Je medewerkers maken je reputatie (Jumbo)
woensdag 16 april 2014 van 14:45 uur tot 17:30 uurLocatie
Jumbo HilversumLarenseweg 155
1221 CL Hilversum
Een goede reputatie ontstaat niet in de boardroom. Bij Jumbo zijn ze ervan overtuigd dat alle medewerkers hier een bijdrage aan leveren, van vakkenvullers tot hoofdkantoormedewerkers. Dit familiebedrijf opereert al jaren vanuit een centrale authentieke waarde: oprechte klantgerichtheid, vormgegeven in een unieke formule en de ‘7 zekerheden’. Maar hoe houd je die waarde levend als je in 5 jaar tijd doorgroeit van 170 naar 600 winkels? Wat is het geheim en welke rol speelt corporate communicatie?
Een goede reputatie ontstaat niet in de boardroom. Bij Jumbo zijn ze er van overtuigd dat alle medewerkers hier een bijdrage aan leveren, van vakkenvullers tot hoofdkantoormedewerkers. Dit familiebedrijf opereert al jaren vanuit een centrale authentieke waarde: oprechte klantgerichtheid, vormgegeven in een unieke formule en de ‘7 zekerheden’. Maar hoe houd je die waarde levend als je in 5 jaar tijd doorgroeit van 170 naar 600 winkels? Wat is het geheim en welke rol speelt corporate communicatie?
De familie van Eerd heeft met Jumbo een duidelijk doel. Met een enorme bulk aan ondernemerschap werd een supermarktsucces neergezet en later Super de Boer en C1000 overgenomen. Een stap die lef in het kwadraat vergt; het ombouwen van honderden winkels, een immense logistieke verandering in de distributiecentra en een integratie van het hoofdkantoor. Jumbo staat voor de grote uitdaging om het unieke karakter van de eigen formule te behouden, ook als ze straks in 2015 60.000 medewerkers hebben. Een speciaal inwerk en motivatie programma helpt hen hierbij.
Hallo Jumbo!
Tijdens deze Enter-the-firm krijg je de unieke gelegenheid om achter de schermen te kijken bij de nummer 2 onder de supermarkten. Frank Haagsman, manager corporate communicatie bij Jumbo, licht toe wat hun formule en aanpak zo succesvol maakt. Hij gaat in op de vraag wat de rol van (corporate) communicatie is en in hoeverre deze aanpak toepasbaar is op andere (niet familie) bedrijven. Aansluitend gaan we onder leiding van Monique Botman (Porter Novelli) en Marcel van der Haas (TMP&CO) in gesprek over corporate communicatievraagstukken.
Ook wordt bij deze bijeenkomst dieper ingegaan op de winkelervaring zelf. Haagsman nodigt de deelnemers uit om voor deze bijeenkomst de winkel als mystery shopper te bezoeken en zelf te ervaren hoe de winkelformule op hen overkomt. Dat kan tijdens de inloop voorafgaand aan deze sessie bij de winkel van Jumbo in Hilversum. Of al eerder op een locatie van Jumbo naar keuze.
Over de sprekers
Marcel van der Haas
Monique Botman
Jumbo Hilversum
1221 CL HILVERSUM Bekijk op Google Maps
In verband met wegwerkzaamheden in Hilversum adviseren wij je om de routebeschrijving te gebruiken.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 8 april 2014.