Logo Zoeken
Online

Consumer empowerment: een geïnformeerde beslisser telt voor twee

maandag 28 november 2016 van 13:30 uur tot 17:45 uur

Locatie

CREA en Universiteit van Amsterdam
Nieuwe Achtergracht 166
1018 WW Amsterdam

Over de sprekers

  1. Edith Smit

    Edith Smit

    Prof. Edith Smit is directeur Graduate School of Communication, verantwoordelijk voor drie geaccrediteerde Master programma’s en een PhD training programma. Daarnaast is ze full professor of Persuasive Communication bij Amsterdam School of Communication Research, Universiteit van Amsterdam. Ze is al jaren actief betrokken bij de European Advertising Academy (nu past president), de DDMA Privacy Authority, en SWOCC (eerst directeur, later voorzitter bestuur tot en met 2015). Edith publiceerde in leading journals, zoals Computers in Human Behavior, Medical Internet Research, International Journal of Advertising, Journal of Health Communication, Journal of Media Psychology. Tevens ontving zij enkele prijzen en beurzen (zoals van MSI, AAA, NWO, SWOCC en Shell), reviewt voor verschillende tijdschriften, maakt deel uit van NWO, FWO en dissertatie commissies, begeleidt PhD kandidaten en geeft les aan Master studenten. Met haar team doet Edith onderzoek naar de effectiviteit van (verbogen) persuasieve technieken. Hierdoor krijgen wij meer inzicht in de maten waarin mensen in staat zijn bewust een besluit te maken wanneer zij worden blootgesteld aan deze persuasieve technieken. Ons onderzoek ontrafelt de mechanismen die betrokken zijn bij deze persuasieve pogingen en het verweer hiertegen, het informeren van gebruikers over deze strategieën en het versterken van (kwetsbare) consumenten.
  2. Eva van Reijmersdal

    Eva van Reijmersdal

    Dr. Eva van Reijmersdal is Universitair Docent bij de afdeling Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zij onderzoekt de effecten van subtiele vormen van reclame zoals brand placement, advergames, sponsored blogs en advertorials op kinderen en volwassenen. Ook richt zij zich op de effectiviteit van sponsorvermeldingen bij dergelijke vormen van reclame. Van Reijmersdal ontving verschillende prijzen voor haar onderzoek onder andere van International Communication Association, The Netherlands Flanders Communication Association en the European Advertising Academy. Zij publiceerde meer dan 60 hoofdstukken en artikelen in nationale en internationale wetenschappelijke boeken en tijdschriften. Van Reijmersdal is Associate Editor van International Journal of Advertising en lid van de board of studies van de College en Graduate School of Communication van de Uva. Van Reijmersdal geeft regelmatig lezingen over haar onderzoek voor professionals in de communicatiepraktijk.
  3. Guido Rijnja

    Guido Rijnja

    Grondlegger van dilemmalogica is Guido Rijnja. Guido werkt als adviseur bij de Rijksvoorlichtingsdienst en adviseert kabinet en ministeries over de te voeren communicatiestrategie. Van corona tot stikstof en van omgevingswet tot het herstel van vertrouwen in de overheid. Hij promoveerde op hoe je als ambtenaar kunt omgaan met weerstand.
  4. Marieke Fransen

    Marieke Fransen

    Marieke Fransen is hoogleraar “Positive Communication Science” bij het Behavioural Science Institute, afdeling communicatiewetenschap, Radboud Universiteit. Zij doet onderzoek naar weerstand die mensen kunnen ervaren wanneer ze worden blootgesteld aan (persuasive) communicatie. Ze onderzoekt waarom mensen weerstand ervaren en hoe ze weerstand bieden.
  5. Saar Mollen

    Saar Mollen

    Dr. Saar Mollen begon na haar studie sociale psychologie (onderzoeksmaster) aan de Radboud Universiteit te Nijmegen aan haar dissertatie onderzoek aangaande sociale normen in gezondheidscommunicatie bij de Universiteit Maastricht. Samen met Gerjo Kok, Rob Ruiter en Rajiv Rimal onderzocht ze hoe injunctieve en descriptieve normen op een effectieve wijze ingezet kunnen worden in gezondheidscommunicatie (o.a. voeding en beweging). In haar huidige functie als universitair docent bij Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) zet ze haar onderzoek naar sociale beïnvloeding en gezondheidscommunicatie voort en werkt hierbij samen met organisaties als het Voedingscentrum en VeiligheidNL. Ten behoeve van de implementatie van haar onderzoeksbevindingen geeft ze workshops aan professionals in de gezondheidsbevorderingspraktijk. Daarnaast geeft ze aan de UvA les in gezondheidscommunicatie.

Prijzen

Niet-Leden
€ 79,00

Kostenoverzicht:
Leden: 39,50
Logeion Young Professionals: € 19,75
Niet-leden: € 79,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 20 november 2016.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.