Over Klantgerichte websites

Klantgerichte websites

Ontdek de 5 dingen die jouw bezoekers online ├ęcht van je willen

Doelgroep: communicatieprofessionals binnen de lokale overheid  en alle vakgenoten die geïnteresseerd zijn in klantgerichte websites.

Een goede website geeft antwoord op de vraag van de bezoeker. Maar verschillende bezoekers hebben natuurlijk verschillende vragen. Hoe weet je bijvoorbeeld zeker wat burgers op de site van jouw gemeente komen doen? En hoe zorg je ervoor dat je écht inzicht krijgt in wat de wensen, vragen en taken van burgers zijn? En wat je bezoekers het belangrijkste vinden?

Christiaan Lustig van Sabel Communicatie maakt ons deelgenoot van het model Toptaken dat organisaties helpt inzicht te krijgen in de ‘customer journey’ die klanten, burgers, relaties of medewerkers (intranet) bij hun zoektocht doorlopen. En hij laat zien hoe je de ‘touch points’ tussen klant en organisatie inzichtelijk maakt en kan verbeteren op het vlak van dienstverlening en communicatie. Met veel aansprekende voorbeelden uit zowel het overheidsdomein als uit het bedrijfsleven.

Aansluitend vertellen Sabrina ter Heijden (projectleider bij gemeente Lansingerland) en Xandra Selier (eindredacteur contentredactie en vervangend projectleider bij gemeente Lansingerland) hoe de nieuwe website van gemeente Lansingerland tot stand is gekomen. Verder leggen ze uit waarom er gekozen is voor toptaakonderzoek, hoe de resultaten vertaald zijn naar een nieuw design voor de website en hoe de politieke en organisatieambities het gebruik van toptaken hebben beïnvloed? Ook vertellen ze hoe de navigatietest (‘tree test’) en gebruikerstest (usabilitytest) hebben geholpen hun website verder te verbeteren. Ze sluiten af met een blik op de toekomst; de verdere ambities van de gemeente op het gebied van online communicatie.

Kortom: een pracht van een gelegenheid om veel te horen over toptaken, en hoe je dit op een juiste wijze binnen je organisatie kan verankeren.

Graag tot ziens op 10 november!

Begeleidende literatuur

Alle deelnemers ontvangen het boek 'Toptaken' door Christiaan W. Lustig.

Deze bijeenkomst wordt mogelijk gemaakt door Sabel Communicatie:

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Kostenoverzicht:
Leden: 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 2 november.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen