Bijdragen aan de legitimatie van je organisatie
maandag 14 december 2015 van 12:30 uur tot 15:45 uurLocatie
NBC CongrescentrumBlokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein
Lukt het jouw organisatie de besteding van publiek geld goed uit te leggen? Hoe meet jouw bedrijf de impact van MVO-beleid? Impactmetingen zijn onmisbaar voor verantwoording. Kritische stakeholders willen bewijsvoering. Zonder resultaten is organisatiebeleid onbegrijpelijk. Terwijl wij als communicatieprofessionals juist helpen om begrijpelijk beleid te maken. De SER signaleerde laatst dat sociale ondernemingen hun maatschappelijke meerwaarde moeten meten. Wat is onze bijdrage aan het 'afrekenbaar' maken van organisaties? Ontdek in deze vakimpuls hoe en waar jij meerwaarde kunt bieden bij het meten van maatschappelijke impact.
Hoe meet jouw bedrijf de impact van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)? En lukt het jouw organisatie de besteding van publiek geld goed uit te leggen? Impactmetingen zijn onmisbaar voor verantwoording. Kritische stakeholders willen bewijsvoering. Zonder resultaten is organisatiebeleid onbegrijpelijk. Terwijl wij als communicatieprofessionals juist helpen om begrijpelijk beleid te maken.
De SER signaleerde laatst dat sociale ondernemingen hun maatschappelijke meerwaarde moeten meten. Wat is onze bijdrage aan het 'afrekenbaar' maken van organisaties? Ontdek in deze vakimpuls hoe en waar jij meerwaarde kunt bieden bij het meten van maatschappelijke impact.
Wat betekent het meten van Social Return on Investment (SROI) precies? En hoe breng je bijvoorbeeld sociaal-economische impact in kaart? Lara Muller is een expert op het gebied van impact meten en shared value. Zij is onder meer gastdocent aan Nyenrode. En neemt ons in vogelvlucht mee door de trends. Ook deelt zij haar visie op de betekenis van stakeholderdialoog voor het meten.
Zorgen professionals voor het digitale jaarverslag en de communicatie erom heen?Of begint het juist veel eerder? Duurzaamheidexpert Lars Moratis promoveerde dit voorjaar op 'MVO-standaarden'. En waarschuwde dat 'greenwashing' nog steeds op de loer ligt. Hij daagt ons uit in een discussie. Wat is onze gewenste rol in het afrekenbaar maken van organisatie?
En natuurlijk delen we best practice. Aan de hand van een praktijkcasus van FrieslandCampina kijken we met Jaap Petraeus waar je nu al concreet kunt beginnen. En we nodigen je uit de maatschappelijke meerwaarde van jouw 'totale organisatie' te bekijken. Doel? Het bieden van concrete handvatten om daadwerkelijk je rol te pakken en in te vullen.
Aansluitend aan de bijeenkomst vindt de Algemene Ledenvergadering plaats. Ben je lid van Logeion en wil je dit bijwonen? Meld je dan hiervoor apart aan via de website.
Over de sprekers
Jaap Petraeus
Lara Muller
Lars Moratis
NBC Congrescentrum
3438 LC NIEUWEGEIN Bekijk op Google Maps
Het NBC is strategisch gelegen nabij de A2, A12 en A27 in het hart van Nederland. Het NBC beschikt over ruim 1.000 gratis parkeerplaatsen en 8 E-LAAD punten voor de deur.
Openbaar vervoer
Vanuit Jaarbeursplein Utrecht neem je de sneltram naar Nieuwegein – Zuid of IJsselstein. Deze vertrekken iedere 7 minuten. Na ongeveer 15 minuten stap je uit bij halte Zuilenstein. Je steekt de weg over en het NBC Congrescentrum ligt dan recht voor je.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 6 december 2015.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.