70 jaar

Agenda

Agenda

  1. Op 09-03-17 in Nieuwegein:

    Psychologie van corporate stories (herhaling)

    Wegens succes herhaald!

    Corporate stories kunnen van waarde zijn voor bestuurders en communicatieprofessionals. Dan zorgen ze voor inspiratie, verbinding, vertrouwen en daadkracht in het hart en hoofd van alle stakeholders. En dienen ze als blauwdruk voor verdere strategieën en middelen. Voorwaarde hiervoor is wel dat het verhaal de kern van de organisatie pakt en oprecht is. Deze vakimpuls geeft je mooie inzichten en middelen om precies dat te bewerkstelligen. 

  2. Op 20-03-17 in Nieuwegein:

    Stakeholdermanagement

    Maak vrienden voordat het nodig is

    Communicatieprofessionals krijgen steeds vaker vragen op het vlak van stakeholdermanagement. Hoe leggen we de verbinding met de samenleving? Hoe zetten we de dialoog in? Het zijn actuele kwesties. Tegenwoordig zijn organisaties pas echt succesvol als ze – binnen en buiten – alle belanghebbenden bij hun strategie betrekken: medewerkers, klanten, aandeelhouders en de samenleving in
het algemeen. Organisaties die hun netwerken goed onderhouden, presteren immers duurzaam beter dan organisaties die dat niet doen. Hun les: de beste manier om vrienden te maken, is door er één te zijn.

  3. Op 30-03-17 in Utrecht:

    Anderhalvelijnszorg en communicatie

    Welke rol vervul je als communicatieprofessional bij anderhalvelijnszorg?

    Anderhalvelijnszorg is een nieuwe kostenbesparende ontwikkeling waarbij een deel van de ziekenhuiszorg wordt verplaatst naar de huisartsenpraktijk. Onder het motto ‘Betere zorg door minder zorg is zinnige zorg’ verwacht de overheid dat deze beweging van de tweede naar eerste lijn nog verder zal uitbreiden. Anderhalvelijnszorg heeft namelijk veel voordelen, zo blijkt ook uit onderzoek. In hoeverre ben jij als communicatieprofessional al op anderhalvelijnszorg voorbereid? En met welke belangen van medisch specialisten, huisartsen, patiënten en zorgverzekeraars moet je rekening houden? Hoe kun je als communicatieprofessional de verbinding en continuïteit in communicatie tussen al deze spelers bevorderen? Oftewel: wie communiceert nou wat?

  4. Op 30-03-17 in Den Haag:

    De strategie van Public Affairs – door Frans van Drimmelen

    Geeft Public Affairs de corporate communicatie haar strategische positie?

    Steeds vaker zie je dat public affairs in de praktijk de plaats inneemt van corporate communicatie. Vanuit de maatschappelijke en politieke vraagstukken die er spelen, formuleren public affairs professionals de koers en de standpunten van de organisatie. Daarmee geven zij deze vraagstukken een plaats in de strategie en daarmee in de communicatie van het bedrijf. Dit biedt ook kansen voor communicatieprofessionals om de strategie van de organisatie mede te bepalen.

  5. Op 31-03-17 in Nieuwegein:

    Doelgericht ontwerpen van effectieve bijeenkomsten

    Live communicatie: hoe zet je het in? Wat levert het op?

    Als communicatieprofessional of -afdeling krijg je regelmatig de opdracht om een inspirerende bijeenkomst te organiseren. Events zijn een tijdrovend en kostbaar communicatiemiddel en vragen veel kennis en inlevingsvermogen van jou als communicatie-expert. Nicoline van Straten, live communicatiestrateeg en directeur van Livehouse, neemt je tijdens deze praktische workshop mee in de zoektocht naar het hoogst haalbare rendement.

  6. Op 04-04-17 in Bussum:

    Festival De Omslag

    Jouw vak, dé boeken en je eigen omslag

    Wie schrijft die blijft, wie leest die weet. Op 4 april organiseert Logeion een feestelijke middag in Spant! waar alles draait om het geschreven woord: lezers, vakboeken en hun auteurs! Hoe we dat doen? Met diepte-interviews onder leiding van meester-interviewer Frénk van der Linden, een gesproken column van veellezer en veelschrijver Betteke van Ruler, Talks van schrijvende vakgenoten, een ruilbeurs, Meet&Greet met tientallen auteurs op het boekenterras, crashcourse ‘schrijf-een-boek’, reviews van klassiekers… teveel om op te noemen.

  7. Op 12-04-17 in Amsterdam:

    Crisiswoordvoering: strategie en uitvoering

    Hoe maak je woordvoering een geïntegreerd onderdeel van je gehele communicatie?

    Hoe sta je geloofwaardig en effectief de pers te woord, als je organisatie nét in een crisissituatie is beland? Hoe zorg je ervoor dat jij je organisatie in moeilijke tijden redt voor een miljoenenpubliek? Crisiswoordvoering wordt door veel communicatieprofessionals als spannend ervaren, maar met de juiste, intensieve voorbereiding is het gewoon een onderdeel van de communicatiemix. Jan Driessen en Chris Janssen (Q&A | Communicatie) nemen je mee in de strategie en uitvoering van crisiscommunicatie. Aan de hand van hun eigen ervaringen zoals tijdens #SAIL2015, Aegon en verschillende (inter)nationale politieke campagnes krijg je bovendien ook nog een stoomcursus vanuit de dagelijkse praktijk.

  8. Op 18-05-17 in Den Haag:

    Lobbyen doe je zo (herhaling)

    Een interactieve middag die je laat ervaren hoe lobbyen in elkaar steekt

    Lobbyen blijkt nog steeds voor menig communicatiespecialist een gesloten discipline te zijn en vereenzelvigd te worden met achterkamertjes en schimmigheid. Voor ons is de beste lobby een transparante lobby en ben je zelf je beste lobbyist.

  9. Op 14-09-17 in Nieuwegein:

    Psychologie van corporate stories (herhaling)

    Wegens succes herhaald!

    Corporate stories kunnen van waarde zijn voor bestuurders en communicatieprofessionals. Dan zorgen ze voor inspiratie, verbinding, vertrouwen en daadkracht in het hart en hoofd van alle stakeholders. En dienen ze als blauwdruk voor verdere strategieën en middelen. Voorwaarde hiervoor is wel dat het verhaal de kern van de organisatie pakt en oprecht is. Deze vakimpuls geeft je mooie inzichten en middelen om precies dat te bewerkstelligen. 

  10. Op 21-09-17 in Den Haag:

    Lobbyen doe je zo (herhaling)

    Een interactieve middag die je laat ervaren hoe lobbyen in elkaar steekt

    Lobbyen blijkt nog steeds voor menig communicatiespecialist een gesloten discipline te zijn en vereenzelvigd te worden met achterkamertjes en schimmigheid. Voor ons is de beste lobby een transparante lobby en ben je zelf je beste lobbyist.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden