Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. ‘Het verhaal van de jager’ leidt tot Communicatievrouw van het Jaar

    Toen Janneke Eigeman in september 2013 als teamleider Communicatie bij de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging begon, verbaasde ze zich over de defensieve houding die jagers zichzelf hadden aangemeten: 'De moraal was dat je stil moest zitten als je werd geschoren.' Eigeman veranderde die communicatiestrategie radicaal en werd daarmee door Logeion uitgeroepen tot Communicatievrouw van het Jaar. Lees verder

    Nieuws Door Remco Faasen op 31 januari 2016 1 reacties
    Online communicatie
  2. Inzicht in de wereld van contentmarketing

    Het begrip contentmarketing schoot de afgelopen jaren als een komeet de wereld van de professionele communicatie in. Maar: wat is het eigenlijk? Wat verstaan we eigenlijk onder content? En wat kunnen we ermee? In een helder geschreven publicatie van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie, geeft onderzoeker Christine Liebrecht antwoord op de vragen die velen hebben.

    Lees verder

    Blog Door op 20 januari 2016 0 reacties
  3. Rotterdam wint Reputatiemanagement Award 2015

    Rotterdam heeft op 3 december de Reputatiemanagement Award 2015 in ontvangst mogen nemen met de imagocampagne ‘make it happen’. Rotterdam heeft 32 procent van de stemmen gekregen. De afgelopen maand hebben ruim 1250 marketing- en communicatieprofessionals gestemd op een van de zeven finalisten. Het doel van de Reputatiemanagement Award is de verdere professionalisering van het vakgebied te stimuleren en best-practices met elkaar te delen. De onafhankelijk jury bestond onder andere uit de voorzitter van Logeion, Ron van der Jagt. Lees verder

    Nieuws Door Cherida Klunder op 04 december 2015 1 reacties
    Corporate communicatie
  4. Zeven finalisten voor de Reputatiemanagement Award 2015

    De finalisten van de Reputatiemanagement Award 2015 zijn bekend. Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, Enexis, gemeente Rotterdam, Jumbo, &samhoud, Vandebron en VGZ hebben volgens de jury hun reputatie bij hun stakeholdergroepen weten te vergroten op basis van de breedte en kwaliteit van de dialoog. Het doel van de award is de verdere professionalisering van het vakgebied reputatiemanagement te stimuleren en best-practices met elkaar te delen. Tot woensdag 2 december kunnen professionals uit het vakgebied stemmen op hun favoriet. De award wordt uitgereikt op donderdag 3 december in Amsterdam. Lees verder

    Nieuws Door Cherida Klunder op 29 oktober 2015 0 reacties
    Corporate communicatie
  5. Wim Elving stopt als hoofdredacteur van Corporate Communications

    Wim Elving is recent gestopt als hoofdredacteur van Corporate Communications, an International Journal (CCIJ). CCIJ is het leidende wetenschappelijke tijdschrift binnen de Corporate Communicatie. Elving was hoofdredacteur (editor-in-chief) sinds 2006. Onder zijn tienjarig hoofdredacteurschap is het tijdschrift opvallend gegroeid. In 2006 was CCIJ een Angelsaksisch gedomineerd tijdschrift, met voornamelijk bijdragen uit Engels sprekende landen. Lees verder

    Nieuws Door Cherida Klunder op 02 oktober 2015 0 reacties
    Corporate communicatie