de Korte, hoofd MediaLab bij de gemeente Den Haag.

Aanmelden

Je kunt je nog aanmelden. Kom je ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 130,00

Kostenoverzicht:
Leden:  65,00 
Logeion Young Professionals: € 32,50
Niet-leden: € 130,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 18 september 2017.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen