Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Corporate Communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie. Positionering is daarbij belangrijk als basis en uitgangspunt. Zonder heldere positionering berust corporate communicatie op drijfzand. Wat onderscheidt je, wie ben je, zijn positioneringsvragen die om een antwoord vragen van corporate communicatie.
CC wil een expertfunctie vervullen op het gebied van corporate communicatie en positioneringsvraagstukken en zet hiervoor meer middelen in dan alleen het organiseren van groepsbijeenkomsten. Andere werkvormen die kunnen uitmonden in een artikel, ...Lees meer

  1. Rabobank bracht nieuws Draijer versneld naar buiten

    Zondagmiddag vier uur als tijdstip om de voordracht van Wiebe Draijer als topman van de Rabobank aan te kondigen; het zal menigeen hebben verbaasd. 'Normaal breng je zulk nieuws op een doordeweekse dag', erkent Hendrik Jan Eijpe, hoofd Woordvoering van de Rabobank. 'Maar we hebben tot de stap besloten omdat de voordracht dreigde uit te lekken. Op deze manier wisten we de regie op de communicatie te behouden.'

    Lees verder
    Nieuws Door Wim Coenraadts op 26 maart 2014 0 reacties
    Mediarelaties
  2. ING zet rem op proef klantgegevens

    Na een week van commotie en ophef heeft ING maandag besloten voorlopig af te zien van haar voornemen betaalgegevens van klanten door te sluizen naar het bedrijfsleven. In een open brief erkende de bankverzekeraar dat zij 'niet duidelijk genoeg is geweest over dit zo gevoelige onderwerp'.

    Lees verder
    Blog Door Wim Coenraadts op 17 maart 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  3. Campagne ‘Weet je wat jij waard bent?’ wint Communicatieprijs Brabant 2013

    De campagne ‘Weet je wat jij waard bent?’ van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft de Communicatieprijs Brabant 2013 gewonnen en gaat met de BONK naar huis. Ook het publiek vond de campagne de beste inzending. Dat leverde de makers van de campagne, het Eindhovense bureau Bex*communicatie, ook de publieksprijs op. Dat maakte voorzitter Pieter Hemels van de jury bekend tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Communicatieclub Bourgondië.

    Lees verder
    Nieuws Door Edita Artemis op 09 januari 2014 0 reacties
    Marketingcommunicatie
  4. Medewerkers Havenziekenhuis schrijven doktersroman

    Vanaf januari kunnen patiënten van het Havenziekenhuis in Rotterdam ontspannen met de eigen doktersroman van het ziekenhuis. Acht medewerkers van het Havenziekenhuis schreven onder begeleiding van een schrijfdocent van SKVR Schrijven een klassieke doktersroman met de titel ‘Eerste hulp bij hartkloppingen’. Het eerste exemplaar werd in december door Loes Luca overhandigd aan een patiënt. De redactie sprak met Karin Alberda, hoofd communicatie en marketing van het ziekenhuis. Zij vertelt trots over het ontstaan van de roman en stelt 25 exemplaren beschikbaar voor Logeion-leden.

    Lees verder
    Nieuws Door Liesbeth van Meurs op 07 januari 2014 0 reacties
    Corporate communicatie
  5. Waarden als basis voor sterk merk

    De nieuwste SWOCC-publicatie ‘Waarden aan het werk’ laat zien dat overeenstemming tussen organisatiemerk- en werkwaarden een positief effect heeft op medewerkersbetrokkenheid, identificatie met de organisatie en daarmee op het verwezenlijken van de merkwaarden. Betrokken medewerkers zijn namelijk intrinsiek gemotiveerd om de merkwaarden uit te dragen.

    Lees verder
    Nieuws Door Samantha van der Neut op 09 december 2013 0 reacties
    Interne communicatie