Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. VPRA reikt Dutch PR Awards uit

    Kumpany, 2 in beweging, L&DJ PR en TBWA\neboko zijn de winnaars van de Dutch PR Awards. De vakjury, onderleiding van André Manning, bepaalde de winnaars in vier verschillende categorieën. Naast Manning bestond de jury onder meer uit Logeion-hoogleraar Noelle Aarts en Marjolijn Meynen, Communicatievrouw van het Jaar 2013.

    Lees verder
    Nieuws Door Britt de Rooij op 19 mei 2014 0 reacties
    Marketingcommunicatie
  2. Vier winnaars bij PBM-communicatieprijzen 2014

    Pensioenfonds Horeca en Catering, PNO Media, AZL en KLM-Cabinepersoneel zijn de winnaars van de PBM-communicatieprijzen. Op 15 mei werden in het Scheveningse Kurhaus voor de achtste keer de prijzen uitgereikt, in vier verschillende categorieën. De vakjury stond voor de derde keer onder leiding van voorzitter Ron van der Jagt, voorzitter van Logeion. Tijdens de prijsuitreiking benadrukte hij het belang van corporate communicatie voor pensioenfondsen.

    Lees verder
    Nieuws Door Britt de Rooij op 16 mei 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  3. Philips sterkste merk van Nederland

    Philips heeft voor het zevende jaar op rij de beste reputatie van de dertig grootste bedrijven in Nederland. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het Reputation Institute. Bovendien sleepte Philips dit jaar voor het eerst de Reputation CSR Award in de wacht met de beste reputatie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. En afgelopen woensdag ontving Philips ook nog de Randstad Award voor meest aantrekkelijke werkgever van Nederland.

    Lees verder
    Nieuws Door Britt de Rooij op 28 april 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  4. Rabobank bracht nieuws Draijer versneld naar buiten

    Zondagmiddag vier uur als tijdstip om de voordracht van Wiebe Draijer als topman van de Rabobank aan te kondigen; het zal menigeen hebben verbaasd. 'Normaal breng je zulk nieuws op een doordeweekse dag', erkent Hendrik Jan Eijpe, hoofd Woordvoering van de Rabobank. 'Maar we hebben tot de stap besloten omdat de voordracht dreigde uit te lekken. Op deze manier wisten we de regie op de communicatie te behouden.'

    Lees verder
    Nieuws Door Wim Coenraadts op 26 maart 2014 0 reacties
    Mediarelaties
  5. ING zet rem op proef klantgegevens

    Na een week van commotie en ophef heeft ING maandag besloten voorlopig af te zien van haar voornemen betaalgegevens van klanten door te sluizen naar het bedrijfsleven. In een open brief erkende de bankverzekeraar dat zij 'niet duidelijk genoeg is geweest over dit zo gevoelige onderwerp'.

    Lees verder
    Blog Door Wim Coenraadts op 17 maart 2014 0 reacties
    Corporate communicatie