Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Wakker Dier wint De Transparant Prijs 2014

    Wakker Dier is winnaar van De Transparant Prijs 2014. De prijs werd donderdag in de Haagse Nieuwe Kerk uitgereikt door juryvoorzitter Herman Wijffels. De Transparant Prijs, 75.000 euro, wordt uitgereikt aan het goede doel dat met haar jaarverslag donateurs het beste informeert over haar inspanningen van het afgelopen jaar. "Het jaarverslag van Wakker Dier start vanuit de droom van Wakker Dier en kent een slimme structuur. Wakker Dier is duidelijk over welke positie ze inneemt en waar ze tijd aan besteedt. Daarnaast maakt ze duidelijk welke successen op het gebied van dierenwelzijn zijn toe te schrijven aan activiteiten van Wakker Dier", aldus Wijffels.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 02 oktober 2014 0 reacties
  2. CommunicatiePanel: In de toekomst nieuwe rol voor communicatieprofessionals

    De behoefte aan communicatieprofessionals neemt de komende vijf jaar naar verwachting toe, maar de rol binnen de organisatie gaat veranderen. In plaats van uitvoerend bezig te zijn met communicatie, gaat de communicatieprofessional steeds meer content binnen en buiten de organisatie monitoren en verbinden. Dit blijkt uit het onderzoek 'De toekomst van het communicatievak', dat is uitgevoerd door het CommunicatiePanel in opdracht van Logeion en Direct Research.

    Lees verder
    Nieuws Door Corine Havinga op 25 september 2014 0 reacties
  3. Nederland op negende plaats wereldranglijst beste reputatie

    Nederland staat op een negende plaats op de wereldranglijst beste reputatie. Zwitserland is de winnaar en staat op nummer een. De Verenigde Staten blijven ver achter en staan op de 22e plaats. Dat blijkt uit de Country Reptrack van het Reputation Institute van Cees van Riel.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 15 september 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  4. Ron van der Jagt in jury Reputatiemanagement Award

    Ron van der Jagt neemt plaats in de jury van de Reputatiemanagement Award, de vakprijs op het gebied van reputatie in de communicatiebranche. Van der Jagt is niet alleen bekend als voorzitter van Logeion, maar ook bestuursadviseur en partner bij de Reputatiegroep. Hij volgt vertrekkend jurylid Bart Combee op. Combee is algemeen directeur van de Consumentenbond.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 04 september 2014 0 reacties
  5. Slim zenden of vooral goed luisteren? 10 jaar storytelling in organisaties

    Tien jaar geleden vroegen Rijnja en Van der Jagt aandacht voor een nieuw verschijnsel in communicatieland: storytelling[i]. Sindsdien hebben talloze (communicatie)professionals en managers verhalen ontdekt als krachtig middel om doelgroepen te bereiken, beleving, emoties en latente kennis in organisaties manifest te maken en tegemoet te komen aan de behoefte aan zingeving en verbinding. Na 10 jaar kunnen we rustig zeggen: Storytelling is here to stay. Maar onder de vlag van ‘storytelling’ gaan veel verschillende praktijken schuil. Verwarring ligt dan ook op de loer voor organisaties die storytelling willen inzetten. Aan de ene kant van het spectrum zijn er de traditionele verhalenvertellers, de performing storytellers. Aan de andere kant zijn er de practitioners die storytelling vooral zien als slimme verpakking van een boodschap. Ergens in het midden bevinden zich de organizational storytellers, die storytelling inzetten als instrument in communicatie of verandering. Hoog tijd om het storytellinglandschap in kaart te brengen.

    Lees verder
    Blog Door Annet Scheringa op 11 juli 2014 0 reacties
    Corporate communicatie