Logo Zoeken
Enter-the-firm Utrecht Online

Enter-the-Firm bij Kuehne + Nagel

donderdag 12 januari 2017 van 14:00 uur tot 17:30 uur

Locatie

Kuehne + Nagel, 4e verdieping
Atoomweg 111
3542AB Utrecht
landscape-KN3.jpg

Kuehne + Nagel is een internationaal, logistiek bedrijf in transitie. Het meenemen van de medewerkers in de snel veranderende wereld van de logistiek vergt een goed op elkaar afgestemde mix van interne communicatie, kanalen, programma’s en initiatieven. Mede vanwege de bedrijfscultuur, grote groepen medewerkers die niet dagelijks achter een pc werken, en fysiek uitgestrekte spreiding van bedrijfslocaties kreeg narrowcasting een belangrijke rol.

Inclusief bijzondere rondleiding door het grootste distributiecentrum van Kuehne + Nagel.

Kuehne + Nagel is een internationaal, logistiek bedrijf in transitie. Het meenemen van de medewerkers in de snel veranderende wereld van de logistiek vergt een goed op elkaar afgestemde mix van interne communicatie, kanalen, programma’s en initiatieven. Mede vanwege de bedrijfscultuur, grote groepen medewerkers die niet dagelijks achter een pc werken, en fysiek uitgestrekte spreiding van bedrijfslocaties kreeg narrowcasting een belangrijke rol.

Het innovatieve Kuehne + Nagel narrowcasting kanaal is bijna een jaar in de lucht en Caroline Tjan, nationaal communicatiemanager, en Ilse Jochems, projectleider interne communicatie, laten in deze Enter-the-Firm zien hoe narrowcasting bij Kuehne + Nagel wordt ingezet op 23 locaties. Hoe het bedrijf narrowcasting gebruikt om communicatiedoelstellingen te bereiken. Wat er voor nodig is om een compleet nieuw systeem van narrowcasting op te zetten. Wat het belang is van goed content management en hoe je een virtueel content team tot stand brengt.

Het bedrijfsbezoek start met een boeiende rondleiding door het grootste distributiecentrum van het bedrijf in Utrecht, waarna uitgebreid kennis gedeeld kan worden over impact en succes vanuit gebruikersperspectief.

Kuehne + Nagel is een wereldwijd opererende logistieke dienstverlener. Kuehne + Nagel biedt alle transportmodes van internationale verscheping – per zee, per lucht en over land - en beheert wereldwijd meer dan 7 miljoen vierkante meter aan opslagruimte.

De omzet van Kuehne + Nagel bedraagt meer dan 17 miljard euroTegenwoordig bestaat de Kuehne + Nagel groep uit een netwerk van 1000 vestigingen. Vanuit deze 1000 vestigingen worden in meer dan 100 landen diensten verleend door bijna 63.000 medewerkers.

Over de sprekers

Caroline-Tjan.jpg

Caroline Tjan

Caroline Tjan is nationaal communicatiemanager bij Kuehne + Nagel. Tjan is opgeleid als international Marketeer aan de Universiteit Nijmegen en heeft daarna lang gewerkt bij Global organisaties in ICT en Telecom en in Amerikaanse bedrijfscultuur, waarin Sales & Marketing centraal stonden. Denk hierbij aan Philips, Verizon, Cisco, Accenture, CGI. De afgelopen 10 jaar heeft zij zich steeds veel meer gespecialiseerd in Interne Communicatie bij complexe organisaties in transitie. Tjan is nog steeds gefascineerd door het belang en de kracht van Communicatie voor bedrijven, leiders en medewerkers.
Foto-Ilse-Jochems.jpg

Ilse Jochems

Ilse Jochems is projectleider interne communicatie bij Kuehne + Nagel. Jochems: 'In februari 2011 ben ik gestart bij Kuehne + Nagel als Sales & Marketing Analist. De functietitel was vrij specifiek, de taken juist algemeen. Communicatie was er één van. Zo kwam ik er achter dat mijn hart bij communicatie ligt. Communicatie is hetgeen wat mensen verbind en elke boodschap is weer anders. Een andere doelgroep, een andere toon, een andere kanaal. Zo blijft het altijd leuk en uitdagend. Onze organisatie verandert continu en is wijdverspreid. We zijn dan ook continu bezig om iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen Kuehne + Nagel. Voor het delen van deze informatie maken we gebruik van diverse kanalen zoals (digitale) magazines, intranet en narrowcasting.'

Kuehne + Nagel, 4e verdieping

Atoomweg 111
3542AB UTRECHT
Bekijk op Google Maps

Kuehne + Nagel is een internationaal, logistiek bedrijf in transitie. Het meenemen van de medewerkers in de snel veranderende wereld van de logistiek vergt een goed op elkaar afgestemde mix van interne communicatie, kanalen, programma’s en initiatieven.

Auto:
Er zijn voldoende parkeerplekken op het terrein beschikbaar. Mocht er onverhoopt toch geen plek zijn, dan kun je voor het gebouw ook kosteloos parkeren.

Openbaar vervoer:
Kom je met het openbaar vervoer? Er stoppen meerdere bussen ter hoogte van de Atoomweg.

Kostenoverzicht:
Leden: 39,50
Logeion Young Professionals: € 17,75
Niet-leden: € 79,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 januari 2017.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.