Bedrijfsjournalistiek

Bedrijfsjournalistiek

Wat zijn onze doelstellingen?
Het delen van kennis en kunde over alles wat met bedrijfsjournalistiek te maken heeft, en het vergroten van de betrokkenheid bij en de waardering voor ons vakgebied. Dit zijn de voornaamste doelstellingen van de vakgroep Bedrijfsjournalistiek. Een sterk ontwikkelde bedrijfsjournalistieke expertise is niet alleen van belang voor dit specifieke vakgebied maar voor het communicatievak in het algemeen.

Voor wie doen we dit?
Onze doelgroepen zijn bedrijfsjournalisten, tekstschrijvers, copywriters, hoofd- en eindredacteuren, vormgevers, multimediaspecialisten en communicatieadviseurs en ...Lees meer

  1. Rudolph Strickwold is Communicatieman van 2018

    Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol. Zijn persoonlijke communicatie is misschien wel zijn sterkste wapen", aldus juryvoorzitter Noud Bex. Isabel Boerdam, eigenaar van de blog 'De Hippe Vegetariër' en het recent opgerichte Green Food Lab, is het CommunicatieTalent van 2018. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 21 juni 2018 0 reacties
  2. Noya, Strickwold en Tebbe zijn de finalisten Communicatieman/vrouw 2018

    De jury heeft drie finalisten geselecteerd voor de Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar: Augusta Noya (Spaarne Gasthuis), Rudolph Strickwold (Hulphond Nederland) en Frank Tebbe (Het Nederlandse Rode Kruis). Zij gaan op 21 juni 2018 tijdens C-DAY18 met elkaar de strijd aan om de prijs in de wacht te slepen. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 30 mei 2018 0 reacties
  3. Confronteren kun je leren

    Je kunt je niet ‘niet gedragen’. Je zendt altijd een bepaald signaal uit, ook als je niets doet. Confronteren is intermenselijke communicatie, zowel op inhoud als op relatie. Hoe verhoud je je tot elkaar? Waardoor ontstaat weerstand en hoe los je dat op? Marco Doeser van Mediation & communicatieadvies gaf 15 februari tijdens een afgeladen vakimpuls van Logeion een interessant inkijkje in de wereld van de intermenselijke communicatie. De tweede bijeenkomst ‘Confronteren kun je leren’, want wegens succes herhaald.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 16 februari 2018 0 reacties
  4. Communicatie: als merk of persoon?

    Rob Eijsermans presenteert zich als grondlegger van ‘LeanListening’ en warm pleitbezorger van communicatieve organisaties. Tijdens ‘Oorganiseer je luisterkracht’ op 14 november 2017 in Eindhoven gaf hij een presentatie voor tientallen leden van Logeion. Zijn bijdrage bevestigde de trend die ik proef: de vermenging van merkcommunicatie en persoonlijke communicatie.

    Lees verder

    Blog Door op 05 december 2017 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  5. Beeldtaal bij de overheid

    De gemeente Rotterdam gebruikt sinds kort beeldtaal in brieven. Denk aan foto’s met korte teksten in een brief over het aanvragen van een paspoort. Zelfs hogeropgeleiden vinden het makkelijker te begrijpen, blijkt uit onderzoek. Het wordt nu landelijk opgepakt. Via gebruikercentraal.nl/kennisbank-beeldtaal kun je de eerste versie bekijken.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 15 november 2017 0 reacties
    Overheidscommunicatie