Welkom bij Logeion: de grootste community van communicatieprofessionals Ontdek wat Logeion voor jou kan betekenen

Verkiezingsavond 2014

Finalisten CommunicatieTalent stellen zich voor

Rik Baas, Joost Geurtsen en Jade Wissink strijden om de titel CommunicatieTalent 2014. Zij gaan op het podium de strijd met elkaar aan en presenteren hun eigen case aan de jury en het publiek. Om alvast kennis te maken met de drie kandidaten legde Logeion hen een aantal vragen voor.

Wat maakt juist hen een communicatietalent? Waarom moeten we ze in de toekomst volgen? En welke ambities hebben zij voor de toekomst? Maak alvast kennis met de finalisten en breng ook je stem uit op 2 december in het Rijksmuseum.

Rik Baas werkt als communicatieadviseur bij Sabel Communicatie.
"Als adviseur en projectmanager bij Sabel Communicatie help ik klanten bij de inzet van teksten, vormgeving, video en animatie. We hebben een fantastische groep professionals bij het bureau met de meest uiteenlopende expertisen en achtergronden. Een project valt of staat met enthousiasme: met zijn allen werken aan een doel waar je achter staat. En juist hier kom ik tot mijn recht. Ik hou ervan om vanaf het startmoment de mensen bij elkaar te brengen en samen het doel te bepalen. Ik ben pas tevreden als het team inclusief de klant met een goed gevoel uitkijkt naar het eindresultaat. Bij het bepalen van het eindresultaat maak ik gebruik van modellen uit de gedragswetenschap."

Lees meer over Rik Baas hier.

Joost Geurtsen werkt als Junior Productmanager bij NU.nl (Sanoma).
"Wat is talent eigenlijk? Het woordenboek beschrijft het als volgt: ‘Het natuurlijk vermogen om iets goed te doen’. Ik denk dat dat ook meteen is wat mij communicatietalent maakt. Het zit in mij om met marketing en communicatie bezig te zijn. Ik heb mijn hobby als werk en andersom. Dagelijks houd ik mij bezig met marketing en communicatie. Niet alleen bij NU.nl houd ik mij bezig met marketing en communicatie ook tijdens mij studie hield ik mij hier ook mee bezig. Ik werkte als freelancer voor verschillende opdrachtgevers en hielp ze met het opzetten van een effectieve communicatiestrategie en de uitvoering hiervan. Daarnaast ben ik medeorganisator van de Rubberboot Missie. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij meer dan 1000 enthousiaste deelnemers meedoen aan een spetterende tocht door de grachten van Utrecht gevolgd door een gezellig feest. Marketing, communicatie en PR spelen hierbij een belangrijke rol. Mijn passie voor marketing en communicatie gaat 24 uur per dag door en dat 7 dagen per week."

Lees meer over Joost Geurtsen hier.

Jade Wissink werkt als coördinator van de afdeling communicatie van het waterveiligheidsprogramma Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat.  
"Wat mij een communicatietalent maakt? Ik geloof dat iedereen talenten heeft maar je moet er vooral iets mee doen. Ik ben een rasechte ‘doenker’: uitdenken, oppakken en afmaken. Aan het roer als coördinator van de afdeling communicatie van het omvangrijke waterveiligheidsprogramma Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat, werk ik gedreven met veel plezier ‘door’ onze hele organisatie heen. Zo coach ik de ene dag onze programmadirecteur met zijn speeches, zit ik de andere dag op fiets door een project met onze educatieambassadeurs en leid ik vervolgens een brainstorm bij communicatiecollega’s van waterschappen. Never a dull moment. Ik geloof dat hierin de kracht van communicatie ligt: luisteren om te begrijpen en face-to-face contact met al je stakeholders."

Lees meer over Jade Wissink hier.

Op 2 december vindt in het Rijksmuseum de Verkiezing van het CommunicatieTalent 2014 plaats. Kom je ook? Meld je hier aan.