Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Jobrotation voor een dag

    Op initiatief van Ernestien Honning organiseerde Logeion deze zomer weer ‘Jobrotation voor een dag’, waarbij leden die zich hadden aangemeld op basis van hun profiel aan elkaar werden gekoppeld. Vervolgens draaiden ze een dag mee in elkaars dagelijkse praktijk. Op vrijdag 7 september vond de afsluitende inspiratieborrel plaats, waar deelnemers ervaringen uitwisselden. Een van de deelnemers was Juliette van der Laan-Jenniskens, Manager Communications bij Eurotransplant in Leiden. Zij was gekoppeld aan Carola de Vree-van Wagtendonk, directeur van bureau Publiec en Hoofd Communicatie (ai) bij Deltares.

    Lees verder

    Blog Door Jan Willem Ebbinge op 27 september 2016 0 reacties
    Corporate communicatie
  2. Revolutie in de corporate communicatie

    Transitie. Het woord kan ik niet meer horen. Iedere 'leider', of het nu een ondernemer, politicus of hoogleraar is, heeft het in een toespraak binnen vijf minuten over de Nederlandse samenleving in transitie. Vaak gepaard gaande met een dreigende tone of voice of een zorgelijk gezicht. Want transitie staat gelijk aan omwenteling, ontwrichting, revolutionaire veranderingen waarmee de gevestigde orde niet kan omgaan.

    Lees verder

    Blog Door Annemarie van Oorschot op 14 april 2016 1 reacties
  3. Young Logeion presenteert: de week van Eline Bijveld

    Logeion Young Professionals introduceert #deweekvan. Een kijkje in de werkweken van young professionals in communicatie. Het vak communicatie is breed en diep tegelijk. Werkzaamheden van communicatieprofessionals lopen ontzettend uiteen. Communicatie is een containerbegrip geworden waardoor het voor studenten en starters lastig is om een compleet beeld te hebben van wat je met het vak kan. Met #deweekvan maken wij het vak weer wat tastbaarder. Deze week neemt Eline Bijveld, Corporate Affairs coördinator bij Mars, ons mee tijdens haar werkweek. Lees verder

    Nieuws Door Debbie Barendregt op 21 maart 2016 0 reacties
    Young Professionals
  4. Blog: Noodklok

    Onlangs ben ik (opnieuw) lid geworden van Logeion. Waarom? Omdat ik het gevoel heb dat het vak verschraalt. Ik wil onderzoeken of dat gevoel klopt, of anderen dat ook hebben. En als dat zo is, dan wil ik kijken wat we daaraan kunnen doen. Ik was aanwezig op de nieuweledenborrel op 19 januari jl. in ProDemos in Den Haag. Erg leuk om weer met zoveel lotgenoten over het vak te kunnen praten! Vooral de introductie van Ron van der Jagt maakte veel reacties los; veel collega's hebben nog steeds te kampen met management dat moeite heeft om de toegevoegde waarde van communicatie te zien.

    Lees verder

    Blog Door Jan Willem Ebbinge op 17 februari 2016 4 reacties
  5. ‘Het verhaal van de jager’ leidt tot Communicatievrouw van het Jaar

    Toen Janneke Eigeman in september 2013 als teamleider Communicatie bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging begon, verbaasde ze zich over de defensieve houding die jagers zichzelf hadden aangemeten: 'De moraal was dat je stil moest zitten als je werd geschoren.' Eigeman veranderde die communicatiestrategie radicaal en werd daarmee door Logeion uitgeroepen tot Communicatievrouw van het Jaar. Lees verder

    Nieuws Door Remco Faasen op 31 januari 2016 1 reacties
    Online communicatie