Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Gemeente Den Haag wint Reputatiemanagement Award 2014

    De gemeente Den Haag is uitgeroepen tot winnaar van de Reputatiemanagement Award 2014. Ruim 600 reputatieprofessionals hebben gestemd op een van de vijf finalisten. “De gemeente Den Haag heeft zichzelf en Nederland nadrukkelijk op de wereldkaart gezet met de Nuclear Security Summit. Maar ook op andere kleinere dossiers heeft zij met oog voor de vaak tegengestelde belangen van betrokkenen de juiste afwegingen gemaakt”, aldus juryvoorzitter Peter Kerkhof.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 25 november 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  2. Nederlandse topmanagers onzichtbaar op Twitter

    Veel topmanagers van het Nederlandse bedrijfsleven zitten niet op Twitter. Een enkeling heeft wel een twitteraccount aangemaakt, maar daar houdt het ook bij op. Dit blijkt uit onderzoek van de Volkskrant naar het social-mediabeleid van de grote bedrijven.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 06 november 2014 0 reacties
    Online communicatie
  3. Finalisten Reputatiemanagement Award 2014 bekend

    Natuurmonumenten, De Raad voor de Rechtspraak, ONVZ, gemeente Den Haag en &samhoud strijden deze maand om de Reputatiemanagement Award 2014. Dit is dé vakprijs voor de organisatie die er de afgelopen periode het best in is geslaagd de waardering bij haar stakeholders aantoonbaar te vergroten. Professionals die (in)direct werkzaam zijn op het gebied van reputatiemanagement bepalen de uiteindelijke winnaar door te stemmen op één van de vijf finalisten.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 23 oktober 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  4. Wakker Dier wint De Transparant Prijs 2014

    Wakker Dier is winnaar van De Transparant Prijs 2014. De prijs werd donderdag in de Haagse Nieuwe Kerk uitgereikt door juryvoorzitter Herman Wijffels. De Transparant Prijs, 75.000 euro, wordt uitgereikt aan het goede doel dat met haar jaarverslag donateurs het beste informeert over haar inspanningen van het afgelopen jaar. "Het jaarverslag van Wakker Dier start vanuit de droom van Wakker Dier en kent een slimme structuur. Wakker Dier is duidelijk over welke positie ze inneemt en waar ze tijd aan besteedt. Daarnaast maakt ze duidelijk welke successen op het gebied van dierenwelzijn zijn toe te schrijven aan activiteiten van Wakker Dier", aldus Wijffels.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 02 oktober 2014 0 reacties
  5. CommunicatiePanel: In de toekomst nieuwe rol voor communicatieprofessionals

    De behoefte aan communicatieprofessionals neemt de komende vijf jaar naar verwachting toe, maar de rol binnen de organisatie gaat veranderen. In plaats van uitvoerend bezig te zijn met communicatie, gaat de communicatieprofessional steeds meer content binnen en buiten de organisatie monitoren en verbinden. Dit blijkt uit het onderzoek 'De toekomst van het communicatievak', dat is uitgevoerd door het CommunicatiePanel in opdracht van Logeion en Direct Research.

    Lees verder
    Nieuws Door Corine Havinga op 25 september 2014 0 reacties