Bedrijfsjournalistiek

Bedrijfsjournalistiek

De vakgroep Bedrijfsjournalistiek richt zich op:
• het delen en overdragen van kennis en kunde op ons vakgebied;
• het signaleren en benoemen van actuele trends en ontwikkelingen in het vak;
• het profileren van ons vakgebied.

Hoe?
We organiseren themabijeenkomsten, workshops en ‘speeddates’ en zijn betrokken bij de organisatie van de jaarlijkse Grand Prix Customer Media en de Student Talent Award en de eveneens jaarlijkse Van Markenlezing. Daarnaast houden we trends en ontwikkelingen in het vak in de gaten en ...Lees meer

  1. Versterking gezocht voor vakgroep bedrijfsjournalistiek

    Aan alle schrijvende Logeion-leden, online en offline, starters, mediors en oude rotten! Heb je hart voor het journalistieke ambacht? Wil je bijdragen aan de vernieuwing van en visieontwikkeling over de plek die onze tak van sport inneemt in het communicatievak? Wil je je inzetten voor het delen van kennis en ervaring binnen Logeion en tegelijkertijd een interessant netwerk opbouwen? Kom de troepen versterken in de vakgroep Bedrijfsjournalistiek. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 14 juni 2017 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  2. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 0 reacties
  3. Cody Keenan, voormalig speechwriter van Obama, keynote spreker tijdens C-DAY17

    Op 1 juni aanstaande spreekt Cody Keenan, voormalig Director of Speechwriting van Barack Obama, voor het eerst op Europese bodem over zijn ervaringen in het Witte Huis. De stille kracht achter Obama’s bekende en indrukwekkende speeches deelt zijn verhaal op C-DAY17, het congres voor communicatieprofessionals in Nederland. In zijn keynote gaat hij in op de kracht van woorden, het proces van de perfecte speech en behandelt hij enkele sprekende voorbeelden uit zijn even succesvolle als turbulente acht jaar in het Witte Huis. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 17 maart 2017 5 reacties
  4. Het evangelie volgens Tony's Chocolonely

    Het begon met een klein, kritisch clubje journalisten en groeide uit tot een belangrijke speler in de wereldwijde chocolade-industrie. “Als je denkt dat iets kleins geen verschil kan maken, probeer dan eens je kamer te delen met een mug. Wij zijn de mug in de chocolade-industrie.” Ynzo van Zanten is ‘choco-evangelist’. Hij vertelt het verhaal over het maatschappelijk verantwoord ondernemen van Tony’s Chocolonely aan iedereen die het maar horen wil. Zoals op 8 december tijdens een bijeenkomst van Communicatieplatform Flevoland, in het naar drukinkt ruikende gebouw van Multicopy Lelystad.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 16 december 2016 0 reacties
    Marketingcommunicatie
  5. Logeion zoekt een ervaren bureaudirecteur

    Logeion is op zoek naar een ervaren bureaudirecteur, voor de dagelijkse leiding van het verenigingsbureau. Daarnaast is de directeur ook secretaris van het Logeion-bestuur en het eerste aanspreekpunt van bestuursleden op het bureau. De directeur is daarmee de spin in ’t web die de voorzitter en bestuursleden ondersteunt bij de vertegenwoordiging van Logeion naar buiten toe. Hij/zij zoekt actief mee naar samenwerkingsmogelijkheden met andere partijen. De voorzitter van Logeion is het primaire boegbeeld van de vereniging. Zij wordt gevoed door de directie, de overige leden van het bestuur, het bureau en de leden. Lees verder

    Nieuws Door Angela de Cock op 25 november 2016 0 reacties