Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. De eeuwige taalstrijd

    Als je ‘taalstrijd’ googelt, zie je vooral vechtende Vlamingen en Walen voorbijkomen. Maar die strijd wordt ook bij ons uitgevochten, op de werkvloer. Tussen de ‘eigen’ stijl van medewerkers en de huisstijl van de organisatie, tussen juridische teksten en Jip-en-Janneketaal en tussen ‘communicatie’ en ‘projectmanagement’ bijvoorbeeld. Hoe ga je daarmee om?

    Lees verder
    Blog Door Bernadet Timmer op 11 februari 2015 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  2. Op naar de participatieorganisatie

    “We leiden organisaties nog altijd zoals een eeuw geleden, terwijl de maatschappij nu zo snel communiceert. Ik geloof in de kracht van de levende en lerende participerende organisatie en waardecreatie door communicatie.”

    Lees verder
    Blog Door Bernadet Timmer op 04 februari 2015 0 reacties
    Bedrijfsjournalistiek
  3. Tibor van Bekkum schrijft Communicatieboek van het Jaar

    Het boek 'Bouwen aan organisatie-identiteit' van Tibor van Bekkum, is gekozen tot Communicatieboek van het Jaar. De prijs is een initiatief van de Adfo Groep en wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt. 'Bouwen aan organisatie-identiteit' draagt op dit moment het meeste bij aan het vak, zo oordeelde de jury.

    Lees verder
    Nieuws Door Corine Havinga op 04 december 2014 0 reacties
  4. Gemeente Den Haag wint Reputatiemanagement Award 2014

    De gemeente Den Haag is uitgeroepen tot winnaar van de Reputatiemanagement Award 2014. Ruim 600 reputatieprofessionals hebben gestemd op een van de vijf finalisten. “De gemeente Den Haag heeft zichzelf en Nederland nadrukkelijk op de wereldkaart gezet met de Nuclear Security Summit. Maar ook op andere kleinere dossiers heeft zij met oog voor de vaak tegengestelde belangen van betrokkenen de juiste afwegingen gemaakt”, aldus juryvoorzitter Peter Kerkhof.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 25 november 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  5. Nederlandse topmanagers onzichtbaar op Twitter

    Veel topmanagers van het Nederlandse bedrijfsleven zitten niet op Twitter. Een enkeling heeft wel een twitteraccount aangemaakt, maar daar houdt het ook bij op. Dit blijkt uit onderzoek van de Volkskrant naar het social-mediabeleid van de grote bedrijven.

    Lees verder
    Nieuws Door Daphne Smit op 06 november 2014 0 reacties
    Online communicatie