Logo Zoeken
Vakimpuls Utrecht Online

Online verbinden en kennis delen in een internationale omgeving

dinsdag 30 september 2014 van 17:15 uur tot 20:00 uur

Locatie

Rabobank Nederland
Croeselaan 18
3521 CB Utrecht
LOGNW_1 beeld social networks int com.jpg

Werken in een internationale werkomgeving, grensoverschrijdende business activiteiten, wereldwijde teams en collega’s in verschillende landen die Engels, Arabisch, Spaans en Mandarijn spreken. Hoe zorg je in zo’n setting voor interne verbinding en kennisdeling? Social intranet kan de oplossing zijn.

Werken in een internationale werkomgeving, grensoverschrijdende business activiteiten, wereldwijde teams en collega’s in verschillende landen die Engels, Arabisch, Spaans en Mandarijn spreken. Hoe zorg je in zo’n setting voor interne verbinding en kennisdeling? Social intranet kan de oplossing zijn.

In deze context duikt steeds vaker de term Enterprise Social Network (ESN) op. Maar wat is ESN en hoe kan ESN waarde toevoegen voor de organisatie? Op welke wijze kan een communicatieafdeling met een ESN bijdragen aan de bedrijfsstrategie en wat is er nodig om een wereldwijde online community op te starten binnen je organisatie? Hoe krijg je het senior management mee, hoe ontwerp en implementeer je deze verandering en welke voorwaarden zitten er aan internationaal community management? Kortom, hoe werkt dat in de praktijk?

Marion Mulder (Intranet, Digitale Werkplek, Content Management & Nieuwe Media) en Camille van de Sande (Account Manager Rural & Retail Banking Communications bij Rabobank) vertellen hoe een communicatieafdeling bij Rabobank binnen een dergelijke strategische context van toegevoegde waarde kan zijn, deels door de ontwikkeling en implementatie van een ESN. Daarnaast sluit expert Jean Pierre Martens (Business Development Manager & Business Consultant bij Mixit) aan om vanuit een vakinhoudelijk perspectief een blik te werpen op dit thema; wat zijn op dit moment de trends, facts & figures op het gebied van ESN en online communicatie binnen organisaties?

We sluiten de avond af in Rabobank’s ‘in-house’ bruine kroeg ‘Old Dutch’. Mis het niet!

Meer over de Rabobank case

Het internationale netwerk van Rabobank  – leidend in global food en agri – bedient grote spelers in de food- en agriketen, met multinationals zoals Friesland Campina, McDonalds en Fronterra. Anderzijds richt Rabobank zich op de primaire producenten wereldwijd; boeren en dan met name de toppers in hun land. Gecombineerd bedient Rabobank de hele keten; van ‘farm to fork’. Spelers in die keten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ze zijn van elkaar afhankelijk, moeten met elkaar samenwerken. Rabobank moet dat dus ook. Maar hoe doe je dat met + 10.000 collega’s in + 40 landen wereldwijd met verschillende talen en verschillende culturen? Het risico dat op meerdere plaatsen in de wereld hetzelfde wiel wordt uitgevonden is groot, dat de klant suboptimaal wordt bediend ook.

Daarom zet Rabobank in op kennisdeling, maar ook op het uitdragen van hun specifieke identiteit en cultuur die overal ter wereld op dezelfde waarden en normen gebaseerd moet zijn. De vraag hoe een communicatieafdeling binnen een dergelijke strategische context van toegevoegde waarde kan zijn, is deels beantwoord door de ontwikkeling en implementatie van een ESN. De weg was echter lang, en het einde is niet in zicht, maar Rabobank deelt graag hun kennis tot nu toe tijdens de Vakimpuls.  

Over de sprekers

pasfoto2.JPG

Camille van de Sande

Camille van de Sande is Account Manager Rural & Retail Banking Communications bij Rabobank. Camille heeft 15 jaar ervaring in het communicatievak, met name binnen de sector financiële dienstverlening. Voordat hij aantrad bij Rabobank werkte hij in verschillende communicatiefuncties bij Deloitte& Touche en AEGON. Bij het lease-onderdeel van Rabobank, De Lage Landen, was hij corporate communicatie consultant en manager external communications. Gedurende zijn carrière deed hij een brede ervaring op waaronder in interne communicatie, externe communicatie, corporate communicatie, media relaties, online en social media en speech writing.
Foto Cora de Jonge.jpg

Cora de Jonge

Cora de Jonge is voorzitter van de Netwerkgroep Internationale Communicatie en eigenaar van Corazon Communicatie.
foto Jean Pierre.jpg

Jean Pierre Martens

Jean Pierre Martens is Business Development Manager & Business Consultant bij Mixit. Martens is een specialist op het gebied van online communicatie. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring. Zijn expertise ligt in het helpen van organisaties bij het definiëren van de nieuwe digitale werkplek. In zijn huidige rol bij Mixit (onderdeel van digital bureau Tam Tam), geeft hij advies op het gebied van social intranet, service design, cloud tooling, knowledge management, mobile applications en alles wat te maken heeft met het verbinden van medewerkers door digitale innovatie.
Foto Marion Mulder.jpg

Marion Mulder

Sinds 1998 actief op gebied van intranet, content management & nieuwe media, lange tijd in vaste dienst bij ING en sinds mei 2011 als zelfstandige werkzaam. Vervult opdrachten en rollen als Project & Change Manager, Business Analist/Product Owner, Web & Content Manager, Trainer, Spreker en Adviseur.

Rabobank Nederland

Croeselaan 18
3521 CB UTRECHT
Bekijk op Google Maps

Met openbaar vervoer
Het hoofdkantoor van de Rabobank ligt op loopafstand van Utrecht Centraal. Vanaf Utrecht Centraal Station loopt u richting “Jaarbeursplein”. Nadat u de roltrappen naar beneden hebt genomen, loopt u aan de linkerzijde voorbij het Beatrixgebouw. Op de hoek gaat u linksaf (U bevindt zich nu op de Croeselaan) en loopt alsmaar rechtdoor. Na ongeveer 250 meter ziet u het Rabobankgebouw aan de linkerzijde. De hoofdentree bevindt zich direct aan de straatzijde. Meldt u zich bij binnenkomst a.u.b. bij de ontvangst.

By public transport
The Rabobank headoffice lies within walking distance of Utrecht Central Station. From the station walk  in direction 'Jaarbeursplein'. After taking the escalators (down), pass the Beatrix-building on your left. Turn left at the corner; you are now on the Croeselaan, and continue. After approx. 250 meters you will see the Rabobank-building on your left. The main entrance is situated directly at the streetside. Please register at the receptiondesk.

Met de auto/By car
Klik hier voor de pdf routebeschrijving. Klik hier voor de routebeschrijving via Google Maps. Je kunt betaald parkeren in de omgeving, bijvoorbeeld bij de Jaarbeurs.

Prijzen

Niet-Leden
€ 65,00

Kostenoverzicht:
Leden: 37,50
Logeion Young Professionals: 18,75
Niet-leden: € 65,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 22 september 2014.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.