Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Ron van der Jagt in jury Reputatiemanagement Award

    Ron van der Jagt neemt plaats in de jury van de Reputatiemanagement Award, de vakprijs op het gebied van reputatie in de communicatiebranche. Van der Jagt is niet alleen bekend als voorzitter van Logeion, maar ook bestuursadviseur en partner bij de Reputatiegroep. Hij volgt vertrekkend jurylid Bart Combee op. Combee is algemeen directeur van de Consumentenbond.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 04 september 2014 0 reacties
  2. Slim zenden of vooral goed luisteren? 10 jaar storytelling in organisaties

    Tien jaar geleden vroegen Rijnja en Van der Jagt aandacht voor een nieuw verschijnsel in communicatieland: storytelling[i]. Sindsdien hebben talloze (communicatie)professionals en managers verhalen ontdekt als krachtig middel om doelgroepen te bereiken, beleving, emoties en latente kennis in organisaties manifest te maken en tegemoet te komen aan de behoefte aan zingeving en verbinding. Na 10 jaar kunnen we rustig zeggen: Storytelling is here to stay. Maar onder de vlag van ‘storytelling’ gaan veel verschillende praktijken schuil. Verwarring ligt dan ook op de loer voor organisaties die storytelling willen inzetten. Aan de ene kant van het spectrum zijn er de traditionele verhalenvertellers, de performing storytellers. Aan de andere kant zijn er de practitioners die storytelling vooral zien als slimme verpakking van een boodschap. Ergens in het midden bevinden zich de organizational storytellers, die storytelling inzetten als instrument in communicatie of verandering. Hoog tijd om het storytellinglandschap in kaart te brengen.

    Lees verder
    Blog Door Annet Scheringa op 11 juli 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  3. VPRA reikt Dutch PR Awards uit

    Kumpany, 2 in beweging, L&DJ PR en TBWA\neboko zijn de winnaars van de Dutch PR Awards. De vakjury, onderleiding van André Manning, bepaalde de winnaars in vier verschillende categorieën. Naast Manning bestond de jury onder meer uit Logeion-hoogleraar Noelle Aarts en Marjolijn Meynen, Communicatievrouw van het Jaar 2013.

    Lees verder
    Nieuws Door Britt de Rooij op 19 mei 2014 0 reacties
    Marketingcommunicatie
  4. Vier winnaars bij PBM-communicatieprijzen 2014

    Pensioenfonds Horeca en Catering, PNO Media, AZL en KLM-Cabinepersoneel zijn de winnaars van de PBM-communicatieprijzen. Op 15 mei werden in het Scheveningse Kurhaus voor de achtste keer de prijzen uitgereikt, in vier verschillende categorieën. De vakjury stond voor de derde keer onder leiding van voorzitter Ron van der Jagt, voorzitter van Logeion. Tijdens de prijsuitreiking benadrukte hij het belang van corporate communicatie voor pensioenfondsen.

    Lees verder
    Nieuws Door Britt de Rooij op 16 mei 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  5. Philips sterkste merk van Nederland

    Philips heeft voor het zevende jaar op rij de beste reputatie van de dertig grootste bedrijven in Nederland. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het Reputation Institute. Bovendien sleepte Philips dit jaar voor het eerst de Reputation CSR Award in de wacht met de beste reputatie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. En afgelopen woensdag ontving Philips ook nog de Randstad Award voor meest aantrekkelijke werkgever van Nederland.

    Lees verder
    Nieuws Door Britt de Rooij op 28 april 2014 0 reacties
    Corporate communicatie