Bedrijfsjournalistiek

Bedrijfsjournalistiek

Wat zijn onze doelstellingen?
Het delen van kennis en kunde over alles wat met bedrijfsjournalistiek te maken heeft, en het vergroten van de betrokkenheid bij en de waardering voor ons vakgebied. Dit zijn de voornaamste doelstellingen van de vakgroep Bedrijfsjournalistiek. Een sterk ontwikkelde bedrijfsjournalistieke expertise is niet alleen van belang voor dit specifieke vakgebied maar voor het communicatievak in het algemeen.

Voor wie doen we dit?
Onze doelgroepen zijn bedrijfsjournalisten, tekstschrijvers, copywriters, hoofd- en eindredacteuren, vormgevers, multimediaspecialisten en communicatieadviseurs en ...Lees meer

  1. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties
  2. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018 0 reacties
  3. Leids college kiest voor lokaal mediafonds

    De ontwikkelingen in het lokale medialandschap staan niet stil. Veel gemeenten maken zich zorgen over de bezuinigingen in medialand en de indirecte effecten daarvan op de lokale democratie en de gemeenschappelijke lokale identiteit. Het college van burgemeester en wethouders in Leiden stelt daarom de gemeenteraad voor een stimuleringsfonds voor de lokale journalistiek op te richten. Lees verder

    Nieuws Door Quirina van Spronsen op 20 september 2017 4 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  4. Nieuwe leden gezocht voor vakgroep Bedrijfsjournalistiek

    Aan alle schrijvende Logeion-leden, online en offline, starters, mediors en oude rotten! Heb je hart voor het journalistieke ambacht, maar wil je ook bijdragen aan de vernieuwing van en visieontwikkeling over de plek die onze tak van sport inneemt in het communicatievak? Wil je je inzetten voor het delen van kennis en ervaring binnen Logeion en tegelijkertijd een interessant netwerk opbouwen? Kom de troepen versterken in deze vakgroep, die nu nog bekend staat onder de naam Bedrijfsjournalistiek. Lees verder

    Nieuws Door Rik F.j.s. op 19 september 2017
    Bedrijfsjournalistiek
  5. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 3 reacties