Bedrijfsjournalistiek

Bedrijfsjournalistiek

Wat zijn onze doelstellingen?
Het delen van kennis en kunde over alles wat met bedrijfsjournalistiek te maken heeft, en het vergroten van de betrokkenheid bij en de waardering voor ons vakgebied. Dit zijn de voornaamste doelstellingen van de vakgroep Bedrijfsjournalistiek. Een sterk ontwikkelde bedrijfsjournalistieke expertise is niet alleen van belang voor dit specifieke vakgebied maar voor het communicatievak in het algemeen.

Voor wie doen we dit?
Onze doelgroepen zijn bedrijfsjournalisten, tekstschrijvers, copywriters, hoofd- en eindredacteuren, vormgevers, multimediaspecialisten en communicatieadviseurs en ...Lees meer

  1. Confronteren kun je leren

    Je kunt je niet ‘niet gedragen’. Je zendt altijd een bepaald signaal uit, ook als je niets doet. Confronteren is intermenselijke communicatie, zowel op inhoud als op relatie. Hoe verhoud je je tot elkaar? Waardoor ontstaat weerstand en hoe los je dat op? Marco Doeser van Mediation & communicatieadvies gaf 15 februari tijdens een afgeladen vakimpuls van Logeion een interessant inkijkje in de wereld van de intermenselijke communicatie. De tweede bijeenkomst ‘Confronteren kun je leren’, want wegens succes herhaald.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 16 februari 2018 0 reacties
  2. Communicatie: als merk of persoon?

    Rob Eijsermans presenteert zich als grondlegger van ‘LeanListening’ en warm pleitbezorger van communicatieve organisaties. Tijdens ‘Oorganiseer je luisterkracht’ op 14 november 2017 in Eindhoven gaf hij een presentatie voor tientallen leden van Logeion. Zijn bijdrage bevestigde de trend die ik proef: de vermenging van merkcommunicatie en persoonlijke communicatie.

    Lees verder

    Blog Door op 05 december 2017 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  3. Beeldtaal bij de overheid

    De gemeente Rotterdam gebruikt sinds kort beeldtaal in brieven. Denk aan foto’s met korte teksten in een brief over het aanvragen van een paspoort. Zelfs hogeropgeleiden vinden het makkelijker te begrijpen, blijkt uit onderzoek. Het wordt nu landelijk opgepakt. Via gebruikercentraal.nl/kennisbank-beeldtaal kun je de eerste versie bekijken.

    Lees verder

    Blog Door Bernadet Timmer op 15 november 2017 0 reacties
    Overheidscommunicatie
  4. Leids college kiest voor lokaal mediafonds

    De ontwikkelingen in het lokale medialandschap staan niet stil. Veel gemeenten maken zich zorgen over de bezuinigingen in medialand en de indirecte effecten daarvan op de lokale democratie en de gemeenschappelijke lokale identiteit. Het college van burgemeester en wethouders in Leiden stelt daarom de gemeenteraad voor een stimuleringsfonds voor de lokale journalistiek op te richten. Lees verder

    Nieuws Door Quirina van Spronsen op 20 september 2017 3 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  5. Nieuwe leden gezocht voor vakgroep Bedrijfsjournalistiek

    Aan alle schrijvende Logeion-leden, online en offline, starters, mediors en oude rotten! Heb je hart voor het journalistieke ambacht, maar wil je ook bijdragen aan de vernieuwing van en visieontwikkeling over de plek die onze tak van sport inneemt in het communicatievak? Wil je je inzetten voor het delen van kennis en ervaring binnen Logeion en tegelijkertijd een interessant netwerk opbouwen? Kom de troepen versterken in deze vakgroep, die nu nog bekend staat onder de naam Bedrijfsjournalistiek. Lees verder

    Nieuws Door Rik Weeda op 19 september 2017
    Bedrijfsjournalistiek