Bedrijfsjournalistiek

Bedrijfsjournalistiek

Een vakgroep in ontwikkeling
De vakgroep Bedrijfsjournalistiek bestaat uit makers en bedenkers van digitale en gedrukte bedrijfsmedia. Met workshops, meetings, events en presentaties wil de vakgroep leden en niet-leden informeren en inspireren om het vakgebied van bedrijfsmedia in de breedste zin van het woord verder te ontwikkelen.

Doelgroepen zijn alle betrokkenen in de bedrijfscommunicatie, zowel contentmanagers (journalisten, redacteuren, copywriters, multimediaspecialisten) als communicatiemanagers en communicatieadviseurs, vormgevers en studenten bedrijfsjournalistiek, specialisten in de marketingcommunicatie en communicatie.


Gezocht: originele denkers
De vakgroep is momenteel ...Lees meer

  1. Communicatie: als merk of persoon?

    Rob Eijsermans presenteert zich als grondlegger van ‘LeanListening’ en warm pleitbezorger van communicatieve organisaties. Tijdens ‘Oorganiseer je luisterkracht’ op 14 november 2017 in Eindhoven gaf hij een presentatie voor tientallen leden van Logeion. Zijn bijdrage bevestigde de trend die ik proef: de vermenging van merkcommunicatie en persoonlijke communicatie.

    Lees verder

    Blog Door op 05 december 2017 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  2. Beeldtaal bij de overheid

    De gemeente Rotterdam gebruikt sinds kort beeldtaal in brieven. Denk aan foto’s met korte teksten in een brief over het aanvragen van een paspoort. Zelfs hogeropgeleiden vinden het makkelijker te begrijpen, blijkt uit onderzoek. Het wordt nu landelijk opgepakt. Via gebruikercentraal.nl/kennisbank-beeldtaal kun je de eerste versie bekijken.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 15 november 2017 57 reacties
    Overheidscommunicatie
  3. Leids college kiest voor lokaal mediafonds

    De ontwikkelingen in het lokale medialandschap staan niet stil. Veel gemeenten maken zich zorgen over de bezuinigingen in medialand en de indirecte effecten daarvan op de lokale democratie en de gemeenschappelijke lokale identiteit. Het college van burgemeester en wethouders in Leiden stelt daarom de gemeenteraad voor een stimuleringsfonds voor de lokale journalistiek op te richten. Lees verder

    Nieuws Door Quirina van Spronsen op 20 september 2017 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  4. Nieuwe leden gezocht voor vakgroep Bedrijfsjournalistiek

    Aan alle schrijvende Logeion-leden, online en offline, starters, mediors en oude rotten! Heb je hart voor het journalistieke ambacht, maar wil je ook bijdragen aan de vernieuwing van en visieontwikkeling over de plek die onze tak van sport inneemt in het communicatievak? Wil je je inzetten voor het delen van kennis en ervaring binnen Logeion en tegelijkertijd een interessant netwerk opbouwen? Kom de troepen versterken in deze vakgroep, die nu nog bekend staat onder de naam Bedrijfsjournalistiek. Lees verder

    Nieuws Door Rik Weeda op 19 september 2017
    Bedrijfsjournalistiek
  5. Logeion-bestuursupdate | april 2017

    Als bestuur willen we graag vaker met jullie informatie delen. Daarom gaan we vanaf nu, iedere keer dat we een bestuursvergadering hebben gehad, een samenvatting van onze vergadering via onze website delen. Niet een ellenlang verhaal maar een korte samenvatting van de belangrijkste agendapunten zodat leden weten waar we onze aandacht op richten. Lees verder

    Nieuws Door het bestuur op 25 april 2017 0 reacties