Ruimtelijke ontwikkeling

Ruimtelijke ontwikkeling

De themagroep Ruimtelijke Ontwikkeling behandelt alle communicatiethema’s die komen kijken bij grote fysieke ingrepen op het gebied van water, wonen en wegen. Daarbij zijn het krijgen van draagvlak, goed contact met de omgeving en soms ook marketing belangrijk. Dit zijn ook de thema’s die je bij ons langs ziet komen. We pakken ook het gehele (vaak langdurige) proces van het project: van planvormings- en initiatieffase tot realisatie en beheer. We doen dit in samenwerking met partijen zoals Kennis in het ...Lees meer

  1. Verslag: Omgevingscommunicatie bij Rijkswaterstaat

    Hoe betrek je burgers nu écht in je communicatie? En hoe overtuig je een managementteam van een innovatief communicatieconcept? Om dat te weten te komen was Logeion Young Professionals op donderdag 19 maart 2015 te gast bij Rijkswaterstaat. CommunicatieTalent Jade Wissink nam ons mee in haar casus bij programma Ruimte voor de Rivier en met programmadirecteur Ben Broens gingen we in gesprek over de rol van communicatie binnen het programma. Lees verder

    Nieuws Door Debbie Barendregt op 25 maart 2015 0 reacties
    Young Professionals
  2. Galjaarddag 2015: werving regionale commissies komt op stoom

    De Galjaarddag 2015 zet parels uit de publieke communicatie in de schijnwerpers. Dit jaar nodigen we per regio uit om prachtinitiatieven aan te dragen. Enkele weken geleden plaatsten we een oproep om aan te melden voor de regionale selectiecommissies. Inmiddels hebben we veel aanmeldingen ontvangen. Dank daarvoor! Lees verder

    Nieuws Door Bart Hansma op 04 december 2014 1 reacties
  3. Logeion Live! XL aftrap kennisjaar 2013-2014

    Het Logeion-jaar 2013-2014 is op 10 september bruisend ingeluid in Spant! in Bussum. Met meer dan 300 bezoekers beleefde Logeion haar eerste editie van het evenement Logeion Live! XL. Alle dragers en vakspecialisten van Logeion als ‘kennisgemeenschap’ waren aanwezig om het programma-aanbod te presenteren en de trends van het komende jaar toe te lichten. Lees verder

    Nieuws Door Edita Artemis op 11 september 2013
  4. Campagne 'Met ons. In Weert' : Storytelling en fan-strategie

    Door: Gemma Schoot Met de slogan ‘Met ons. In Weert’ maakt gemeente Weert in 2013 en 2014 bewoners, bezoekers en bedrijven warm voor de stad. Weert vervult een centrumfunctie in de regio. De voorzieningen zijn op peil, maar om dat zo te houden is een lichte groei van het inwonertal wel noodzakelijk. De communicado’s van de gemeente ontwikkelden daarom een stadspromotiecampagne waarin storytelling en fan-strategie worden gecombineerd. Lees verder

    Nieuws Door Edita Artemis op 10 juli 2013
  5. Kernboodschap is uit, projectnarratief is in

    Auteur: Jan Jelle van Hasselt. Kernboodschap is uit, narratief is in. En een krachtig ‘projectnarratief’ kan 'counternarratives' opleveren. Dat is een van de uitkomsten van een leertraject van vijf projectdirecteuren georganiseerd door het samenwerkingsprogramma KING (Kennis in het Groot) en de Rijksprojectacademie. Doel van het traject was om meer samenhang te krijgen in de stakeholderaanpak bij grote infraprojecten. Lees verder

    Nieuws Door Edita Artemis op 31 januari 2013
    Ruimtelijke ontwikkeling