Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Impressie van een succesvolle C-DAY15. Deel 2: de middag

    C-DAY15, het eerste Logeion jaarcongres-nieuwe-stijl, smaakt naar meer. Nog nooit trok het jaarlijkse vakcongres zoveel bezoekers, nog nooit waren er zoveel (inter)nationale topsprekers en nog nooit waren er zoveel mogelijkheden om kennis en ervaringen uit te wisselen. Een impressie van een succesvolle dag, onderverdeeld in een terugblik op de ochtend en de middag.

    Lees verder
    Nieuws Door Remco Faasen op 15 juni 2015 0 reacties
    Online communicatie
  2. Impressie van een succesvolle C-DAY15. Deel 1: de ochtend

    C-DAY15, het eerste Logeion jaarcongres-nieuwe-stijl, smaakt naar meer. Nog nooit trok het jaarlijkse vakcongres zoveel bezoekers, nog nooit waren er zoveel (inter)nationale topsprekers en nog nooit waren er zoveel mogelijkheden om kennis en ervaringen uit te wisselen. Een impressie van een succesvolle dag, onderverdeeld in een terugblik op de ochtend en de middag.

    Lees verder
    Nieuws Door Remco Faasen op 15 juni 2015 0 reacties
    Online communicatie
  3. MVO Hotspot

    Mooiere locatie kun je niet bedenken voor een diner pensant rond het thema Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen:  restaurant Krootwijk in Rotterdam-Crooswijk. Krootwijk is onderdeel van Hotspot Hutspot, een organisatie die leegstand benut voor stadslandbouw en restaurants. Tieners kunnen na schooltijd binnenlopen om mee te doen aan kookactiviteiten en leren zo spelenderwijs van alles over eten en bewegen. Op die manier draagt Hotspot Hutspot bij aan de sociale binding in een wijk en stimuleert ze de gezondheid van kinderen. Een jaar geleden ben ik binnen Logeion overgestapt van de vakgroep Corporate Communicatie & Positionering naar de vakgroep MVO & Communicatie. CC&P nam het initiatief beide vakgroepen plus genodigden bijeen te brengen om de wereld van MVO en Communicatie te verkennen. Een mooi initiatief dat wegens succes in het najaar voor een bredere groep een vervolg krijgt.

    Lees verder
    Blog Door Celia Noordegraaf op 14 juni 2015 0 reacties
    Corporate communicatie
  4. Empathie in het mobiele tijdperk

    Alle communicatieprofessionals hebben het erover: de netwerksamenleving, ‘being real’ (geloofwaardig, authentiek), ‘real time’ (interactie, anticiperen, data) en de menselijke maat (persoonlijk, kleinschalig, overzichtelijk, dichtbij, open). Tijdens het nationale vakcongres voor communicatieprofessionals C-DAY 15 op 11 juni liggen de voorbeelden van de vier communicatietrends van 2015-2016 voor het opscheppen.

    Lees verder
    Blog Door Bernadet Timmer op 12 juni 2015 0 reacties
  5. Reputatieherstel FIFA vraagt om meer dan een nieuwe voorzitter

    Voetbal is een spel van twee helften, luidt het gezegde: je weet niet wat de eindstand is, tot het laatste fluitsignaal heeft geklonken. Zo komt het plotselinge vertrek van Sepp Blatter, sinds 1998 president van de wereldvoetbalorganisatie FIFA, als een donderslag bij heldere hemel. Na zijn herverkiezing voor een vijfde termijn, afgelopen vrijdag, leek het alsof de bejaarde Zwitser de eerste helft had gewonnen. Maar met zijn plotselinge vertrek, afgelopen dinsdag, lijkt het deksel van de beerput toch verschoven.

    Lees verder
    Blog Door Paul Stamsnijder op 03 juni 2015 0 reacties