Logo Zoeken
Congres Nieuwegein Online

C-DAY15

donderdag 11 juni 2015 van 08:45 uur tot 18:00 uur

Locatie

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein
LOGNW_CDAY2015_landscape.jpg

Van het vak, voor het vak: C-DAY15! Het compleet vernieuwde jaarcongres van Logeion vindt plaats op 11 juni 2015. Samen met een groot aantal partners organiseert Logeion hét vakcongres voor communicatieprofessionals. Een nieuw en ambitieus initiatief met internationale gastsprekers, cases waar iedereen in het vak over praat, een groot aantal Fasterclasses van topsprekers met een ‘Passie voor het Podium’ en talkshows over complexe, actuele (vak)issues.

Houd  www.cday.nl in de gaten en ontvang de laatste updates via Twitter @cdaylogeion en #cday15.

Op 11 juni is het zover: dan laten een groot aantal communicatieprofessionals tijdens C-DAY15 het vakgebied schudden! Bij dit nieuwe spraakmakende vak-event draait alles om jouw vak, en communiceren met impact. Je ontmoet niet alleen de smaakmakers en koplopers uit het communicatievak, maar ook internationale keynotes en experts van buiten het vakgebied. Er zijn Fasterclasses van topsprekers met een ‘Passie voor het Podium’, talkshows over actuele (vak)issues en keynotes over complexe en actuele cases.

In samenwerking met een groot aantal partners realiseert beroepsorganisatie Logeion een toonaangevend (en betaalbaar!) congres voor álle vakgenoten in Nederland: inhoud, inhoud en nog meer inhoud. Over strategieën die werken, dilemma’s die je wakker houden en opinies die je blik op je eigen praktijk verrijken en veranderen. Kom je voor Content? Om Contacten te leggen? Of omdat je je Communicatievak wil bijhouden? C-DAY15 garandeert je een congres met veel inspiratie, bijzondere vergezichten en een professionele setting waar je je communicatiehart kan ophalen.

CU at C-DAY15 op 11 juni!

Met bijdragen van Marcel Gelauff, Alice Hu, Ivar Nijhuis, Pim Mol, Bert Regeer, Pascal Beucler, Betteke van Ruler, Piet Hein Coebergh, Klaas Weima, Claudia Goossen, Peter Haan, Mark van Vuuren, Marc van Wingerden, Trienke Damstra, Willem Pieterson, Peter Knoers, Jonneke Stans, Jan Maessen, Olaf Lawerman, Paul Blok, Guido Rijnja, Els van der Pool, Chiel Seinen, Hennie Castelein, Bartho Boer, Youssef Eddini, Frithjof de Haan, Harry Louwenaar, Annemarie Onder de Linden, Willem Starreveld, Jorien Douma, Joep Schrijvers en dagvoorzitter Petra Stienen.

Over de sprekers

Alice_Hu_vierkant.jpg

Alice Hu

Alice Hu is Deputy Asia Digital Lead at MSLGROUP Asia. A native of the Washington, D.C. area, she has worked in Shanghai, China for over four years and speaks fluent English and Mandarin Chinese. For two of those years she also managed Shanghai Daily Secret, an email newsletter dedicated to sharing local insights about bars, restaurants and shops. (Daily Secret is the fastest digital media for young professionals around the world.) At MSLGROUP, Alice works to build social and digital capabilities across Asia and consults on key regional accounts. She has authored several notable pieces on mobile trends in industry publications and the thought leadership piece,The Rise of Asia’s Mobile Messengers.
Bartho Boer.jpg

Bartho Boer

Bartho Boer is net begonnen als Chief Corporate Communications & CSR bij KPN. Daarvoor was hij ruim vijf jaar Directeur Communicatie & Corporate Affairs bij NS, en werkte hij onder meer als hoofd Bestuursvoorlichting bij de gemeente Amsterdam voor burgemeester Cohen en Van der Laan. Bartho was onder meer voorzitter van de Adviesraad APV van Logeion, gaf colleges Strategische Communicatie aan Nyenrode en schreef de afgelopen 7 jaar columns voor Communicatie Magazine en vakblad C.
Bert-Regeer-200x200.jpg

Bert Regeer

Bert Regeer is Vice President Communications bij Royal Dutch Shell. In die rol is hij verantwoordelijk voor reputatiemanagement in Nederland, Frankrijk, Belgie en Luxemburg. Regeer werkt sinds 1991 bij Shell en heeft sindsdien uiteenlopende communicatiefuncties vervuld in het bedrijf, zowel op het niveau van business asset, als ook nationaal en wereldwijd. Regeer begon zijn loopbaan als journalist bij NRC Handelsblad.
betteke-van-ruler-poging2.jpg

Betteke van Ruler

Betteke van Ruler is emeritus-hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zij heeft een lange carrière achter de rug, eerst als communicatieprofessional, daarna als docent communicatie in het hbo en sinds 1996 als wetenschapper. In de loop van de tijd heeft zij talloze boeken en artikelen gepubliceerd over het communicatievak. Haar laatste boek 'Strategisch communicatie frame II' verscheen in november 2023. In 2014 is de Van Ruler Academy opgericht waarin ze een brug slaat tussen theorie en praktijk. Betteke van Ruler is tevens erelid van Logeion.
LOGNW_Chiel Seinen_vierkant.jpg

Chiel Seinen

Chiel Seinen (37) is sinds 1 juni communicatiemanager Groningen Aardbevingen bij NAM. Deze speciale organisatie binnen NAM houdt zich bezig met alle aspecten rondom de aardbevingen in Groningen, de gevolgen daarvan en de maatregelen die voortvloeien uit het besluit dat Minister Kamp van economische zaken in januari 2014 nam over de toekomst van de gaswinning in Groningen. Daarvoor was Seinen sinds 2009 verantwoordelijk voor alle externe communicatie van NAM en actief als woordvoerder. Chiel Seinen studeerde communicatiewetenschap aan de UT in Enschede. Hij is zijn Shell carrière in 2001 begonnen als woordvoerder bij Shell in Den Haag. Daarna vervulde hij diverse communicatiefuncties voor Shell vanuit diverse locaties. Chiel Seinen is getrouwd en heeft 2 dochters.
foto nieuw.JPG

Claudia Goossen

Claudia Goossen is Corporate Reputation Manager bij Aegon Nederland. In haar functie als reputatiemanager is ze verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een strategie om de reputatie van Aegon te verbeteren. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor het verbeteren van alle klantcommunicatie en strategisch management/advies rond grote reputatie issues.
LOGNW_Foto-Els-van-der-Pool_vierkant.jpg

Els van der Pool

Els van der Pool is lector Human Communication Development aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. Daar doet ze samen met een groep docenten onderzoek naar hoe organisaties en hun professionals effectief en efficiënt kunnen communiceren in een steeds veranderende omgeving. De rode draad in haar werk is het ontwikkelen van het communicatieve bewustzijn van professionals en organisaties. Ze heeft dat in diverse rollen gedaan: als extern trainer-adviseur bij uiteenlopende organisaties, als intern projectleider van een organisatiebreed ontwikkeltraject en als praktijkgericht onderzoeker. Steeds zoekt ze daarbij de verbinding tussen weten en doen.
Frithjof de Haan.jpg

Frithjof de Haan

Frithjof de Haan (Maatschap voor Communicatie) is communicatiestrateeg en houdt van schurende maatschappelijke vraagstukken. Betrokken bij weerbarstige vraagstukken als de Oostvaardersplassen, opvang van vluchtelingen, kinderopvangtoeslag en andere polariserende thema’s. Frithjof is een veelgevraagd procesbegeleider en moderator. Hij gebruikt in zijn werk bij teams en bijeenkomsten vaak eenvoudige organisatieopstellingen om vast te maken wat los zit of los te maken wat vast zit. Frithjof is oprichter van Maatschap voor Communicatie en bestuurder bij Publiquest.
Foto Guido Rijnja.jpg

Guido Rijnja

Grondlegger van dilemmalogica is Guido Rijnja. Guido werkt als adviseur bij de Rijksvoorlichtingsdienst en adviseert kabinet en ministeries over de te voeren communicatiestrategie. Van corona tot stikstof en van omgevingswet tot het herstel van vertrouwen in de overheid. Hij promoveerde op hoe je als ambtenaar kunt omgaan met weerstand.
Harry Louwenaar vierkant.jpg

Harry Louwenaar

Harry Louwenaar is zelfstandig strategische adviseur en procesbegeleider. Was mede-oprichter en 17 jaar partner bij Maatschap voor Communicatie. Hij treedt regelmatig -en graag- op als 'gesprekskatalysator'. Was twee jaar voorzitter van de adviesraad Positionering van Logeion. Houdt van duiding en interactie. Heeft zich gespecialiseerd in het ontwikkelen van strategische communicatiecoalities.
LOGNW_Ivar Nijhuis_vierkant.jpg

Ivar Nijhuis

Ivar Nijhuis is directeur communicatie van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Hij was was ten tijde van de Nuclear Security Summit directeur communicatie van Buitenlandse Zaken. Daarvoor was hij directeur communicatie bij het ministerie van Economische Zaken en in de gemeente Rotterdam. Ivar was naast zijn werk onder meer lid van de adviesraad van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek en is actief binnen Logeion.
LOGNW_Klaas Weima_vierkant.jpg

Klaas Weima

Klaas Weima (1976) is oprichter en managing director van Energize. Energize is creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie en werkt voor onder meer Samsung, ING, KPN, Dr. Oetker, Nijntje (Mercis) en KLM. Energize is gevestigd in Amsterdam en Shanghai en bestaat uit een team van 20 professionals.

 In 2012 publiceerde Klaas het boek Verdiende Aandacht, waarvoor hij 50 experts interviewde, waaronder Philip Kotler, David Allen en Guy Kawasaki. Het boek beschrijft een alternatieve manier om merken te bouwen in het digitale en sociale tijdperk. Een blog, iphone- en ipad-app zorgen voor continue updates. Klaas staat in 2013 in de top 100 van “meest invloedrijke personen in Nederlandse media”. Zowel in 2009 als 2010 was Klaas genomineerd voor de titel “Online Mediaman van het jaar”. Klaas is mede-initiatiefnemer van Agency China, een micronetwerk dat Westerse merken helpt bij entree op de Chinese markt. Hij spreekt graag over interactieve marketing en communicatie op congressen en tijdens workshops voor het NIMA, de Rotterdam School of Management, EURIB en als gastdocent op hogescholen en universiteiten.
LOGNW_Marcel Gelauff_vierkant.jpg

Marcel Gelauff

In 1980 ben ik als leerling-journalist begonnen bij de Leidse Courant. Dat was een kleine regionale redactie, waar ik het vak heb geleerd en als chef Stadsredactie vertrok. In 1987 stapte ik over naar De Gooi- en Eemlander in Hilversum, waar ik onder andere chef Nieuwsdienst was. Prachtige jaren, want als (beginnend) journalist komt in de regio-journalistiek werkelijk elk onderwerp op je pad. Buitengewoon leerzaam - journalistiek en qua algemene ontwikkeling. In 1992 volgde de overstap naar RTL Nieuws, waar ik onder meer eindredacteur was en ook nog even chef van de parlementaire redactie. Sinds 2003 werk ik bij de NOS. Eerst als adjunct-hoofdredacteur bij alleen het NOS Journaal en sinds 2011 als hoofdredacteur NOS Nieuws (radio, tv en online). Daar zet ik me graag elke dag met volle overtuiging voor in Mijn keuze voor de journalistiek ontstond min of meer toevallig. Je verdiepen in de wereld om je heen, feiten en achtergronden verzamelen en analyseren, ze in context plaatsen en daar zo doordacht een krant of programma van maken dat je je doelgroep werkelijk bereikt; ik heb me er altijd zeer op mijn plek bij gevoeld. Als maker vroeger en nu als leidinggevende. In al die jaren waren er veel hoogtepunten, maar de ramp met de MH17 zal me in elk geval bijblijven. Weinig onderwerpen hebben zo'n impact gehad en maken zo goed duidelijk wat het belang van nieuws en kwaliteitsjournalistiek voor de samenleving is. Daar zet ik me graag elke dag met volle overtuiging voor in.
Olaf Lawerman.jpg

Olaf Lawerman

Olaf Lawerman is auteur van verschillende publicaties op het gebied van webinars. Zo heeft Olaf het eBook “Het Grote Webinar Handboek” geschreven en publiceert hij regelmatig artikelen op blogsites zoals Marketingfacts en marketingonline.nl. Olaf volgt continu alle internationale trends, onderzoeken en ontwikkelingen op het gebied van webinars. Als medeoprichter van Company Webcast BV (de marktleider op het gebied van professionele webinars en bekend van o.a. webinar.nl en webcast.nl) vinden er ook eigen onderzoeken en analyses plaats op basis van tientallen live uitzendingen per dag.
LOGNW_Pascal Beucler_vierkant.jpg

Pascal Beucler

MSLGROUP's Chief Strategy Officer, Pascal Beucler holds BAs in History and Language Sciences, a master's degree in Linguistics and a post graduate degree in Semio-Linguistics. In 1987 he joined Intelligences, a subsidiary of Publicis, and in 1992 he became Managing Director. In 1994 he was promoted to Partner at Publicis Consultants, and then to General Manager of Carré Noir in 2001. Pascal is an Associate Professor at CELSA (Paris IV Sorbonne) and a visiting professor at HEC - one of France's top business colleges. He has conducted research and published articles on various topics and in particular on the relationship between text and image. In 2005 Pascal was named Vice-President of Publicis Consultants. Worldwide, in charge of Brand Strategy and development of its international network.
spreker_peter.jpg

Peter Haan

Peter Haan werkt al 20 jaar in de wereld van online communicatie. In 2011 startte hij Evolve: een bureau dat gespecialiseerd is in het verbinden van medewerkers via interne sociale media met als doel om organisatieprocessen en interne communicatie te verbeteren. Peter richt zich met name op strategie en conceptontwikkeling en werkte voor o.a. Schiphol, BAM, KPN, TNO, Ministerie van Economische Zaken, SNS REAAL, Philips, A.S. Watson, Ziggo en Provincie Overijssel. Tevens is hij als (gast)docent verbonden aan de post-hbo opleidingen van Van der Hilst en Beeckestijn Businessschool. In de periode voor Evolve werkte hij als manager online media bij KPN op de afdeling corporate communicatie waar hij met zijn team verantwoordelijk was voor alle online corporate communicatie. Bij KPN was hij geestelijk vader en drijvende kracht achter het interne social media platform ‘Connect’ en betrokken bij het inrichten van KPN brede webcare en het formuleren en organiseren van een integrale social media strategie.
LOGNW_Petra Stienen_vierkant.jpg

Petra Stienen

Petra Stienen studeerde Arabisch en Midden-Oostenstudies. Ze was meer dan tien jaar werkzaam in het Midden-Oosten, onder meer op de Nederlandse ambassades in Caïro en Damascus. Thans is ze publiciste en zelfstandig adviseur. Ze schrijft onder andere voor NRC Handelsblad, Tone en de Volkskrant, heeft een column in Opzij en treedt regelmatig op als commentator in radio- en tv-programma’s. In februari 2012 won zij De Vrouwen in de Media Award 2011.
phc pasfoto 10b copy.jpg

Piet Hein Coebergh

Piet Hein Coebergh (1966) is Lector PR & Social Media aan Hogeschool Leiden en docent aan de Erasmus universiteit. Hij studeerde bedrijfskunde, bestuurskunde en rechten en promoveerde op het communiceren van strategie. Daarnaast werkt hij als consultant namens Lewin associates. Hij publiceerde diverse boeken onderzoeken en artikelen waarvan de meeste hier gratis zijn te lezen. https://www.hsleiden.nl/pr-en-social-media/publicaties/index
Pim-Mol--200x200.jpg

Pim Mol

Pim Mol is als macro-econoom in het jaar van de beurskrach (1987) begonnen bij het economisch bureau van Pierson, Heldring & Pierson. Nadat hij in Parijs hoofd research was en in Hong Kong de broker had aangestuurd, is hij in 1995 bij MeesPierson Private Banking verantwoordelijk geworden voor het kernbedrijf. Later is hij als lid van de global management van Fortis MeesPierson verantwoordelijk geweest voor alle on-shore landen en vervolgens voor alle producten en diensten wereldwijd. In 2008 is hij overgestapt naar Rabobank en daar verantwoordelijk geworden voor de private banking activiteiten in Nederland. “Het mooie van deze functie bij Rabobank Nederland is dat je alle 134 lokale banken en hun klanten ondersteunt. Ik ben daardoor veel in het land aanwezig, ook met klanten, en ik zie nu alle mooie plekken van Nederland”. Door zijn functie als directeur Private Banking Rabobank werd hij ook voorzitter van de raad van commissarissen van Rabo-dochter Schretlen. Tot voor kort was hij ook lid van de raad van commissarissen van Bank Sarasin en Co in Basel. Per 1 januari 2014 gaat hij binnen Rabobank verder als Directeur Corporate Affairs. Zijn belangrijkste opdracht is het belang van reputatiemanagement goed binnen de bank te positioneren.
Foto Willem Pieterson.jpg

Willem Pieterson

Willem Pieterson is Chief Operating Officer bij Syndio Social, Chicago, USA.
Willem Starreveld.jpg

Willem Starreveld

Wethouder in de Brabantse gemeente Gilze en Rijen, met onder andere Ruimtelijke Ordening in zijn portefeuille. Willem vindt het belangrijk burgers bij beleid te betrekken. Bijvoorbeeld bij het nieuwe centrumplan van Gilze en Rijen, een hoofdpijndossier voor deze wethouder en zijn voorgangers. Middenin het dorp lag een stuk braakliggend terrein met grote potentie om het dorpscentrum een impuls te geven. De planfase duurde echter al zes jaar en bewoners waren het ongeduld voorbij. De gemeente ging in gesprek met omwonenden om hun sentimenten en wensen op te halen en verdiende draagvlak om tot een nieuw centrumplan te komen. Dit bleek een succes: er werden nauwelijks zienswijzen ingediend en BN De Stem berichtte erover onder de kop: “Mooi staaltje van burgerpartipatie”. Hoe stuur je als wethouder op participatie en communicatie?
Youssef Eddini 2023 klein.jpg

Youssef Eddini

Youssef Eddini is Managing partner bij Van Luyken & De Trainingsstudio. Youssef is een rascommunicator die in zijn gevarieerde loopbaan in marketing en communicatie vele organisaties door de meest ingewikkelde crises heeft geleid. Hij heeft onder andere als directeur-communicatie gewerkt bij ABN AMRO, NOS, KLM, Strukton, NPO, Ziggo en de Politie. Youssef is expert in het aansturen en regisseren van marketing- en crisiscommunicatie in complexe en politiek gevoelige omgevingen. Daarnaast is hij gespecialiseerd in het versterken en (re)branden van reputaties en merken. En het inrichten en professionaliseren van communicatieafdelingen. Een verbinder pur sang: resultaatgericht, maar altijd met oog voor de context van een ander. Iemand die uitdaagt en anderen aanzet tot denken en doen. Maar ook energie en beweging creëert in jouzelf of je organisatie. Hij weet wat er nodig is voor het maken van een goed statement, zonder jezelf of de lijn van de organisatie uit het oog te verliezen.

NBC Congrescentrum

Blokhoeve 1
3438 LC NIEUWEGEIN
Bekijk op Google Maps

Het NBC is strategisch gelegen nabij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Het NBC beschikt over ruim 1.000 gratis parkeerplaatsen en 8 E-LAAD punten voor de deur.

Openbaar vervoer
Vanuit Jaarbeursplein Utrecht neem je de sneltram naar Nieuwegein – Zuid of IJsselstein. Deze vertrekken iedere 7 minuten. Na ongeveer 15 minuten stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt de weg over en het NBC Congrescentrum ligt dan recht voor je.

Bezoekersinformatie NBC

Prijzen

Niet-leden Regulier
€ 295,00
Young Professionals niet-leden Regulier
€ 165,00

Kostenoverzicht:
Leden Earlybird: 145,00
Leden Regulier: € 195,00
Logeion Young Professionals Earlybird: 72,50
Logeion Young Professionals Regulier: 97,50
Niet-leden Earlybird: € 245,00
Niet-leden Regulier: € 295,00
Young Profs niet-leden Earlybird: € 125,00
Young Profs niet-leden Regulier: € 165,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 3 juni 2015.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.