Organisatiemerken met een ziel
dinsdag 13 september 2016 van 14:30 uur tot 18:45 uurLocatie
DOK H2OScheepsvaartstraat 13
7411MB Deventer
Bedrijven en organisaties realiseren sinds eind vorige eeuw dat ze meer betekenis moeten geven aan hun merk dan alleen het nastreven van winst. Alleen merken met een ziel zijn duurzaam genoeg om te overleven. De communicatieprofessional heeft daarmee ook een nieuwe uitdaging. Het lijkt niet meer te gaan om merkbelofte, USP’s en verleiden. Maar om merkintentie, maatschappelijke mijlpalen en enthousiasmeren. Het eigen belang van de organisatie maakt plaats voor het gedeelde belang van organisatie en klant.
Bedrijven en organisaties realiseren sinds eind vorige eeuw dat ze meer betekenis moeten geven aan hun merk dan alleen het nastreven van winst. Alleen merken met een ziel zijn duurzaam genoeg om te overleven. De communicatieprofessional heeft daarmee ook een nieuwe uitdaging. Het lijkt niet meer te gaan om merkbelofte, USP’s en verleiden. Maar om merkintentie, maatschappelijke mijlpalen en enthousiasmeren. Het eigen belang van de organisatie maakt plaats voor het gedeelde belang van organisatie en klant.
Wat betekent dat voor de inrichting van je marketing en communicatie? Hoe geef je vorm aan je positionering? Hoe kijk je dan naar je merk? Tijdens deze vakimpuls concentreren we ons op de betekenis van deze ontwikkeling naar merken met een ziel voor de wereld van communicatie in de non-profit.
Michel Jansen trapt af met zijn verhaal over het ontstaan van ‘Merken in de morgenwereld’, een beweging van vier professionals uit het marketing- en communicatievak. Samen hebben zij de ambitie om van sterke merken duurzame merken te maken en andersom. Jansen onderbouwt zijn visie met voorbeelden de dagelijkse praktijk, waaronder SOS-kinderdorpen, Vlisco en het Boven-IJ-ziekenhuis. Ruud Klarenbeek (bestuurder/directeur van de JP van den Bent stichting) neemt je vervolgens mee naar de wereld van de zorg. Tevreden cliënten en tevreden medewerkers zijn voor hem de enige kritische prestatie indicatoren. Klarenbeek oogst in Nederland en daarbuiten al jarenlang bewondering met zijn eigenzinnige, no-nonsense visie op hoe het zou moeten werken in de zorg. Hoe kijkt hij naar de het verhaal van ‘merken in de morgenwereld’? En hoe geeft hij dit vorm in de communicatie binnen zijn organisatie?
Vervolgens ga je aan de slag met een praktijkcase over een organisatie. De organisatie wordt bekend gemaakt tijdens de bijeenkomst. Hoe past deze organisatie het gedachtengoed van ‘Merken in de morgenwereld’ in hun dagelijkse praktijk toe? De middag zal afgesloten worden onder leiding van Tom Schooltink en Niek Vergeer van Oosterbreedte, waarbij sprekers en aanwezigen nog verder in gesprek gaan.
Over de sprekers
Michel Jansen
Niek Vergeer
Ruud Klarenbeek
Tom Schooltink
DOK H2O
7411MB DEVENTER Bekijk op Google Maps
Bereikbaarheid per auto
A1/A35 – vanaf Amersfoort/Apeldoorn/Almelo/Enschede
Neem bij Deventer afslag 23 richting Zutphen. Ga bij de stoplichten rechtsaf, de Deventerweg op. Vervolg deze weg. Na ongeveer 2 kilometer slaat u rechtsaf de Noordzeestraat in. Na 100 meter bevindt Dok H2O zich aan uw linkerhand.
Op het terrein is ruim voldoende (gratis) parkeergelegenheid.
Bereikbaarheid per openbaar vervoer
Looproute vanaf Deventer CS (ongeveer 15 minuten)
Als u het station uitkomt houdt u links aan. U loopt richting de Gedempte gracht. Na ongeveer 150 meter gaat u de weg over met een voetgangersbrug. Via een flauwe bocht naar rechts komt u op de Handelskade. Na 400 meter slaat u rechtsaf de Mr. H.F. de Boerlaan in. Na ongeveer 400 meter slaat u linksaf de Industriestraat in. 75 meter verder slaat u rechtsaf naar de Scheepvaartstraat. In deze straat vindt u H2O.
Een reisadvies van deur tot deur is samen te stellen op 9292.nl.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 42,50
Logeion Young Professionals: € 21,25
Niet-leden: € 85,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 5 september 2016.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.