Logo Zoeken
Vakimpuls Deventer Online

Organisatiemerken met een ziel

dinsdag 13 september 2016 van 14:30 uur tot 18:45 uur

Locatie

DOK H2O
Scheepsvaartstraat 13
7411MB Deventer
Merk-landscape.jpg

Bedrijven en organisaties realiseren sinds eind vorige eeuw dat ze meer betekenis moeten geven aan hun merk dan alleen het nastreven van winst. Alleen merken met een ziel zijn duurzaam genoeg om te overleven. De communicatieprofessional heeft daarmee ook een nieuwe uitdaging. Het lijkt niet meer te gaan om merkbelofte, USP’s en verleiden. Maar om merkintentie, maatschappelijke mijlpalen en enthousiasmeren. Het eigen belang van de organisatie maakt plaats voor het gedeelde belang van organisatie en klant.

Bedrijven en organisaties realiseren sinds eind vorige eeuw dat ze meer betekenis moeten geven aan hun merk dan alleen het nastreven van winst. Alleen merken met een ziel zijn duurzaam genoeg om te overleven. De communicatieprofessional heeft daarmee ook een nieuwe uitdaging. Het lijkt niet meer te gaan om merkbelofte, USP’s en verleiden. Maar om merkintentie, maatschappelijke mijlpalen en enthousiasmeren. Het eigen belang van de organisatie maakt plaats voor het gedeelde belang van organisatie en klant.

Wat betekent dat voor de inrichting van je marketing en communicatie? Hoe geef je vorm aan je positionering? Hoe kijk je dan naar je merk? Tijdens deze vakimpuls concentreren we ons op de betekenis van deze ontwikkeling naar merken met een ziel voor de wereld van communicatie in de non-profit.

Michel Jansen trapt af met zijn verhaal over het ontstaan van ‘Merken in de morgenwereld’, een beweging van vier professionals uit het marketing- en communicatievak. Samen hebben zij de ambitie om van sterke merken duurzame merken te maken en andersom. Jansen onderbouwt zijn visie met voorbeelden de dagelijkse praktijk, waaronder SOS-kinderdorpen, Vlisco en het Boven-IJ-ziekenhuis. Ruud Klarenbeek (bestuurder/directeur van de JP van den Bent stichting) neemt je vervolgens mee naar de wereld van de zorg. Tevreden cliënten en tevreden medewerkers zijn voor hem de enige kritische prestatie indicatoren. Klarenbeek oogst in Nederland en daarbuiten al jarenlang bewondering met zijn eigenzinnige, no-nonsense visie op hoe het zou moeten werken in de zorg. Hoe kijkt hij naar de het verhaal van ‘merken in de morgenwereld’? En hoe geeft hij dit vorm in de communicatie binnen zijn organisatie?

Vervolgens ga je aan de slag met een praktijkcase over een organisatie. De organisatie wordt bekend gemaakt tijdens de bijeenkomst. Hoe past deze organisatie het gedachtengoed van ‘Merken in de morgenwereld’ in hun dagelijkse praktijk toe? De middag zal afgesloten worden onder leiding van Tom Schooltink en Niek Vergeer van Oosterbreedte, waarbij sprekers en aanwezigen nog verder in gesprek gaan.

Over de sprekers

Michel Jansen.jpg

Michel Jansen

Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy en is mede-initiatiefnemer van Merken in Morgenwereld. Michel begeleidt organisaties bij het ontwikkelen van hun merkstrategie om relevant te zijn in de Morgenwereld.
Niek-vergeer-vierkant.jpg

Niek Vergeer

Niek Vergeer is werkzaam bij Oosterbreedte. Niek heeft blauw bloed door zijn aderen stromen. Dat duidt niet op een adellijke afkomst, maar op zijn voorliefde voor structuur. Brengt rust en overzicht, analyseert en is een kei in het neerzetten en vasthouden van de grote lijn. Zijn achtergrond als innovatie en marketingmanager maakt dat hij altijd van buiten naar binnen denkt.
Ruud-Klarenbeek-vierkant.jpg

Ruud Klarenbeek

Ruud Klarenbeek is sinds 1995 directeur/bestuurder bij de JP van den Bent stichting. Een waarden georiënteerde organisatie, die ruim 3500 mensen met een (verstandelijke) beperking ondersteunt bij leven. De individuele ondersteuningsvraag van de cliënt en het professionele antwoord van de medewerker staan bij de JP centraal. Medewerkers kennen eigen verantwoordelijkheid en genieten vertrouwen, elkaars kennis en kunde wordt benut. Steeds teruggaan naar de bedoeling en daarbij de afweging makend of dat wat je doet ondersteunend is aan het primaire proces. Als het niet ondersteunend is, wordt gekeken naar hoe het anders kan. Dat maakt dat JP geen afdelingen als ICT, inkoop, vastgoed, communicatie of kwaliteit kent, niet allerlei specialisten in dienst heeft of werkt met begrotingen.
Tom-Schooltink-vierkant.jpg

Tom Schooltink

Tom Schooltink is werkzaam bij Oosterbreedte. Tom beweegt gemakkelijk in organisaties, van de werkvloer tot de directiekamer. Sterk in strategische marketing en communicatie, ruime ervaring in internal branding en corporate communicatie en als leidinggevende van communicatieafdelingen. Gedreven, nuchter, flexibel en altijd gericht op het resultaat.

DOK H2O

Scheepsvaartstraat 13
7411MB DEVENTER
Bekijk op Google Maps

Bereikbaarheid per auto

A1/A35 – vanaf Amersfoort/Apeldoorn/Almelo/Enschede

Neem bij Deventer afslag 23 richting Zutphen. Ga bij de stoplichten rechtsaf, de Deventerweg op. Vervolg deze weg. Na ongeveer 2 kilometer slaat u rechtsaf de Noordzeestraat in. Na 100 meter bevindt Dok H2O zich aan uw linkerhand.

Op het terrein is ruim voldoende (gratis) parkeergelegenheid.

Plan uw route via Google Maps

Bereikbaarheid per openbaar vervoer

Looproute vanaf Deventer CS (ongeveer 15 minuten)

Als u het station uitkomt houdt u links aan. U loopt richting de Gedempte gracht. Na ongeveer 150 meter gaat u de weg over met een voetgangersbrug. Via een flauwe bocht naar rechts komt u op de Handelskade. Na 400 meter slaat u rechtsaf de Mr. H.F. de Boerlaan in. Na ongeveer 400 meter slaat u linksaf de Industriestraat in. 75 meter verder slaat u rechtsaf naar de Scheepvaartstraat. In deze straat vindt u H2O.

Een reisadvies van deur tot deur is samen te stellen op 9292.nl.

Prijzen

Niet-Leden
€ 85,00

Kostenoverzicht:
Leden: 42,50
Logeion Young Professionals: € 21,25
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 5 september 2016.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.