Bedrijfsjournalistiek

Bedrijfsjournalistiek

Wat zijn onze doelstellingen?
Het delen van kennis en kunde over alles wat met bedrijfsjournalistiek te maken heeft, en het vergroten van de betrokkenheid bij en de waardering voor ons vakgebied. Dit zijn de voornaamste doelstellingen van de vakgroep Bedrijfsjournalistiek. Een sterk ontwikkelde bedrijfsjournalistieke expertise is niet alleen van belang voor dit specifieke vakgebied maar voor het communicatievak in het algemeen.

Voor wie doen we dit?
Onze doelgroepen zijn bedrijfsjournalisten, tekstschrijvers, copywriters, hoofd- en eindredacteuren, vormgevers, multimediaspecialisten en communicatieadviseurs en ...Lees meer

  1. Prikkels - Pas op, breekbaar

    Overweldigend, dat is het aanbod van lokaal nieuws in de vier grote steden in Nederland. Overweldigend en tegelijkertijd breekbaar. Dat is de voornaamste conclusie van een twee jaar durend onderzoek van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ), dat een aantal weken geleden in Nieuwspoort werd gepresenteerd. In een goed gevulde zaal werd het onderzoek aan Jan van Zanen, burgemeester van Utrecht, overhandigd. 

    Lees verder

    Blog Door André Manning op 28 mei 2019
  2. C-day19: koop nu je Early Bird-ticket!

    Op 20 juni is het tijd voor C-day19: hét nationale vakcongres voor communicatieprofessionals, waar je als professional wordt voorbereid op de dag van morgen. Ben jij al future proof? Welke technologische ontwikkelingen gaan ons vak beïnvloeden? En hoe zorg jij dat je als communicatiespecialist relevant blijft? Ontdek het op C-day19, samen met dagvoorzitter Frénk van der Linden, de nieuwe 'Logeion-hoogleraar' Christian Burgers, internationale topsprekers en meer dan 800 communicatieprofessionals. Gegarandeerd inspiratie voor de rest van het jaar. Binnenkort maken we het programma bekend. Wil jij er dit jaar sowieso bij zijn? Verzeker jezelf dan alvast van een plek. Vorig jaar was C-day volledig uitverkocht, dus zorg dat je op tijd bent! De Early Bird-tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 06 maart 2019
  3. "Niet alles wat mag, moet"

    “Waarheidsvinding wordt geboren uit het botsen van ideeën. Vrijheid van meningsuiting (Artikel 7 van de Grondwet) is ontstaan als de vrijheid van de burger ten opzichte van de overheid. Al lijkt het nu vaak op de vrijheid om andere burgers verrot te schelden.” Wat is onze rol als communicatieprofessional, nu iedereen zowel zender als ontvanger is? En is er zoiets als een ethische grens?

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 30 januari 2019
  4. Wil jij een actieve rol hebben in de vereniging?

    Vanwege de groei en onze grote ambities voor 2019, is Logeion op zoek naar leden die zich actief willen inzetten voor de vereniging. Wil jij bijvoorbeeld bijdragen aan hét grootste communicatiecongres van Nederland? Voor C-DAY19 zijn we op zoek naar een lid voor de congrescommissie. Of ben jij helemaal thuis in het vakgebied Corporate communicatie of Publieke communicatie? Deze vakgroepen zijn op zoek naar leden die hun kennis en expertises in willen zetten voor de vereniging. Tenslotte doen we nog oproep naar creatief schrijftalent voor de redactie van vakblad C! Meer weten over een van deze rollen? Lees snel verder. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 08 januari 2019
  5. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reactie