NAM: Communiceren in de netwerkmaatschappij, hoe doe je dat?
donderdag 27 november 2014 van 14:00 uur tot 17:30 uurLocatie
NAMSchepersmaat 2
9405 TA Assen
Van zenden en ontvangen, via dialoog naar de netwerkmaatschappij: ons vak verandert. Maar hoe communiceer je in deze nieuwe werkelijkheid? De NAM heeft daar in een snelkookpan-situatie veel over geleerd en wil deze lessons learned graag delen met communicatieprofessionals. Laat je inspireren tijdens deze Enter-the-firm en kom alles te weten over de communicatiestrategie van de NAM rond de Groningse aardbevingen!
Van zenden en ontvangen, via dialoog naar de netwerkmaatschappij: ons vak verandert. Maar hoe communiceer je in deze nieuwe werkelijkheid? De NAM heeft daar in een snelkookpan-situatie veel over geleerd en wil deze lessons learned graag delen met communicatieprofessionals. Laat je inspireren tijdens deze Enter-the-firm en kom alles te weten over de communicatiestrategie van de NAM rond de Groningse aardbevingen!
De aardbevingen in Groningen, dat is waar de meeste mensen tegenwoordig het eerst aan denken als de NAM ter sprake komt. Eerder was dat wel anders: de NAM was een sterk merk waar medewerkers trots op waren (en nog steeds zijn) en waar inwoners groot vertrouwen in hadden. De nieuwe inzichten rondom aardbevingen zorgden voor een flinke deuk in dit vertrouwen; een hele omslag voor de organisatie. Dit maakt de communicatie-uitdaging waar de NAM voor staat extra pittig: want hoe communiceer je over iets dat zo gevoelig ligt als aardbevingen, schade en onzekerheden, met mensen die hun standpunt vaak al hebben ingenomen?
De NAM zette in op verschillende manieren van bewonerscommunicatie. Wat ging er goed? En wat niet? Welke tips & tricks heeft Chiel Seinen, communicatiemanager Groningen Aardbevingen Team van de NAM, voor communicatieprofessionals die actiever willen inzetten op participatie in hun communicatiestrategie?
Tijdens deze Enter-the-firm deelt Chiel Seinen zijn ervaringen. Onder leiding van dagvoorzitter Wim Coenraadts, PR- en communicatieadviseur, is vooral ook veel ruimte om vragen te stellen en met elkaar in discussie te gaan over communiceren in de netwerkmaatschappij (let op: hierop ligt echt de focus tijdens de bijeenkomst, dus niet op perscommunicatie). Leer van de ervaringen die de NAM heeft opgedaan en laat je inspireren voor jouw eigen communicatie-uitdagingen!
Over de sprekers
Chiel Seinen
Wim Coenraadts
NAM
9405 TA ASSEN Bekijk op Google Maps
De Nederlandse Aardolie Maatschappij BV (NAM) houdt zich sinds 1947 bezig met de opsporing en winning van aardgas en aardolie uit Nederlandse bodem. Zowel op land als op zee.
Het hoofdkantoor van de NAM staat in Assen.
Routebeschrijving
klik hier voor een afbeelding van de route.
Openbaar vervoer
Vanaf station Assen vertrekken meerdere bussen richting de NAM (o.a. bus 23, Qliner 302 en stadsbus 3).
Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 19 november 2014.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.